کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم


کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم

کره کوکوم به دلیل خاصیت آبرسانی خود مشهور است. این کره از دانه های میوه ای به نام کوکوم تهیه می شود. شبیه کره شی و کره کاکائومی باشد اما بهتر است. سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که گفته می شود به کند کردن پیری کمک می کند. خواص مغذی غنی کره کوکوم، پوست، مو و لب های خشک را مرطوب، نرم و محافظت می کند. در این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم با فواید کره کوکوم برای سلامتی و نحوه استفاده از آن بیشتر آشنا شوید.

protip_icon کره کوکوم

کره کوکوم چربی استخراج شده از دانه های میوه استوایی هندی کوکوم است. بهبود زخم و هیدراتاسیون شدید دو دلیل برای استفاده از کره کوکوم است. همچنین می تواند مشکلات پوست، مو و پوست سر را درمان کند. این روغن مانند سایر چربی های گیاهی مانند کره کاکائو و کره شیا عمل می کند. در حالی که استفاده از کره کوکوم برای اکثر افراد بی خطر است، قبل از شروع استفاده از آن با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

کره کوکوم

کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم
کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم

امولسیون نیمه جامد که با استخراج چربی از دانه های میوه کوکوم تهیه می شود.

فواید آن چیست؟
پوست را مرطوب می کند، التهاب را کاهش می دهد، رشد مو را تقویت می کند و اسهال خونی، اسهال، سل و بیماری های اسکوربوتیک را درمان می کند.

چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟
استفاده از آن برای انواع پوست و مو بی خطر است. می توان آن را به صورت موضعی به عنوان مرطوب کننده و همچنین برای کاهش و تسکین التهاب استفاده کرد.

چند وقت؟
به دلیل داشتن چربی بالا، باید در حد اعتدال و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل یک بار در روز مصرف شود.

احتیاط
در صورت بروز التهاب پوست یا معده درد و اسهال از مصرف کره کوکوم خودداری کنید.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

کره کوکوم چیست؟

کره کوکوم روغنی است که از دانه های منگوستین هندی یا کوکوم ( گارسینیا ایندیکا ) به دست می آید. کوکوم گیاه بومی نواحی ساحلی غربی هند است.

این میوه های استوایی بنفش تیره کروی شکل هستند و دارای پالپ خوراکی هستند. هر میوه حاوی ۵ تا ۸ دانه قهوه ای رنگ است. دانه ها سرشار از چربی و اسیدهای چرب ضروری هستند. کره کوکوم چربی موجود در دانه کوکوم است که در دمای اتاق جامد می ماند.

رنگ کره کوکوم از سفید مایل به خاکستری تا سفید با رنگ مایل به زرد متفاوت است. کره کوکوم خام مایل به زرد باید تصفیه شود تا سفید شود. وقتی کهنه می شود یا فاسد می شود، قهوه ای می شود. رایحه آن بسیار ضعیف یا غایب است. طعم ملایم و خوراکی دارد و ماندگاری آن حدود یک سال است.

کره کوکوم طی یک فرآیند طولانی تولید می شود. ابتدا دانه های خشک شده را خرد کرده و در آب می جوشانند. در مرحله بعد، لایه فوقانی روغنی در ظرف دیگری جمع آوری می شود. با سرد شدن چربی، جامد می شود و متعاقباً با ذوب مجدد و فیلتر کردن تمیز می شود.

خواص مرطوب کنندگی کره کوکوم آن را برای طیف وسیعی از کاربردهای آرایشی ایده آل می کند. همچنین خوراکی است و به عنوان جایگزین کره یا کره کاکائو استفاده می شود. همه اینها به دلیل محتوای بالای اسید چرب آن امکان پذیر است.

ترکیبات کره کوکوم

اسیدهای چرب اصلی موجود در کره کوکوم عبارتند از:

اسید چرب درصد (%) محتوا
اسید پالمیتیک ۲
اسید استریک ۴۹
اسید اولئیک ۴۹
کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم

همچنین حاوی اسیدهای چرب زیر است :

اسید چرب درصد (%) محتوا
اسید پالمیتیک ۳٫۲۵
اسید استریک ۴۹٫۳۳
اسید الایدیک ۳٫۰۰
اسید اولئیک ۳۴٫۴۲
اسید لینولئیک ۵٫۲۵
اسید آراشیدیک ۱٫۲۰
ایکوزنوئیک اسید ۲٫۲۵
سایر اسیدهای چرب ۲٫۳۰
کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم

اسید پالمتیک یک سورفکتانت طبیعی است که برای تغذیه پوست عالی است. محتوای اسید اولئیک بالای کره باعث می شود که احتمال فاسد شدن آن کمتر شود به طوری که می توان آن را برای مدت طولانی تری نگهداری کرد.

