کالری میوه شلیل چقدر است؟


اگر قصد داردی، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، حتما باید کالری های مواد غذایی را بدانید و طبق یک برنامه رژیم داشته باشید. شما می توانید در این بخش میزان کالری شلیل را محاسبه کنید.

کالری میوه شلیل

کالری شلیل چقدر است؟

شلیل یکی از سالم ترین میوه های تابستانی بوده که می توانید در میان رژیم غذایی خود آن را بگنجانید. این مویه ویتامین های مغذی داشته که می تواند، میزان نیازهای بدن شما را رفع نماید. برای اینکه از خواص ارزشمند شلیل بهره مند شوید، می توانید در این مقاله همراه ما باشید.

 

ترکیب آب و فیبر در این میوه موجب شده تا به خوبی مواد مورد نیاز بدن را تامین کند. میزان کالری این میوه از هلو بیشتر بوده اما به دلیل فیبری بودن خواص زیادی دارد. این میوه سرشار از مواد غذایی مختلف است که شما می توانید از ان بهره مند شوید.

میزان کالری:

این میوه کالری نسبتا کمی داشته و کالری آن ۶۴ کالری این میوه در هر ۱۰۰ گرم محاسبه می شود. این میوه ۸۵ درصد آب داشته و ۱۰ گرم آن نیز کربوهیدرات می باشد. ۱ گرم از این میوه را پروتئین تشکیل می دهد و مقدار کمی نیز چربی در ان وجود دارد. میزان چربی این میوه ۱ گرم است.

میزان کالری شلیل

این میوه با توجه به اینکه حجم بالایی از آب بدن را تامین می کند در این فصل گزینه مناسبی می باشد و شما می توانید با خیال راحت آن را در رژیم خود قرار دهید. این میوه که طعم و عطری مانند هلو دارد، گزینه مناسبی برای جایگزین آن می باشد. این میوه افراد در رژیم غذایی افراد لاغر تجویز می شود.

ارزش غذایی شلیل:

این میوه دارای ارزش غذایی بالایی است و شما می توانید با استفاده از این میوه بخش مهمی از نیازهای بدن خود را تامین کنید. شما با مصرف این میوه می توانید به بهبود و حفظ سلامت خود کمک کنید. از مهم ترین خاصیت های این میوه تنظیم متابولیسم و کمک به هضم غذا است.

سلامت قلب، تامین آب بدن، پیشگیری از ضعف و کمک به هضم از مهم ترین خواص مصرف این میوه در تابستان می باشد. توجه داشته باشید که مصرف بالای هر میوه ای می تواند، مشکلاتی برای شما ایجاد کند پس در مصرف این میوه دقت لازم را داشته باشید. به طور کلی ارزش غذایی این میوه با حجم ۱۴۰ گرم به شکل زیر است:

  • کالری: ۶۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۵ گرم
  • چربی: ۱ گرم
  • فیبر: ۲.۴ گرم
  • سدیم: ۰ گرم
  • شکر: ۱۱ گرم
  • پروتئین: ۱.۵ گرم

کالری شلیل

ویتامین های موجود در شلیل:

کالری شلیل نسبتا کم بوده اما با این وجود دارای ویتامین های سرشاری است که شما می توانید از آن استفاده کنید. ویتامین های a، c، b3، مس و پتاسیم از مهم ترین ویتامین هایی که شما با این مصرف این میوه می توانید، دریافت کنید. آنتی اکسیدان نیز در این میوه عامل مهمی برای بهبود بدن است.

بسیاری از نحقیقات نشان می دهد که مصرف این میوه می تواند، مشکلات سرطان را در شما برطرف کند. خاصیت ضد دیابت نیز از دیگر مواردی است که موجب شده تا مصرف این میوه در میان افراد محبوبیت داشته باشد.

منبع :

برچسب :



Source link