کاشت موی رباتیک چیست؟ مزایا و معایب کاشت مو رباتیک


کاشت موی رباتیک چیست؟ کاشت مو به وسیله ربات چگونه است؟ مزایا و معایب کاشت مو رباتیک

کاشت مو و ترمیم مو یکی از جراحی های زیبایی مخصوصاً محبوب برای مردان است. در میان این فناوری های پیشرفته پزشکی، روش کاشت موی رباتیک جایگاه برجسته ای دارد. بررسی اینکه مزایا کاشت مو رباتیک در چه حد است و یا معایب این روش در حال انجام است . در این مطلب فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی شما را  با موضوع کاشت موی رباتیک چیست؟ کاشت مو به وسیله ربات چگونه است؟ مزایا و معایب کاشت مو رباتیک بیشتر آشنا می کند.

این تکنیک که کاشت فولیکولی یا IFA نام دارد با ربات هایی انجام می شود که عمل پیوند را انجام می دهند.

کاشت موی رباتیک چیست؟ کاشت مو بوسیله ربات چگونه است؟ مزایا و معایب کاشت مو رباتیککاشت موی رباتیک چیست؟ کاشت مو بوسیله ربات چگونه است؟ مزایا و معایب کاشت مو رباتیک
کاشت موی رباتیک چیست؟ کاشت مو به وسیله ربات چگونه است؟ مزایا و معایب کاشت مو رباتیک

کاشت مو رباتیک چگونه کار می کند؟

دو نوع ربات کاشت مو وجود دارد که از نظر تکنولوژی مورد استفاده و استفاده از آنها متفاوت است.

هر دو ربات از فناوری دیجیتال برای استخراج گرافت استفاده می کنند .

زیرا گرافت‌های استخراج‌شده بین ۰.۸ تا ۱ میلی‌متر طول دارند.

تزریق میکرو بی حس کننده در نواحی کار انجام می شود و این عمل را برای بیمار بدون درد می کند. این سیستم های غیر تهاجمی اجازه می دهند کاشت مو در نیمی از زمان یک عمل دستی انجام شود. آنها به اپیدرم آسیب نمی رسانند و هیچ جای زخمی باقی نمی گذارند و ده روز پس از عمل جراحی را نامرئی می کنند.

کاشت موی رباتیک چیست؟ کاشت مو به وسیله ربات چگونه است؟ مزایا و معایب کاشت مو رباتیک

در حال حاضر اکثر کلینیک های پیشرفته مجهز به ربات کاشت مو هستند . این ربات ها برای تاثیر بهتر از تکنیک همزمان PRP نیز استفاده می کنند.

ربات ایمن نئوگرافت:

نئوگرافت اولین شرکتی در جهان بود که ربات کمکی کاشت مو را در سال ۲۰۰۹ با S.A.F.E.R راه اندازی کرد  . System    که  در انگلیسی به معنای امن تر است.

ربات SAFER Neograft

پانچ هوای فشرده که به سیستم متصل است و مجهز به یک میکروموتور چرخان است که فولیکول‌ ها را بیرون می کشد.

سرعت موتور چرخشی را با توجه به ماهیت و کیفیت مو تنظیم می‌ کند و گرافت‌ ها را یکی یکی سوراخ می‌ کند که هر گرافت بین ۱ تا ۵ فولیکول دارد.

و بعد آن ها را روی پد های آغشته به نمک قرار می دهند .

هنگامی که برداشت کامل شد ، تیم جراحی فولیکول ها را تجزیه و تحلیل و مرتب می کند، سپس با تزریق ماده بی حس کننده، ایجاد برش های کوچک و در نهایت کاشت دستی فولیکول های برداشت شده قبلی ، پس از روش FUE و یا   DHI، ناحیه کاشت مجدد را آماده می کند.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کاناداشامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان  فوری و صد در صد ریزش مو با  شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا

ترکیبات این  شامپو ضد ریزش مو گیاهی کاملا از دل طبیعت و ارگانیک می باشد.

شامپو ضد ریزش مو فوری مناسب برای درمان تمام الگو های ریزش مو می باشد و کاملا فاقد ماینوکسیدیل است.

پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس موجود در شامپو ضد ریزش بایوفول به طور موثری ریزش موی حاد و شدید را درمان می کند و رشد مجدد مو را به راحتی و با اولین دوره استفاده میسر می سازد.

رباتیک ترمیم ARTAS

سیستم کاشت مو رباتیک ARTAS که در سا ل ۲۰۰۸ توسط شرکت آمریکایی Restoration Robotics ایجاد شد

تاییدیه خود را در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد و در حال حاضر پر مصرف ترین ربات در جهان در زمینه کاشت مو است.

سیستم ARTAS یک دستگاه بزرگتر است که مجهز به دوربین های دیجیتال و پانچ های خودکار است که مستقیماً روی پوست سر بیمار قرار می گیرد.

در حالی که دوربین‌ها تصویر بزرگ‌نمایی شده‌ای را روی صفحه ارسال می‌کنند و به پزشک اجازه می‌دهند تا عملیات را کنترل کند

ربات از چندین الگوریتم برای انتخاب و برداشت خودکار قوی‌ترین و پربارترین فولیکول‌ها استفاده می‌کند. گرافت ها به طور مرتب تخلیه می شوند و در اختیار تیم جراحی قرار می گیرند.

