رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه


رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه

رنگ موهای گیاهی داروهای گیاهی هستند که برای رنگ کردن مو بدون استفاده از مواد شیمیایی استفاده می شوند. آنها با مواد گیاهی مانند هویج یا چغندر ساخته می شوند تا موها را به طور طبیعی بدون آسیب رساندن رنگ کنند. این رنگ‌های طبیعی روی موها ملایم‌تر هستند و معمولاً جزو رنگ‌های غیرسمی مو محسوب می‌شوند. اما اثرات آنها دائمی نیست، و موهای شما برای شاداب نگه داشتن رنگ نیاز به تکرار منظم دارند. رنگ موهای گیاهی بدون ظلم و بدون هیچ گونه محصول حیوانی یا مشتق شده از حیوان ساخته می شود. آنها طبیعی و بی خطر برای استفاده در مو و پوست سر هستند. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه همراه ما باشید.

رنگ موی گیاهی چیست؟

رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی  و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه
رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه

رنگ موهای گیاهی داروهای گیاهی هستند که برای رنگ کردن مو بدون استفاده از مواد شیمیایی استفاده می شوند. آنها با مواد گیاهی مانند هویج یا چغندر ساخته می شوند تا موها را به طور طبیعی بدون آسیب رساندن رنگ کنند. این رنگ‌های طبیعی برای مو و پوست سر ملایم‌تر هستند. اما اثرات آنها دائمی نیست، و موهای شما نیاز به تکرار منظم برای حفظ رنگ تازه دارند. رنگ موهای گیاهی بدون ظلم و بدون هیچ گونه محصول حیوانی یا مشتق شده از حیوان ساخته می شود. آنها طبیعی و بی خطر برای استفاده در مو و پوست سر هستند.

لازم است بدانید که همه رنگ های موی گیاهی، گیاهی نیستند. در حالی که برخی از رنگ های موی گیاهی از محصولات لبنی استفاده می کنند، محصولات گیاهی، طبق تعریف، بدون لبنیات هستند. قبل از خرید، لیست مواد تشکیل دهنده را دوباره بررسی کنید.

protip_iconرنگ موی تجاری وگان می تواند مانند رنگ های دیگر طبیعی و همچنین مصنوعی باشد. در حالی که همه آنها از تولید بدون ظلم پیروی می کنند، وگان لزوماً به معنای سالم نیست زیرا ممکن است رنگ ها حاوی مواد مصنوعی نیز باشند.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، باعث درمان انواع الگوهای ریزش مو می شود.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، با ترکیباتی ارگانیک، درمان کننده شوره سر نیز می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

فواید استفاده از رنگ موی گیاهی

  • ارتقای سلامت مو: مواد طبیعی مانند سبزیجات بی خطر هستند. آنها علاوه بر رنگ کردن موهای شما، موهای شما را نیز تقویت کرده و آسیب را ترمیم می کنند. این مواد همچنین موهای شما را به طور طبیعی مرطوب و با مواد مغذی تغذیه می کنند.
  • جلوگیری از آسیب: مواد شیمیایی موجود در رنگ موی معمولی می تواند به مو آسیب برساند و باعث شکستگی و ریزش مو شود. موها نیز ممکن است شکننده و خشک شوند. اما این مورد در مورد رنگ موهای گیاهی صدق نمی کند. آنها از آسیب مو ناشی از مواد شیمیایی مانند پراکسید هیدروژن، پارابن، آمونیاک و غیره جلوگیری می کنند.
  • محافظت از ساختار مو: مواد شیمیایی موجود در رنگ های معمولی مو به کوتیکول ها نفوذ می کنند تا موها را از داخل رنگ کنند. به این ترتیب، ممکن است ساختار مو را بشکنند و آن را در معرض آسیب قرار دهند. رنگ موهای گیاهی از ساختار مو محافظت می کند و آسیب مو را کاهش می دهد.
  • آیا در دوران بارداری ایمن هستند: رنگ موی معمولی به ویژه در دوران بارداری ناایمن در نظر گرفته می شود. بسیاری از زنان معتقدند مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می تواند بر جنین تأثیر بگذارد. استفاده از رنگ موی گیاهی در دوران بارداری بی خطر است زیرا حاوی مواد خشن نیست.
  • مرطوب کردن مو: رنگ موهای گیاهی از روغن هایی استفاده می کند که موها را بازسازی و مرطوب می کند. 

