چین می گوید که افزایش بیماری های تنفسی ناشی از آنفولانزا و سایر عوامل بیماری زا است


چین می گوید که افزایش بیماری های تنفسی ناشی از آنفولانزا و سایر عوامل بیماری زا است

مردی حامل کودکی است که در 30 اکتبر 2023 از اتاق نگهداری شلوغ یک بیمارستان کودکان در پکن خارج می شود. افزایش بیماری های تنفسی در سراسر چین که توجه سازمان بهداشت جهانی را به خود جلب کرده است ناشی از آنفولانزا و سایر موارد شناخته شده است. وزارت بهداشت این کشور یکشنبه، 26 نوامبر 2023 گفت که عوامل بیماری زا و نه توسط یک ویروس جدید. اعتبار: AP Photo/Andy Wong

وزارت بهداشت این کشور یکشنبه اعلام کرد که افزایش بیماری های تنفسی در سراسر چین که توجه سازمان بهداشت جهانی را به خود جلب کرده است ناشی از آنفولانزا و سایر عوامل بیماری زا شناخته شده است و نه یک ویروس جدید.

خوشه‌های اخیر عفونت‌های تنفسی ناشی از همپوشانی ویروس‌های رایج مانند ویروس آنفولانزا، راینوویروس‌ها، ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV، آدنوویروس و همچنین باکتری‌هایی مانند مایکوپلاسما پنومونیه است که عامل رایج عفونت‌های دستگاه تنفسی است. سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت گفت.

این وزارتخانه از مقامات محلی خواست تا کلینیک های بیشتری برای تب باز کنند و واکسیناسیون را در میان کودکان و سالمندان ترویج دهند، زیرا این کشور با موجی از بیماری های تنفسی در اولین زمستان کامل خود از زمان حذف محدودیت های COVID-19 دست و پنجه نرم می کند.

می فنگ، سخنگوی این وزارتخانه گفت: «باید تلاش ها برای افزایش افتتاح کلینیک ها و مناطق درمانی مربوطه، افزایش ساعات خدمات و افزایش عرضه داروها انجام شود».

وی به مردم توصیه کرد که از ماسک استفاده کنند و از مقامات محلی خواست بر پیشگیری از شیوع بیماری در مکان‌های شلوغ مانند مدارس و خانه‌های سالمندان تمرکز کنند.

سازمان جهانی بهداشت در اوایل این هفته رسماً از چین درخواست کرد که اطلاعاتی در مورد افزایش بالقوه نگران کننده در بیماری های تنفسی و خوشه های ذات الریه در کودکان ارائه دهد، همانطور که در چندین گزارش رسانه ای و یک سرویس جهانی نظارت بر بیماری های عفونی ذکر شده است.

چین می گوید که افزایش بیماری های تنفسی ناشی از آنفولانزا و سایر عوامل بیماری زا است

والدین به همراه فرزندانشان در 30 اکتبر 2023 در یک اتاق نگهداری شلوغ بیمارستان کودکان در پکن منتظر می مانند. افزایش بیماری های تنفسی در سراسر چین که توجه سازمان بهداشت جهانی را به خود جلب کرده است ناشی از آنفولانزا و سایر عوامل بیماری زا و شناخته شده است. وزارت بهداشت این کشور یکشنبه، 26 نوامبر 2023 گفت که یک ویروس جدید نیست. اعتبار: AP Photo/Andy Wong

ظهور گونه‌های جدید آنفولانزا یا سایر ویروس‌هایی که می‌توانند همه‌گیری را ایجاد کنند، معمولاً با خوشه‌های تشخیص داده نشده بیماری‌های تنفسی شروع می‌شود. هر دو SARS و COVID-19 ابتدا به عنوان انواع غیرعادی ذات الریه گزارش شدند.

مقامات چینی در اوایل این ماه افزایش بیماری های تنفسی را به دلیل لغو محدودیت های قرنطینه COVID-19 مقصر دانستند. سایر کشورها نیز با پایان یافتن محدودیت های همه گیر، شاهد افزایش بیماری های تنفسی مانند RSV بودند.

WHO گفت مقامات بهداشتی چین روز پنجشنبه داده‌های درخواستی خود را در یک کنفرانس تلفنی ارائه کردند. این افراد از اکتبر افزایشی را در پذیرش کودکان در بیمارستان به دلیل بیماری هایی از جمله عفونت باکتریایی، RSV، آنفولانزا و ویروس های سرماخوردگی نشان دادند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، مقامات چینی معتقدند که افزایش تعداد بیماران باعث بارگیری بیش از حد بیمارستان‌های این کشور نشده است.

به ندرت پیش می آید که آژانس بهداشت سازمان ملل علناً اطلاعات دقیق تری از کشورها درخواست کند، زیرا چنین درخواست هایی معمولاً در داخل انجام می شود. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از طریق یک مکانیسم حقوقی بین‌المللی اطلاعات بیشتری از چین درخواست کرده است.

چین می گوید که افزایش بیماری های تنفسی ناشی از آنفولانزا و سایر عوامل بیماری زا است

مسافرانی که در ساعت شلوغی صبحگاهی پکن، جمعه، 26 مه 2023، در چهارراهی در منطقه تجاری مرکزی منتظرند که ماسک صورت می‌بندند. افزایش بیماری‌های تنفسی در سراسر چین که توجه سازمان بهداشت جهانی را به خود جلب کرده است، ناشی از آن است. وزارت بهداشت این کشور یکشنبه گفت که آنفولانزا و سایر عوامل بیماریزای شناخته شده و نه توسط یک ویروس جدید. اعتبار: AP Photo/Mark Schiefelbein, File

بر اساس گزارش‌های داخلی در چین، شیوع این بیماری برخی از بیمارستان‌های شمال چین از جمله پکن را درگیر کرده است و مقامات بهداشتی از مردم خواسته‌اند تا کودکانی را که علائم کمتری دارند به کلینیک‌ها و مراکز دیگر ببرند.

WHO گفت که در حال حاضر اطلاعات کمی برای ارزیابی درست خطر ابتلا به این موارد گزارش شده از بیماری تنفسی در کودکان وجود دارد.

هم مقامات چینی و هم سازمان جهانی بهداشت به عدم شفافیت در گزارش های اولیه خود در مورد همه گیری کووید-19 متهم شده اند که در دسامبر 2019 در شهر مرکزی چین ووهان آغاز شد.

© 2023 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: چین می‌گوید افزایش بیماری‌های تنفسی ناشی از آنفولانزا و سایر عوامل بیماری‌زای شناخته‌شده است (2023، 26 نوامبر) بازیابی شده در 26 نوامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-11-china-surge-respiratory-illnesses-flu. .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.