کارآزمایی نشان می دهد که الگوریتم مبتنی بر پرونده سلامت الکترونیکی بستری شدن در بیمارستان را در سه گانه اختلال عملکرد کلیه کاهش نمی دهد.


الگوریتم مبتنی بر EHR بستری شدن در بیمارستان را در سه گانه اختلال عملکرد کلیه کاهش نمی دهد

برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا، استفاده از الگوریتم و مداخله مبتنی بر پرونده سلامت الکترونیکی منجر به کاهش بستری شدن در بیمارستان در یک سال نمی شود. مجله پزشکی نیوانگلند.

دکتر Miguel A. Vazquez از مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس در دالاس و همکارانش یک کارآزمایی تصادفی خوشه‌ای با برچسب باز را شامل 11182 بیمار مبتلا به سه گانه اختلال عملکرد کلیه که در 141 کلینیک مراقبت اولیه تحت درمان قرار گرفته بودند، انجام دادند تا مداخله‌ای را با استفاده از آن دریافت کنند. یک الگوریتم شخصی سازی شده (بر اساس پرونده الکترونیکی سلامت و تسهیل کنندگان تمرین برای کمک به ارائه دهندگان در ارائه مداخلات مبتنی بر راهنما) یا دریافت مراقبت های معمول.

هفتاد و یک تمرین با 5690 بیمار به گروه مداخله و 70 تمرین با 5492 بیمار به گروه مراقبت معمول اختصاص داده شدند.

محققان دریافتند که میزان بستری شدن در بیمارستان در یک سال به ترتیب 20.7 و 21.1 درصد در گروه مداخله و مراقبت معمول بود. این دو گروه خطرات مشابهی برای بازدید از بخش اورژانس، بستری مجدد، حوادث قلبی عروقی، دیالیز یا مرگ به هر دلیلی داشتند. گروه‌ها همچنین خطرات مشابهی برای عوارض جانبی داشتند، جدا از آسیب حاد کلیوی، که در بیشتر بیماران گروه مداخله (12.7 در مقابل 11.3 درصد) رخ داد.

نویسندگان می نویسند: “در یک سال، کنترل بهتر بیماری یا کاهش بستری شدن در بیمارستان با مداخله را نسبت به مراقبت های معمول پیدا نکردیم.”

اطلاعات بیشتر:
Miguel A. Vazquez و همکاران، کارآزمایی عملی میزان بستری شدن در بیمارستان در بیماری مزمن کلیه، مجله پزشکی نیوانگلند (2024). DOI: 10.1056/NEJMoa2311708

حق چاپ © 2024 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: الگوریتم مبتنی بر پرونده سلامت الکترونیک بستری شدن در بیمارستان را در سه گانه اختلال عملکرد کلیه کاهش نمی دهد، کارآزمایی نشان می دهد (2024، 7 آوریل) در 7 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-electronic-health-based-algorithm بازیابی شده است. -hospitalization.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.