با استفاده از رنگ موی گیاهی، متوجه ریزش مو کمتر، بافت موی بهتر و موهای براق تر و نرم تر خواهید شد.

  • درمان مشکلات پوست سر: مواد طبیعی مانند آلوئه ورا نیز ممکن است به درمان برخی از مشکلات پوست سر مانند اگزما یا پسوریازیس کمک کند. از طرف دیگر، رنگ کردن منظم مو ممکن است باعث تشدید آنها شود.
  • موقتی هستند: رنگ موهای گیاهی موقتی و بدون آسیب هستند. شما می توانید بدون نگرانی از آسیب مو، چندین رنگ موی گیاهی و مواد رنگ دهنده را آزمایش کنید.
  • دوستدار پوست هستند: رنگ موی معمولی ممکن است حاوی آجیل یا سویا باشد که ممکن است باعث ایجاد واکنش های نامطلوب بر روی پوست شود (سوزش، قرمزی، تورم، خارش). اگر به گیاه یا سبزی خاصی حساسیت نداشته باشید، بیشتر رنگ‌های موی گیاهی برای پوست بی‌خطر هستند و باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند.

رنگ موی گیاهی در انواع مختلفی موجود است. آنها را در زیر بررسی کنید!

انواع رنگ موی گیاهی

رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی  و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه
رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه
  • با پایه گیاهی: این رنگ های موی بدون ظلم بیشتر از برگ ها، ساقه ها، پوست، میوه ها یا سبزیجات گیاهان ساخته می شوند. رایج ترین و موثرترین رنگ های گیاهی از گیاهان و میوه ها تهیه می شود.
  • بر پایه مواد معدنی: برخی از رنگ های موی گیاهی نیز با مواد معدنی مانند نمک و آهن ساخته می شوند که ممکن است به روشن شدن مو کمک کند. با این حال، این رنگ ها نادر هستند.
  • بر پایه روغن : رنگ موهای گیاهی از روغن به عنوان پایه همراه با موادی مانند چای سبز یا قهوه برای روشن یا تیره کردن موها استفاده می کند.

ماسک ضد ریزش مو بایوفل کانادا، خشکی مو را درمان می کند و لطافت و طراوت مو را احیاء می کند.

ماسک مو ضد ریزش و رشد مجدد ایج دیفنس بایوفول کانادا

ماسک مو بایوفول کانادا ، ماسکی درمان کننده و دو منظوره جهت ترمیم و بازسازی فولیکول (ریشه) مو و کوتیکول (ساقه) مو می باشد.

این ماسک ضد ریزش مو بایوفول جهت قطع کامل ریزش مو قابل استفاده به کف سر بوده و جهت درمان نازکی و ضعیفی تارهای مو قابل استفاده بر روی ساقه مو نیز می باشد.

ماسک مو ضد ریزش ایج دیفنس بایوفول کانادا خشکی مو را از بین می برد. لطافت و طراوت مو را احیاء می کند.

با استفاده از ماسک مو، کمک به درمان ریزش مو و رشد مجدد مو نهایتا کمک به بازسازی و رشد مجدد تارهای ریخته مو می شود.

نتیجه درمان موهای آسیب دیده و نازک ، با این ماسک ضد ریزش مو و رشد مجدد مو از ایج دیفنس بایوفول کانادا دائمی و بدون بازگشت بوده

و با قطع درمان ریزش مو برگشت پذیر نخواهد بود.

برای دانستن برخی از مواد متداول مورد استفاده در ساخت رنگ موی گیاهی، ادامه مطلب را بخوانید.

