فواید دوغ برای سلامتی انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه


فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه

فواید دوغ بسیار فراتر از طعم لذیذ آن است. تشنگی را برطرف می کند و گرما را تسکین می دهد. طعم تند ملایم آن تحریک پذیری معده ناشی از غذاهای تند را آرام می کند. همچنین به مدیریت فشار خون، بهبود هضم و کمک به مبارزه با کم آبی بدن کمک می کند. علاوه بر این، یک اثر خنک کننده فوری و در بسیاری از غذاها برای طعم منحصر به فرد استفاده می شود. درباره فواید دوغ برای سلامتی، حقایق تغذیه ای آن و انواع آن در این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی وزیبایی با موضوع فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه بیشتر بدانید.

دوغ سرشار از مواد مغذی مفید برای سلامتی است.

هنگامی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما گنجانده شود، به کاهش اسیدیته، کاهش میزان تعریق، جلوگیری از کم آبی، کاهش فشار خون و ارتقای سلامت گوارش، استخوان، دهان، ایمنی و پوست کمک می کند. همچنین به کاهش سطح کلسترول کمک می کند و به سم زدایی کمک می کند. می توانید دوغ را با چاشنی در خانه با مواد ساده تهیه کنید. با این حال، مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث تهوع و اسهال شود. بنابراین، احتیاط کنید و آن را فقط در مقادیر متوسط ​​روزانه بنوشید.

protip_icon دوغ چیست؟
یک نوشیدنی لبنی تخمیر شده که پس از کوبیدن کره از خامه به دست می آید.

فواید دوغ چیست؟

فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه
فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه

به کاهش اسیدیته کمک می کند، با کم آبی بدن مقابله می کند و از هضم غذا و سلامت استخوان ها حمایت می کند.

چه کسی می تواند آن را مصرف کند؟
همه می توانند آن را مصرف کنند به جز افرادی که به شیر حساسیت دارند، مشکلات کلیوی و عدم تحمل لاکتوز دارند.

چند وقت؟
می توانید روزانه ۱ تا ۲ لیوان دوغ مصرف کنید.

احتیاط
اگر سرماخوردگی، آلرژی به گرده گل یا تب دارید از نوشیدن دوغ در شب خودداری کنید.

دوغ چیست؟

دوغ یک شیر ترش است که مشتق شده از فرآیند اختلاط یا تخمیر کره است. اما هیچ کره ای ندارد. دوغ سنتی از مایعی که پس از کوبیدن کره از خامه پرورش داده باقی می ماند، تهیه می شود. دوغ بیشتر از آب، کازئین (پروتئین شیر) و طیف وسیعی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروبیوتیک ها تشکیل شده است. همچنین گفته می شود که دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی با فواید بسیاری برای سلامتی است . اسیدیته دوغ به دلیل وجود اسید لاکتیک بالا است که به نوبه خود از رشد باکتری های ناخواسته جلوگیری می کند. می توانید آن را مستقیما مصرف کنید یا مخلوطی از پودر زیره، فلفل، زنجبیل، فلفل سبز، کاری و برگ گشنیز را اضافه کنید تا طعم و فواید درمانی آن را افزایش دهید.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

۱۲ فایده چشمگیر دوغ

فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه

۱٫ اسیدیته را از بین می برد

اگر مشکل اسیدیته دارید، نوشیدن دوغ بهترین گزینه طبیعی است. یک لیوان دوغ با پوشاندن مخاط معده به خنثی کردن اسیدهای موجود در معده کمک می کند. این به جلوگیری از سوزش سر دل کمک می کند و از حرکت اسیدها به سمت مری جلوگیری می کند. اسید لاکتیک موجود در دوغ اسیدیته معده را عادی می کند و اثر تسکین دهنده می دهد. یک لیوان دوغ که روی آن زنجبیل، زیره و فلفل سیاه خشک شده باشد، خواص آن را بیشتر می کند. خاصیت نفخ آور (جلوگیری از تشکیل گاز) این چاشنی های اضافه شده به دفع گاز از معده کمک می کند.

