گزارش‌ها: آژانس آمریکایی می‌گوید کووید احتمالاً از نشت آزمایشگاه چین پدید آمده است


کووید چین

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

به گفته رسانه‌ها، اکنون وزارت انرژی ایالات متحده می‌گوید که همه‌گیری ویروس کرونا احتمالاً از نشت آزمایشگاهی در چین ناشی شده است، اگرچه کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که اطلاعات آمریکا در مورد این موضوع اختلاف نظر دارد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که این تصمیم – که در گزارش طبقه بندی شده دفتر اوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا ذکر شده است – نشان دهنده تغییر وزارت انرژی است که قبلاً گفته بود در مورد چگونگی ظهور ویروس تصمیم نگرفته است.

افرادی که گزارش طبقه بندی شده را مطالعه کردند در ژورنال و نیویورک تایمز نقل شده است که می گویند این وزارتخانه با “اطمینان کم” قضاوت خود را انجام داده است، و تأکید می کند که چگونه آژانس های مختلف در مورد منشاء کووید-19 و بیماری همه گیر که جهان را در بر گرفته است اختلاف نظر دارند. اوایل سال 2020

نتیجه گیری که بر اساس گزارش ها نتیجه اطلاعات جدید است، با این وجود قابل توجه است زیرا این دپارتمان بر شبکه ای از آزمایشگاه های ملی نظارت می کند، از جمله برخی که تحقیقات بیولوژیکی پیشرفته ای را انجام می دهند.

این وزارتخانه اکنون به دفتر تحقیقات فدرال می‌پیوندد و معتقد است که همه‌گیری که نزدیک به هفت میلیون کشته برجای گذاشته است، نتیجه یک اتفاق ناگوار در یک آزمایشگاه چینی است.

ژورنال گزارش داد، چهار سازمان اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند کووید از طریق انتقال طبیعی رخ داده است، در حالی که دو سازمان دیگر هنوز در این باره بلاتکلیف هستند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که “نظرات گوناگون” در این مورد باقی است.

او یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «در حال حاضر، پاسخی قطعی از جامعه اطلاعاتی درباره این سؤال وجود ندارد.

در اواسط فوریه، سازمان بهداشت جهانی متعهد شد که هر کاری را که ممکن است انجام دهد «تا زمانی که به پاسخ» در مورد منشأ کووید برسد، و گزارشی مبنی بر اینکه آژانس تحقیقات خود را کنار گذاشته است را رد کرد.

جامعه علمی تعیین منشأ همه‌گیری برای مبارزه بهتر یا حتی جلوگیری از بیماری بعدی را ضروری می‌داند.

© 2023 AFP

نقل قول: آژانس ایالات متحده می گوید که کووید احتمالاً از نشت آزمایشگاه چین پدید آمده است: گزارش ها (2023، 27 فوریه) در 27 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-agency-covid-emerged-china-lab.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.