مواد مورد استفاده در رنگ موهای گیاهی برای دستیابی به رنگ های مختلف مو

  • پوست پیاز: پوست پیاز منبع غنی از کورستین است که به موها رنگ زرد طبیعی می دهد. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن همچنین ممکن است به بهبود مشکلات پوست سر و درمان ریزش مو کمک کند.
  • بابونه: بابونه یک ماده رنگ موی گیاهی محبوب است. رنگی مایل به زرد به مو می دهد و انعکاس نور (و درخشش) را در مو بهبود می بخشد.
  • حنا: حنا یک عنصر رایج در رنگ موهای گیاهی است . این ماده حاوی یک ماده رنگی غیر اکسید کننده به نام لاوسون است که رنگ نارنجی مایل به قرمز به مو می دهد. اغلب با مواد دیگر مخلوط می شود تا به موها سایه تیره تری (مانند قهوه ای یا سیاه) بدهد.
  • نیل: نیل موها را با رنگ مایل به آبی می‌گذارد. اغلب آن را با حنا جفت می کنند تا موها را سیاه یا قهوه ای تیره کند.
  • چغندر: چغندر حاوی رنگدانه های فعال زیستی به نام بتالین است که در رنگ آمیزی مواد غذایی نقش دارند.

 پودر چغندر را می توان برای رنگ کردن موها به طور طبیعی بدون هیچ آسیبی استفاده کرد.

  • هویج: هویج برای درمان ریزش مو و قوی‌تر، براق‌تر و ضخیم‌تر کردن موها استفاده می‌شود. آنها منبع غنی ویتامین A هستند که ممکن است به بهبود رنگدانه مو کمک کند. شواهد حکایتی نشان می دهد که می توان از هویج برای دادن رنگ نارنجی روشن به مو استفاده کرد. در حالی که هویج در رنگ‌های مختلف موجود است، رایج‌ترین آن‌ها انواع قرمز و نارنجی است.
  • خراطین : از خراطین ( Nardostachys jatamansi ) می توان به عنوان رنگ مو برای تیره شدن موها استفاده کرد. مو را سیاه می کند.
  • قهوه: قهوه به رنگ های طبیعی اضافه می شود تا موها قهوه ای شوند. می توان از آن برای ایجاد موهای قرمز مایل به قهوه ای یا قهوه ای سیاه استفاده کرد.
  • چای: چای برای مدت طولانی به عنوان رنگ مو در آیورودا استفاده می شده است. می توان از آن برای روشن یا تیره کردن مو استفاده کرد. چای سیاه ممکن است به تیره شدن موها کمک کند، در حالی که چای سبز می تواند مو را روشن کند. چای سبز دارای محتوای کاتچین بالایی است که به دلیل خواص اکسیداسیون آن شناخته شده است. رنگ زردی به مو می دهد.
  • نمک: شواهد حکایتی نشان می دهد که نمک ممکن است مو را روشن کند.
  • جوش شیرین: شواهد حکایتی نشان می دهد که استفاده از جوش شیرین یا خمیر دندان حاوی جوش شیرین می تواند به روشن شدن مو کمک کند.
  • دارچین: دارچین اغلب به عنوان یک عامل روشن کننده پوست استفاده می شود. برخی معتقدند همین خواص ممکن است به روشن شدن مو نیز کمک کند. دارچین حاوی ویتامین های A و C است. از این ویتامین ها می توان به عنوان روشن کننده استفاده کرد.
  • لیمو: آب لیمو حاوی ویتامین C است که با کاهش رنگدانه ملانین به عنوان یک روشن کننده طبیعی مو عمل می کند. 

گفته می شود استفاده از آب لیمو به موهایتان در هنگام زیر نور خورشید باعث افزایش سرعت روشن شدن موها می شود.

  • ریواس: اسید اگزالیک ریواس ممکن است موها را قهوه ای روشن یا بلوند کند. همچنین می تواند عمر رنگ مو را افزایش دهد. ریواس همراه با بابونه به مو رنگ طلایی می بخشد.

همچنین می توانید از مواد ارگانیک برای ساخت رنگ موی ارگانیک استفاده کنید. رنگ موی حنا یکی از محبوب ترین رنگ های موی سازگار با محیط زیست است که رنگدانه بالایی دارد و استفاده از آن آسان است. 