۲٫ اثر خنک کننده دارد

دوغ اثر خنک کنندگی کل بدن دارد و همچنین میزان تعریق را کاهش می دهد. یک لیوان دوغ با نمک، زیره و نعناع برای خنک کردن بدن در تابستان مناسب است. دوغ یک نوشیدنی با طراوت است و به سرعت بدن شما را خنک می کند. یک لیوان دوغ همچنین می تواند برای زنان یائسه که گرگرفتگی را تجربه می کنند تسکین دهنده باشد.

۳٫ از کم آبی بدن جلوگیری می کند

دوغ سرشار از الکترولیت هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. به طور طبیعی بدن شما را هیدراته می کند و از بیماری های تابستانی مانند گرمای خاردار و بیماری های عمومی جلوگیری می کند. این نوشیدنی تابستانی حاوی حدود ۹۰ درصد آب و الکترولیت هایی مانند پتاسیم است. از این رو در حفظ تعادل آب در بدن، بهبود سطح هیدراتاسیون و جلوگیری از هدررفت آب موثر است.

بیشتر بخوانید: آیا شستشوی مو با شیر برای مو مفید است؟

۴٫ ممکن است فشار خون را کاهش دهد

دوغ می تواند به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش دهد و به بیماران مبتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی کمک کند. پپتیدهای شیر و پروتئین های زیست فعال موجود در دوغ به کاهش فشار خون کمک می کنند. فشار خون بالا (فشار خون بالا) عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی است. مصرف روزانه دوغ برای کاهش فشار خون سیستولیک شناخته شده است. دوغ همچنین ممکن است فشار خون شریانی متوسط ​​را کاهش دهد.

دوغ سرشار از پتاسیم است که به کاهش فشار خون نیز کمک می کند. غشای گلبول چربی شیر (MFGM) در دوغ دارای خواص ضد فشار خون است.

۵٫ ممکن است سلامت گوارش را ارتقا دهد

اسید لاکتیک و باکتری های سالم موجود در دوغ به بهبود هضم و بهبود متابولیسم بدن شما کمک می کند. دوغ بهترین گزینه طبیعی برای درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) است. قابض بودن و طبیعت اشتها آور آن را به  یک درمان طبیعی برای یبوست تبدیل کرده است. دوغ همچنین می تواند به حفظ حرکات منظم روده کمک کند. حتی ممکن است به درمان عدم تحمل لاکتوز و کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک کند.

protip_iconمی توانید یک لیوان دوغ را با مقداری زنجبیل و جعفری بنوشید تا گوارشی با کیفیت داشته باشید.

۶٫ ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند

مصرف روزانه دوغ می تواند به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید  کمک کند . در یک مطالعه، موش‌های صحرایی نر که با دوغ تغذیه شده بودند، کاهش سطح کلسترول را نشان دادند. مصرف دوغ همچنین ممکن است سطح کلسترول و تری اسیل گلیسرول سرم را کاهش دهد .

فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه

۷٫ سلامت استخوان ها را ارتقا می دهد

دوغ بهترین منبع طبیعی کلسیم برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز است. کلسیم یک الکترولیت مهم است زیرا از قلب و ماهیچه ها حمایت می کند و به ارتقای سلامت استخوان ها کمک می کند. دوغ برای رشد استخوان های جدید مؤثر است و خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد. یک فنجان دوغ دارای ۲۸۴ میلی گرم کلسیم و تنها ۲٫۶ گرم چربی است در حالی که یک فنجان شیر کامل دارای ۷٫۹ گرم چربی و کمی کلسیم کمتر با ۲۷۶ میلی گرم است.

کلسیم موجود در دوغ یک بلوک ساختمانی ضروری برای استخوان ها و سیستم اسکلتی بدن است. جذب بافت استخوانی می شود و به حفظ تراکم استخوان کمک می کند. مواد مغذی موجود در دوغ، مانند کلسیم و فسفر، به تقویت استخوان ها و پیشگیری از بیماری های تحلیل برنده استخوان، از جمله پوکی استخوان کمک می کند. مصرف بیشتر فسفر نیز با دریافت کلسیم بیشتر همراه است.