هنگامی که گرافت ها برداشت شدند و به دقت در سالین نگهداری شدند، تیم پزشکی فولیکول ها را تجزیه و تحلیل و دسته بندی می کند.

کاشت مو رباتیک چه مزایایی دارد؟

استفاده از الگوریتم‌ها توسط سیستم پیوند رباتیک، با تجزیه و تحلیل ماهیت مو، زاویه رشد و تراکم مو، انتخاب بیمارانی را که موهایشان برای استخراج خودکار مناسب است، آسان‌تر می‌کند.

این شناسایی کار جراح را تسهیل می کند.

سرعت کشیدن رباتیک زمان مداخله کاشت مو را تا حدود ۵۰ درصد کاهش می‌ دهد و خستگی تیم پزشکی را کاهش می‌ دهد که بهتر می‌تواند بر روی کاشت گرافت‌های استخراج شده توسط ربات تمرکز کند.

با زمان کوتاه‌تر و زمان نشستن کمتر، راحتی بیمار نسبت به کاشت موی دستی تضمین می‌شود.

کاشت موی رباتیک چیست؟ کاشت مو به وسیله ربات چگونه است؟ مزایا و معایب کاشت مو رباتیک

کشیدن خودکار غیر تهاجمی ، بدون درد، دقیق‌ تر است و تروما به درم مویرگی را کاهش می‌ دهد و ده روز پس از عمل هیچ اسکار یا اثری از جراحی باقی نمی‌گذارد.

بیمار می تواند روز بعد به زندگی عادی خود بازگردد البته به شرط رعایت توصیه های جراح برای مراقبت های بعد از عمل.

زمان انتظار گرافت‌ها، بین استخراج از ناحیه اهداکننده و کاشت در ناحیه گیرنده، کاهش می‌یابد و شانس بهتری برای رشد مجدد، در حد ۹۷ درصد فراهم می‌کند.

معایب کاشت موی رباتیک چیست؟

استخراج رباتیک برای موهای خیلی نازک یا وز مناسب نیست.

ربات ARTAS به راحتی در کنار جمجمه یا اکسیپوت، رایج ترین ناحیه اهداکننده، استفاده می شود.

با این حال، امکان برداشت پیوند در جاهای دیگر مانند گردن ، صورت یا بالاتنه را نمی‌ دهد، در حالی که کشیدن دستی را می‌ توان در هر جایی انجام داد، به‌ ویژه در مورد بیمار مبتلا به آلوپسی کامل، جایی که پیوندها باید در جایی غیر از آن برداشت شوند. روی جمجمه

(کاشت مو خودکار یا دستی )  کدام روش را انتخاب کنیم؟

بسته به نوع موی شما و اندازه ناحیه تحت پوشش، کاشت موی رباتیک کم و بیش مناسب خواهد بود. استفاده از آن پس از تجزیه و تحلیل مشکل ریزش مو و تشخیص جراح متخصص شما مشخص می شود. در حال حاضر، بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند تکنیک‌ های مختلف را با هم ترکیب کنند، اگر نوع موی شما سازگار باشد، برداشت را به دستگاه واگذار می‌کنند و ترجیح می‌دهند فولیکول‌های استخراج‌شده را طبق پروتکل FUE و یا DHI کاشت کنند.

IFA برای طاسی زودرس و متوسط در مردان و آلوپسی نسبی یا منتشر در زنان مناسب است. همچنین می‌توان آن را برای بیمارانی که مایل به بازسازی ابرو یا پنهان کردن جای زخم هستند، اعمال کرد.

تفاوت بین  FUE، DHI، FUT  و IFA چیست؟

FUE   (استخراج واحد فولیکولی) یک پیوند مو است که با دست انجام می شود. می توان آن را برای کل عملیات (استخراج و کاشت) یا فقط در مرحله کاشت اعمال کرد.

FUT   (پیوند واحد فولیکولی) قدیمی ترین روش کاشت مو است.

این شامل استخراج یک نوار کم و بیش بزرگ از پوست سر (بین ۱۰ تا ۲۵ سانتی متر) از اکسیپوت جمجمه، سپس استخراج فولیکول ها قبل از کاشت مجدد آنها در ناحیه بدون مو و بستن ناحیه اهدا کننده با بخیه یا منگنه است.

DHI   (کاشت مستقیم مو) یک پیوند مو است که با قلم پانچ چوی انجام می شود که توسط جراح کلینیک برای استخراج و کاشت مجدد فولیکول ها تقریباً فوری استفاده می شود.

این روش کم‌تهاجمی‌ترین و دقیق‌ترین روش کاشت مو است، اما همچنین تکنیکی است که به مهارت و تجربه زیادی از جانب پزشک نیاز دارد و بنابراین گران‌ترین روش کاشت مو است.

 IFA یا کاشت موی رباتیک (کاشت فولیکولار خودکار) یک پیوند مو با کمک یک سیستم روباتیک است که به طور خودکار فولیکول‌ها را تجزیه و تحلیل، انتخاب و مکیده می‌کند
و سپس آنها را با استفاده از FUE  و  DHI برای کاشت دستی در اختیار تیم جراحی قرار می‌دهد. تکنیک.

با پیشرفت تکنولوژی، به زودی امکان خودکار سازی کامل کاشت مو وجود خواهد داشت.

منبع: bodyexpert



Source link