نحوه استفاده از رنگ موی گیاهی

رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی  و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه
رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه

رنگ موی گیاهی مانند رنگ موهای معمولی باید برای مدت طولانی استفاده شود تا به رنگ موی دلخواه برسد.  همچنین رنگ موی گیاهی خریداری شده یا مارک دار دارای دستورالعمل هایی است که باید رعایت شود. رنگ های گیاهی خانگی باید برای مدت طولانی تری استفاده شوند تا رنگ به ساقه مو نفوذ کند.

توجه: اگرچه رنگ های گیاهی ممکن است به اندازه رنگ های معمولی خود قوی نباشند، اما رعایت اقدامات احتیاطی توصیه می شود. برای محافظت از پوست در برابر رنگ ها از ژل نفتی استفاده کنید. وقتی موهایتان را رنگ می کنید یک تی شرت قدیمی بپوشید.

  1. رنگ موی گیاهی خود را با مواد لازم درست کنید. می توانید آنها را با روغن یا مواد مرطوب کننده مانند آووکادو یا آلوئه ورا برای تغذیه بیشتر ترکیب کنید.
  2. مخلوط را به طور کامل روی موهای خود بمالید.
  3. بگذارید حدود یک یا دو ساعت روی موهایتان بماند. هر از چند گاهی رنگ موهای خود را بررسی کنید.
  4. پس از به دست آوردن رنگ دلخواه، موهای خود را با شامپو گیاهی و آب سرد بشویید. اگر نه، این ترکیب را برای مدت بیشتری روی موهای خود نگه دارید. در صورت بروز هر گونه ناراحتی، موهای خود را بشویید و با پزشک مشورت کنید.

چگونه رنگ موی گیاهی درست کنیم؟

۱٫ روش تهیه رنگ موی گیاهی با هویج

شما نیاز خواهید داشت

  • آب هویج، ۱ فنجان
  • آلوئه ورا، ۲ قاشق غذاخوری (اختیاری)

زمان آماده سازی

۲ دقیقه

روش

  1. مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. مخلوط را به طور کامل روی موها بمالید.
  3. بگذارید یک ساعت و نیم تا دو ساعت بماند.
  4. می توانید موهای خود را با یک پلاستیک بپوشانید تا رنگ آن باقی بماند.
  5. به بررسی موهای خود ادامه دهید تا مطمئن شوید به رنگ دلخواه رسیده اید.
  6. موهای خود را با آب سرد و سرکه سیب بشویید (تا رنگ آن ثابت شود).

زمان پردازش

یک ساعت و نیم یا دو ساعت

چند وقت

یک بار در هفته

۲٫ روش تهیه رنگ موی گیاهی با حنا

شما نیاز خواهید داشت

  • حنا، ½ فنجان
  • آب، ¼ فنجان

توجه: می‌توانید یک قاشق غذاخوری دارچین برای قهوه‌ای شدن موها یا یک یا دو قاشق غذاخوری پودر چغندر اضافه کنید تا رنگ موها صورتی یا رز طلایی شود.

زمان آماده سازی

۱۲ ساعت

روش

  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
  2. در کاسه را در یک پلاستیک ببندید و اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۲ ساعت بماند.
  3. موهای خود را بدون استفاده از نرم کننده بشویید.
  4. خمیر را به موهای خود بمالید و موهای خود را با یک پلاستیک بپوشانید. این باعث می شود که رنگ در آن جا بیفتد.
  5. بگذارید ۴ تا ۶ ساعت بماند.
  6. پس از به دست آوردن رنگ مورد نظر موهای خود را بشویید.

زمان پردازش

۴ تا ۶ ساعت

چند وقت

هر دو سه هفته یکبار

بت مک کورمک، یک وبلاگ نویس، تجربه خود را از استفاده از رنگ موی خانگی ساخته شده از میخک، جلبک دریایی و حنا به اشتراک گذاشت و نکاتی را در مورد نحوه تصمیم گیری در مورد قوام کامل ارائه کرد. روی موهای خشک اگر می خواهید موهای خود را قبل از استفاده از رنگ موی طبیعی خیس کنید، می توانید خمیر را کمی ضخیم تر کنید. او از این مخلوط برای پوشاندن موهای سفید خود استفاده کرد و از نتایج راضی بود و خاطرنشان کرد: به‌طور باورنکردنی براق است و رنگ قهوه‌ای تیره‌ای با هایلایت‌های قرمز گرم بسیار ظریف دارد. 