۸٫ ممکن است سلامت دهان را بهبود بخشد

فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه
فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه

دوغ دارای خواص ضد التهابی است و می تواند التهاب را در سلول های پوست دهان که روی دهان شما قرار دارند کاهش دهد. مشخص شده است که محصولات لبنی تخمیر شده پریودنتیت  را کاهش می دهند. دوغ ممکن است برای افراد مبتلا به التهاب دهان ناشی از شیمی درمانی یا پرتودرمانی مختلف مفید باشد. با این حال، مطالعات بیشتری برای درک بیشتر این مزیت مورد نیاز است.

۹٫ ممکن است به سم زدایی کمک کند

جسی فدر ، متخصص تغذیه بالینی در بیمارستان منطقه ای مموریال، می افزاید: «دوغ می تواند بخشی از رژیم غذایی باشد که به کبد چرب کمک می کند. یکی از بهترین راه ها برای معکوس کردن کبد چرب کاهش وزن است. دوغ به طور طبیعی چربی و کالری کمی دارد که می تواند به کاهش وزن کمک کند و بنابراین برای کبد چرب مفید است. علاوه بر این، مقادیر بالای پروتئین می تواند به شما کمک کند در طول روز احساس سیری کنید و منجر به مصرف کالری کمتر و کاهش وزن شود. در نهایت، دوغ حاوی ویتامین های B خاصی است که به هضم غذا و عملکرد کبد کمک می کند.

دوغ حاوی ریبوفلاوین است که برای تبدیل غذای مصرفی به انرژی ضروری است. ریبوفلاوین همچنین به ترشح برخی هورمون ها کمک می کند و به هضم غذا کمک می کند. همچنین به تنظیم آمینو اسیدهای بدن شما که پروتئین ها را می سازند کمک می کند. این ویتامین B حتی عملکرد کبد را بهبود می بخشد و کمبود آن منجر به اختلالات کبدی می شود . مصرف منظم دوغ ممکن است به سم زدایی بدن شما کمک کند. با این حال، داده های محدودی برای اثبات این ادعا در دسترس است.

بیشتر بخوانید: درمان های خانگی برای درمان درد و حساسیت پوست سر

۱۰٫ سلامت ایمنی را بهبود می بخشد

مصرف روزانه دوغ می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از عفونت های مختلف محافظت کند. این نوشیدنی سرشار از باکتری های اسید لاکتیک است. این باکتری سیستم ایمنی را تقویت می کند و به بدن کمک می کند تا در برابر پاتوژن های مختلف بیماری زا مبارزه کند. دوغ به عنوان یک پروبیوتیک در برابر عفونت های واژن و کاندیدا فعال است.

۱۱٫ ممکن است سلامت پوست را افزایش دهد

فدر می گوید: «دوغ حاوی مقدار زیادی اسید لاکتیک است. نشان داده شده است که این ترکیب به سفت شدن پوست، باز کردن منافذ پوست و روشن کردن لکه های تیره کمک می کند. علاوه بر این، مصرف دوغ پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانند از پوست سالم و درخشان حمایت کنند.

دوغ سرشار از اسید لاکتیک پروبیوتیک است و یکی از بهترین ماسک های لایه برداری است که می توانید استفاده کنید. این یک پاک کننده و تونر عالی پوست است. پوست ما را مرطوب و روشن می کند و در نتیجه پیری را به تاخیر می اندازد. همچنین به پوست شما درخشندگی طبیعی می بخشد و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد. برای لایه برداری، روشن کردن و لطافت پوست استفاده می شود. اسید لاکتیک موجود در دوغ به لایه برداری پوست کمک می کند. ممکن است به کاهش علائم پیری زودرس کمک کند. ممکن است به از بین بردن لکه ها و لکه های آکنه کمک کند. با این حال، داده های محدودی در این زمینه در دسترس است.

فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه

۱۲٫ ممکن است به کاهش استرس و اضطراب کمک کند

دوغ نقش مهمی در مدیریت استرس و اضطراب دارد. فسفولیپیدهای موجود در دوغ ممکن است اثرات محافظتی در برابر استرس روانی مزمن داشته باشند. مطالعات حیوانی نشان می دهد که مصرف مکمل دوغ غنی از فسفولیپید از سنین پایین ممکن است از تغییرات ناشی از استرس محافظت کند و اضطراب را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف دوغ در بزرگسالی ممکن است به کاهش اضطراب و استرس کمک کند. با این حال، بهترین نتایج زمانی دیده می شود که در اوایل زندگی شروع کنید. دوغ را در هر وعده غذایی در روز بگنجانید. توصیه می شود برای بهره مندی از فواید آن، روزانه آن را مصرف کنید.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

نکاتی که در بالا ذکر شد نشان می دهد که دوغ چگونه برای سلامتی شما مفید است. بیایید در مورد تغذیه آن بیشتر بدانیم. دوغ بهترین نوشیدنی آبرسان کم چرب برای مصرف است. حاوی چه مواد مغذی دیگری است؟

اطلاعات تغذیه ای دوغ

دوغ سرشار از مواد مغذی بسیاری است و منبعی غنی از کلسیم است. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک فنجان دوغ مواد مغذی زیر را فراهم می کند:

فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه
فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه
  • انرژی: ۹۸ کیلو کالری
  • پروتئین: ۸٫۱۱ گرم
  • چربی: ۲٫۶۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۱٫۷ گرم
  • کلسیم: ۲۸۴ میلی گرم
  • فسفر: ۲۱۸ میلی گرم
  • سدیم: ۳۶۳ میلی گرم
  • منیزیم: ۲۷ میلی گرم
  • ریبوفلاوین: ۰٫۳۷۷ میلی گرم

دوغ همچنین حاوی ویتامین های D ، B12 و C و پتاسیم است.

همانطور که گفته شد، دوغ در انواع مختلفی موجود است. در بخش زیر در مورد آنها بیشتر بدانید.

انواع مختلف دوغ چیست؟

دوغ تهیه شده از ماست طبیعی چهار نوع است و هر کدام عملکرد خاصی دارند. دوغ تهیه شده از ماست خامه ای کامل با شکر اضافه شده مفید است و دستگاه گوارش را آرام می کند. از نظر خواص شباهت زیادی به ماست طبیعی دارد. دوغ بدون خامه نفخ را آرام می کند و برای افراد دیابتی یا کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید است. همچنین دوغ مخلوط با ۵۰ درصد آب هضم را بهبود می بخشد. دوغ بدون چربی به طور طبیعی خنک کننده است و خستگی را کاهش می دهد.

چگونه در خانه دوغ درست کنیم؟

۱٫ دوغ معمولی

مواد لازم

  • ½ تا ¾ فنجان کشک غلیظ
  • ½ فنجان آب
  • نمک به میزان لازم

روند

  1. کشک غلیظ را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید.
  2. همیشه می توانید برای تهیه نسخه نازک تر آن را آب کنید.
  3. به میزان لازم نمک اضافه کنید.
  4. دوغ سنتی آبکی و به طور طبیعی ترش است.

فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه

۲٫ دوغ با چاشنی های اضافه شده

مواد لازم

  • ½ تا ۱ فنجان کشک غلیظ
  • ۱ قاشق غذاخوری چیلی سبز
  • ۴ تکه یخ
  • ۲ قاشق چایخوری برگ گشنیز
  • ۳ فنجان آب سرد
  • ۱ قاشق غذاخوری آب زنجبیل
  • ۲ شاخه برگ کاری
  • نمک به میزان لازم

روند

  1. کشک را در ظرفی به خوبی هم بزنید و آب سرد را در فواصل زمانی مختلف به آن اضافه کنید.
  2. آن را خوب هم بزنید و آب زنجبیل را به شیشه اضافه کنید.
  3. دوباره آن را خوب هم بزنید تا مخلوط رقیق شود.
  4. زمانی که کشک را رقیق کردید، باید مایه ی آن را آماده کنید. برای همین یک تابه کوچک یا قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید و به آن روغن اضافه کنید.
  5. برگ های کاری را به سرعت اضافه کنید و فلفل سبز را برش دهید.
  6. شعله را خاموش کنید و روی کشک رقیق شده در شیشه بریزید.
  7. تکه های یخ را به مخلوط آماده شده اضافه کنید و برگ گشنیز را روی آن قرار دهید.
  8. یک بار دیگر خوب هم بزنید و خنک سرو کنید.

protip_iconاز طرف دیگر، می‌توانید یک قاشق غذاخوری اسید مناسب غذایی مانند آب لیمو یا سرکه اضافه کنید تا طعم متفاوتی به دوغ خود بدهید.

