ژاپن برای اولین بار قرص سقط جنین را تایید کرد


این قرص سقط جنین برای اولین بار پس از تایید وزارت بهداشت داروی مورد استفاده برای خاتمه بارداری در مراحل اولیه در ژاپن در دسترس خواهد بود.

سقط جنین در ژاپن تا 22 هفته قانونی است، اما معمولاً رضایت همسر یا شریک زندگی مورد نیاز است و تا به حال عمل جراحی تنها گزینه بوده است.

این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای به مقامات بهداشتی روز جمعه اعلام کرد که داروی ساخته شده توسط شرکت داروسازی بریتانیایی Linepharma را تایید کرده است.

این داروساز محصول خود، درمان دو مرحله ای میفپریستون و میزوپروستول را برای تایید در دسامبر 2021 در ژاپن ثبت کرد.

داروی مشابهی در بسیاری از کشورها از جمله فرانسه که اولین بار در سال 1988 قرص سقط جنین را تایید کرد و ایالات متحده که از سال 2000 در دسترس بوده است، موجود است.

تصویب قرص برای پایان دادن به بارداری تا 9 هفته به دنبال تایید هیئت وزیران انجام شد که با ارسال هزاران نظر عمومی به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

پخش ملی NHK گفت که هزینه کل قرص سقط جنین و مشاوره پزشکی حدود 100000 ین (700 دلار) خواهد بود. سقط جنین تحت پوشش بیمه سلامت عمومی نیست.

سقط جنین جراحی می تواند حدود 100000 تا 200000 ین هزینه داشته باشد.

مایفپریستون در هفته‌های اخیر در کانون نبرد دادگاهی در ایالات متحده قرار گرفته است.

دادگاه عالی ایالات متحده به طور موقت دسترسی به داروی سقط جنین را که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، حفظ کرده است، و احکام دادگاه های پایین تر را که می توانست در دسترس بودن آن را ممنوع یا به شدت محدود کند، مسدود کرده است.

کمپین های تبلیغاتی در ژاپن نیز برای دسترسی بهتر به قرص صبح روز بعد که از بارداری جلوگیری می کند، اصرار دارند.

در حال حاضر بدون تایید پزشک نمی توان پیشگیری از بارداری اورژانسی را در ژاپن خریداری کرد. همچنین این تنها دارویی است که باید جلوی داروساز مصرف شود تا از فروش آن در بازار سیاه جلوگیری شود.

© 2023 AFP

نقل قول: ژاپن برای اولین بار قرص سقط جنین را تایید کرد (2023، 29 آوریل) بازیابی شده در 29 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-japan-abortion-pill.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.