۳٫ روش تهیه رنگ موی گیاهی با قهوه

رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی  و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه
رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه

شما نیاز خواهید داشت

  • تفاله قهوه، ۳ قاشق غذاخوری
  • آب، ۱ فنجان
  • روغن نارگیل/زیتون، ۲ قاشق غذاخوری

زمان آماده سازی

نیم ساعت

روش

  1. آب و تفاله قهوه را با هم بجوشانید.
  2. مقداری روغن نارگیل یا زیتون گرم به موهای خود بمالید.
  3. مخلوط قهوه را به موهای خود نیز بمالید.
  4. بگذارید مخلوط به مدت یک یا دو ساعت بماند.
  5. با آب سرد بشویید.

زمان پردازش

۱ تا ۲ ساعت

چند وقت

هر هفته یک بار برای تازه نگه داشتن رنگ

۴٫ رنگ موی گیاهی روشن کننده مو با لیمو

شما نیاز خواهید داشت

  • آب لیموی تازه، ۱ فنجان

زمان آماده سازی

۱۰ دقیقه برای استخراج آب میوه

روش

  1. آب لیمو را به طور کامل به موهای خود بمالید. آن را با یک شانه پخش کنید.
  2. بگذارید یک ساعت و نیم بماند.
  3. در فضای باز بمانید زیرا اشعه خورشید رنگدانه های مو را اکسید کرده و موها را روشن تر می کند.
  4. با آب سرد بشویید.

زمان پردازش

یک ساعت و نیم

چند وقت

یک بار در هفته

می توانید از حنا و نیل برای تیره کردن موهایتان مشکی یا قهوه ای استفاده کنید. راه های دیگری برای روشن کردن موهایتان در خانه و بلوند یا قهوه ای روشن کردن موهایتان وجود دارد .

این نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید رنگ موهای گیاهی شما ماندگاری بیشتری دارد.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان وزی، درمان موخوره و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

چگونه با رنگ موی گیاهی ماندگاری بیشتری داشته باشیم؟

رنگ موهای گیاهی معمولا دوام زیادی ندارند. اما برای افزایش طول عمر رنگ آنها می توانید نکات خاصی را رعایت کنید.

  1. از گرما به هر قیمتی اجتناب کنید. گرما می تواند رنگ مو را به راحتی محو کند. استفاده از ابزارهای حالت دهنده و سشوار برای حالت دادن به موهای خود را متوقف کنید. حتی اگر این کار را می کنید، از محافظ حرارتی نیز استفاده کنید.
  2. هنگام بیرون رفتن در آفتاب موهای خود را بپوشانید. از یک روسری نخی یا ابریشمی نازک استفاده کنید تا موهایتان وز نشود.
  3. از شنا کردن خودداری کنید زیرا استخرها حاوی کلر هستند که ممکن است رنگ موهای شما را روشن کند.
  4. موهای خود را با آب سرد بشویید (عمر رنگ مو را طولانی تر می کند).
  5. برای تازه نگه داشتن رنگ، به طور منظم رنگ مو را تکرار کنید.

protip_iconاز نرم کننده های فرموله شده برای موهای رنگ شده استفاده کنید. آنها موهای شما را تغذیه و هیدراته می کنند، کوتیکول ها را قفل می کنند و به ماندگاری رنگ ها کمک می کنند.
آیا خطراتی در ارتباط با رنگ موهای گیاهی وجود دارد؟ تفاوت آنها با رنگ های معمولی چقدر است؟

آیا خطراتی در ارتباط با رنگ موهای گیاهی وجود دارد؟ تفاوت آنها با رنگ های معمولی چیست؟

خطرات زیادی در ارتباط با رنگ موی معمولی وجود دارد. آنها از مواد شیمیایی استفاده می کنند که ممکن است باعث واکنش های نامطلوب شوند. آنها همچنین ممکن است منجر به مشکلاتی در دوران بارداری شوند. این مواد شیمیایی حتی سلامت مو را بدتر می کنند و مشکلات موجود در پوست سر را تشدید می کنند.