دوغ چقدر دوام دارد؟

فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه
فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه

هنگامی که یک بطری دوغ را باز می کنید، می تواند تا دو هفته در یخچال بماند. حتی می‌توان آن را بدون باز کردن، در ظرف دربسته تا سه ماه نگه داشت. در صورت مشاهده بو یا تغییر در بافت آن باید از مصرف خودداری کنید. دوغ می تواند بیشتر از بسیاری از محصولات لبنی دوام بیاورد. با بالا رفتن سن، طعم کره ای خود را از دست داده و غلیظ می شود. فقط مطمئن شوید که آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

دوغ فواید بسیاری برای سلامتی دارد که ممکن است به بهبود سلامت کلی شما کمک کند. اما مصرف زیاد دوغ توصیه نمی شود. چه مقدار از آن را می توانید در روز بنوشید؟

چه مقدار دوغ در روز مصرف کنیم؟

شواهد حکایتی نشان می دهد که مصرف زیاد دوغ می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. بنابراین، مصرف آن را به یک لیوان بزرگ یا دو لیوان کوچک در روز محدود کنید.

آیا خوردن دوغ در شب خوب است؟

بله. شب ها می توانید دوغ مصرف کنید. در طول شب کشک را با دوغ جایگزین کنید، زیرا مصرف کشک ممکن است منجر به ایجاد مخاط شود.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

فواید دوغ برای سلامتی، انواع دوغ و طرز تهیه دوغ در خانه

پاسخ به سوالات متداول

آیا نوشیدن هر روز دوغ خوب است؟

به گفته فدر، «دوغ می تواند بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشد. سرشار از پروتئین، کم چربی، کم کالری و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. همچنین منبع خوبی از پروبیوتیک ها است و در مقایسه با شیر معمولی راحت تر هضم می شود. تقریباً ۹۸ کالری در هر فنجان دوغ وجود دارد که این نیز بسیار کمتر از شیر معمولی است.

آیا دوغ چربی شکم را کاهش می دهد؟

دوغ می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند زیرا کالری کمی دارد، پروتئین بالایی دارد، ویتامین ها و مواد معدنی بالایی دارد و می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید. فدر می افزاید: «توجه به این نکته مهم است که نوشیدن دوغ به تنهایی چربی شکم را کاهش نمی دهد. با این حال، می تواند به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنید و شما را سیر نگه دارد، که می تواند به کاهش چربی شکم در طول زمان کمک کند.

بهترین زمان برای نوشیدن دوغ کدام است؟

یک لیوان دوغ با معده خالی برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند مناسب است. با این حال، مصرف آن بعد از غذا برای اکثر افراد بهترین نتیجه را دارد.

چه کسانی باید از دوغ اجتناب کنند؟

افراد مبتلا به مشکلات کلیوی به دلیل داشتن سدیم زیاد از نوشیدن دوغ اجتناب کنند. همچنین افرادی که به نمک حساس هستند باید از مصرف آن خودداری کنند.

دوغ چه عوارضی دارد؟

دوغ ممکن است باعث واکنش های آلرژیک و مشکلات گوارشی در برخی افراد شود. علاوه بر این، میزان بالای سدیم آن ممکن است برای برخی افراد مشکل ساز باشد.

آیا دوغ سالم تر از شیر است؟

این محصولات لبنی زمانی می توانند سالم باشند که در حد اعتدال مصرف شوند. هر دو تقریباً مقادیر مساوی مواد معدنی دارند و به دلیل فواید فردی آنها نمی توانید شیر را با دوغ جایگزین کنید.

سخن پایانی
  • دوغ یک محصول لبنی تخمیر شده با طعمی لذیذ و طعمی منحصر به فرد است.
  • اثر خنک کنندگی آنی و خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی آن می تواند از چندین عفونت جلوگیری کند.
  • وجود پروبیوتیک ها و سایر مواد مغذی ضروری در دوغ فواید بسیاری برای سلامتی دارد.
  • از کم آبی بدن جلوگیری می کند، اسیدیته را تسکین می دهد و ممکن است سلامت گوارش و سیستم ایمنی را بهبود بخشد.

منبع



Source link