آمادگی کاخ سفید برای تصمیم گیری درباره سرنوشت قرص سقط جنین


آمادگی کاخ سفید برای تصمیم گیری درباره سرنوشت قرص سقط جنین

مردم در مقابل ساختمان فدرال J. Marvin Jones و دادگاه Mary Lou Robinson ایالات متحده برای اعتراض به شکایت در مورد ممنوعیت داروی سقط جنین mifepristone، شنبه، 11 فوریه 2023، در آماریلو، تگزاس تجمع کردند. اعتبار: AP Photo/Justin Rex

اگر یک قاضی محافظه‌کار فدرال به نفع دعوای قانونی که به دنبال محدود کردن دسترسی به یکی از دو دارویی است که معمولاً برای ایجاد سقط دارویی استفاده می‌شود، رای دهد، دولت بایدن برای بدترین سناریو آماده می‌شود.

دو دارو، میفپریستون و میزوپروستول، می توانند توسط زنان در خانه مصرف شوند و برای بیش از نیمی از سقط جنین های ایالات متحده استفاده می شوند. اما با شکایت یک گروه ضد سقط جنین در تگزاس که مدعی است سازمان غذا و داروی آمریکا بیش از 23 سال پیش به اشتباه میفپریستون را برای استفاده تأیید کرده است، این موضوع می تواند به سرعت تغییر کند.

این پرونده نزد یک قاضی فدرال منصوب شده توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ است. حکمی به نفع مخالفان سقط جنین می‌تواند فوراً فروش دارو را متوقف کند، اما زنان همچنان به سقط‌های دارویی با رژیم میزوپروستول دسترسی خواهند داشت.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، روز جمعه وعده داد که کاخ سفید از تلاش ها برای ممنوعیت این دارو عقب نشینی خواهد کرد، زیرا او گروهی متشکل از ده ها پزشک و حامیان حقوق سقط جنین را گرد هم آورده تا درباره طرحی برای پاسخ به تهدید احتمالی دسترسی به سقط جنین پزشکی بحث کنند. .

هریس گفت: “اکنون حملات حزبی و سیاسی وجود دارد که تلاش می کند مشروعیت گروهی از دانشمندان و پزشکان را که اهمیت این دارو را مطالعه کرده اند زیر سوال ببرند.” اکنون تلاشی از سوی سیاستمداران برای حذف آن از توانایی پزشکان برای تجویز و توانایی مردم برای دریافت وجود دارد.”

شکایت علیه مایفپریستون توسط اتحاد برای دفاع از آزادی، که همچنین در پرونده می سی سی پی که منجر به لغو Roe v. Wade شد، مطرح شد. این آخرین پیامد در مبارزه بر سر مراقبت های باروری است که دولت دموکرات باید با آن دست و پنجه نرم کند، از زمانی که دیوان عالی سال گذشته حق سقط جنین در قانون اساسی را لغو کرد.

هریس به طور علنی توضیح نداد که اگر روز جمعه حکمی مبنی بر توقف فروش دارو در سراسر کشور صادر شود، دولت قصد دارد چه واکنشی نشان دهد.

در همین حال، خاویر بسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی، روز جمعه در کالیفرنیا بود تا با رهبران Planned Parenthood ملاقات کند تا در مورد دسترسی به داروهای سقط جنین صحبت کند.

دکتر کریستین براندی گفت که او جمعه به معاون رئیس جمهور گفت که این حکم می تواند باعث سردرگمی گسترده در مورد دسترسی به سقط جنین دارویی در ایالات متحده شود. زنان می پرسند که آیا سقط جنین دارویی در ایالت قانونی است؟

برندی گفت: “ارتباط با مردم یک چیز بسیار مهم است: سقط دارویی از بین نمی رود.”

او افزود که هریس از به چالش کشیدن فوری حکم در صورت قطع دسترسی به میفپریستون حمایت کرد.

کلینیک‌ها و ارائه‌دهندگان بهداشت از راه دور در حال آماده‌سازی حکمی بوده‌اند که دسترسی به میفپریستون را قطع می‌کند و دوزهای بیشتری از میزوپروستول را سفارش می‌دهد تا بتوانند فقط با همان یک دارو سقط دارویی ارائه دهند. آنها باید روش مشاوره خود را به بیماران تغییر دهند و به آنها بگویند که سقط جنین فقط با میزوپروستول نسبت به سقط جنین با هر دو دارو کمی موثرتر و گاهی دردناک تر است.

ملیسا گرانت، مدیر عامل کلینیک سقط جنین کارافم، به آسوشیتدپرس گفت: سقط جنین با استفاده از هر دو دارو “می تواند به اندازه 98٪ یا بیشتر موثر باشد” در حالی که سقط جنین فقط با میزوپروستول تا حدود 95٪ موثر است.

میفپریستون دهانه رحم را گشاد می‌کند و مانع از عملکرد هورمون پروژسترون می‌شود که بارداری را قادر می‌سازد ادامه یابد. میزوپروستول باعث انقباضاتی می شود که رحم را خالی می کند. به طور معمول، میفپریستون ابتدا به صورت خوراکی و پس از آن میزوپروستول یک یا دو روز بعد مصرف می شود.

مطالعات نشان می‌دهند که سقط‌های دارویی بی‌خطر و مؤثر هستند، هرچند با میزان موفقیت کمی کمتر از سقط‌های انجام شده در کلینیک.

در حالی که تصمیم تگزاس در حال بررسی است، دوازده ایالت تحت کنترل دموکرات ها شکایت خود را در دادگاه فدرال علیه FDA در روز پنجشنبه در واشنگتن تسلیم کردند. این دادخواست به دنبال آسان‌تر کردن دسترسی زنان به دارو است و ادعا می‌کند که چندین مورد از الزامات FDA برای تجویز و توزیع آن “سرسخت، مضر و غیر ضروری” است.

هنگامی که FDA در سال 2000 میفپریستون را تأیید کرد، چندین محدودیت ایمنی را برای استفاده از آن اعمال کرد، از جمله محدود کردن توزیع به کلینیک‌های تخصصی و الزام زنان به دریافت شخصاً دارو. دولت بایدن با توجه به حکم دادگاه عالی، با اعلام FDA در سال جاری که دسترسی به این قرص را از طریق خرده‌فروشی و داروخانه‌های پستی گسترش داد، به دنبال گسترش دسترسی به سقط جنین‌های دارویی بود.

اما چندین محدودیت باقی مانده است، مانند یکی از این موارد که پزشکان برای تجویز دارو باید گواهینامه خاصی داشته باشند.

چندین گروه پزشکی مدت‌هاست که با این الزامات مخالفت کرده‌اند و به نرخ پایین عوارض جانبی مشاهده شده با میفپریستون در مقایسه با سایر داروهایی که فاقد الزامات گواهینامه هستند اشاره می‌کنند.

© 2023 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: آماده‌سازی کاخ سفید برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت قرص سقط جنین (2023، 24 فوریه) در 25 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-white-house-braces-abortion-pill.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.