از سوی دیگر، استفاده از رنگ موی گیاهی عمدتا بی خطر است. تنها خطری که آنها ایجاد می کنند واکنش آلرژیک احتمالی به سبزیجات، روغن ها، گیاهان یا میوه های خاص است.

رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه

رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی  و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه
رنگ موی گیاهی چیست؟ فواید رنگ موی گیاهی و روش تهیه رنگ موی گیاهی در خانه

رنگ موهای گیاهی جایگزین های مناسبی برای رنگ موهای شیمیایی هستند. برخلاف رنگ‌های موی معمولی، این رنگ‌ها حاوی مواد حیوانی نیستند و از این رو، انتخابی پایدارتر و سازگار با محیط زیست هستند. این رنگ ها از مواد طبیعی و عصاره های گیاهی مانند حنا، نیل و سبزیجات برای ایجاد رنگ های غنی و موقتی استفاده می کنند که خطر واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد. آنها همچنین سلامت مو را تقویت می کنند و مزایای دیگری نیز ارائه می دهند.

لازم نیست وگانیسم به غذای شما محدود شود. شما همچنین می توانید آن را در سایر جنبه های زندگی خود از جمله رنگ مو استفاده کنید. رنگ موی گیاهی برای موهای شما مفید است زیرا نسبت به رنگ موهای شیمیایی دارای مواد ایمن تر هستند. علاوه بر این، آنها سلامت عمومی مو شما را تقویت می کنند. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که کدام اجزا برای ساخت این رنگ‌ها استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانید رنگ موی گیاهی را در راحتی خانه خود ایجاد کنید. آماده سازی آنها ساده است و حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی مضر نیستند. ما مطمئن هستیم که شما از نتایج راضی خواهید بود. با این حال، اگر آلرژی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا رنگ موی گیاهی فاقد PPD است؟

همه رنگ موهای گیاهی ممکن است فاقد PPD باشند. بنابراین، اگر به دنبال رنگ موی گیاهی بدون PPD هستید، با یک متخصص مو مشورت کنید.

آیا رنگ موی گیاهی می تواند روی کبد شما تأثیر بگذارد؟

شناخته شده است که رنگ مو بر کبد شما تأثیر می گذارد. با این حال، برای تعیین اینکه آیا رنگ موی گیاهی کبد شما را نیز تهدید می کند، تحقیقات کاملی مورد نیاز است.

آیا رنگ موی گیاهی بر مغز تأثیر می گذارد؟

رنگ مو باعث ایجاد مشکلات مغزی مانند گلیوما، مننژیوم و نوروم آکوستیک نمی شود. با این حال، برای تعیین اینکه آیا رنگ مو، به خصوص اگر گیاهی باشد، به مشکلات مغزی کمک می کند، تحقیقات بیشتری لازم است.

آیا رنگ موی حنا یک گزینه سازگار با محیط زیست است؟

بله، حنا یک رنگ موی پایدار است که به طور گسترده برای رنگ کردن مو استفاده می شود. از خرد کردن برگ های گیاه حنا به دست می آید.

سخن پایانی
  • رنگ موهای گیاهی با مواد گیاهی مانند هویج یا چغندر ساخته می شود تا موها را به طور طبیعی بدون هیچ آسیبی رنگ کند.
  • رنگ موهای گیاهی از روغن هایی استفاده می کند که موها را بازسازی و مرطوب می کند. آنها گزینه های ایمن برای بارداری و مناسب پوست برای رنگ کردن موهای شما هستند.
  • برای ماندگاری طولانی مدت رنگ موهای خود را هنگام بیرون رفتن در آفتاب بپوشانید. از یک روسری نخی یا ابریشمی نازک استفاده کنید تا موهایتان وز نشود.

منبع



Source link