این اسیدهای چرب، همراه با خواص آنتی اکسیدانی کره کوکوم و محتوای ویتامین E، آن را به یک عنصر محبوب در لوازم آرایشی، نرم کننده مو، صابون ها و شامپوها تبدیل کرده است. در بخش بعدی با فواید کره کوکوم برای پوست، مو و سلامتی خود بیشتر آشنا شوید.
طبق متون قدیمی آیورودا، کره کوکوم برای درمان عفونت گوش، کاهش درد ناشی از آرتریت، جلوگیری از عفونت و درمان زخم ها استفاده می شد. این درمان طبیعی ممکن است به رفع نگرانی های مختلف مراقبت از پوست، مانند زخم ها و چین و چروک ها کمک کند و در عین حال مزایای ضد پیری را نیز ارتقا دهد. این یک ماده مراقبت از مو محبوب است زیرا ممکن است به مقابله با انتهای شکاف، بهبود سلامت پوست سر، کاهش شوره سر و تسکین پسوریازیس کمک کند.

فواید بالقوه کره کوکوم

کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم
کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم

۱٫ پوست را مرطوب می کند

کره کوکوم خاصیت نرم کنندگی عالی دارد . علاوه بر این، اسیدهای چرب سالم آن سد رطوبتی پوست را بهبود می بخشد. حفظ یک مانع سالم بر روی پوست شما کلید حفظ نرمی و هیدراته نگه داشتن آن است . 

Caryn Prince، یک وبلاگ نویس زیبایی، دستور پخت کره کوکوم خود را در ویدیوی خود به اشتراک گذاشت. او بیشتر توضیح داد که چگونه این به بهبود سلامت پوست او کمک کرد. او گفت: “این پوست من را بسیار صاف و نرم نگه می دارد .”

همچنین گفته می شود که کره کوکوم از پوست شما در برابر آسیب سلولی محافظت می کند و خاصیت ارتجاعی آن را باز می گرداند. از این رو، در انواع محصولات آرایشی مانند لوسیون، کرم، مومیایی کننده لب و صابون استفاده می شود. 

protip_iconکره کوکوم به راحتی جذب پوست می شود و پس از استفاده اثری از چربی باقی نمی گذارد. همچنین رایحه قوی ندارد، که دلیل اصلی ترجیح آن بر سایر کره های گیاهی است.

۲٫ ممکن است زخم ها را التیام بخشد

مطالعه ای که در هند انجام شد نشان داد که استفاده از کره کوکوم روی پاشنه های ترک خورده به بهبود آنها کمک می کند.

همچنین اعتقاد بر این است که کره کوکوم دارای خواص ترمیم زخم است و برای درمان زخم، لب های شکافدار، پوست ترک خورده و زخم های التهابی مفید است.

۳٫ ممکن است التهاب را کاهش دهد

کره کوکوم به عنوان یک ماده نرم کننده در نظر گرفته می شود، یعنی التهاب یا تحریک را از بین می برد. در حالی که شواهد علمی محدودی در دسترس است، کاربردهای زیادی در محصولات پوست و مو، محصولات آکنه و تونیک های پوست پیدا کرده است.

۴٫ پوست را تسکین می دهد

کره کوکوم پوست ملتهب را التیام و تسکین می دهد. این تسکین عالی از سوختگی، پوست کثیف و سوختگی ایجاد می کند.

استفاده از این کره به دلیل خاصیت ارتجاعی که دارد پوست شما را نرم و لطیف می کند و به آن درخشندگی می بخشد. بافت سبکی دارد و منافذ را مسدود نمی کند و از ایجاد آکنه جلوگیری می کند. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

۵٫ دارای نقطه ذوب بالا

در مقایسه با سایر انواع کره، کره کوکوم نقطه ذوب بالاتری دارد. از آنجایی که در دمای پوست کمی ذوب می شود، ماده مناسبی برای رژ لب و مومیایی است.

۶٫ قابل استفاده در قنادی

شما می توانید کره کاکائو را در دستور العمل هایی که به آن نیاز دارند، جایگزین کره کوکوم کنید.

گزارش شده است که می توان از کره کوکوم به جای کره کاکائو در شکلات استفاده کرد. نسبت های مختلفی از چربی کوکوم به جای کره کاکائو به شکلات های تیره و شیری اضافه می شود. با افزودن چربی کوکوم به شکلات، سختی آن افزایش می یابد. سطح بالای غلظت اسید چرب، همراه با خواص انجماد آن، آن را به یک چربی شیرینی کامل تبدیل می کند.

از آنجایی که کره کوکوم نقطه ذوب بالایی دارد (۴۰ درجه سانتی گراد)، می توان از آن برای افزایش مقاومت حرارتی و سختی شکلات در ترکیب با کره کاکائو استفاده کرد. در کشورهای دارای آب و هوای گرم، از نرم شدن شکلات و از دست دادن قوام خود در اثر گرما جلوگیری می کند.

کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم

۷٫ طب سنتی

کره کوکوم به طور سنتی به عنوان دارو در درمان اسهال خونی ،  اسهال، سل و بیماری های اسکوربوتیک (مرتبط با اسکوربوت) استفاده می شود . 

به طور گسترده مشخص نیست که کره کوکوم به دلیل در دسترس بودن محدود آن چه فوایدی برای سلامتی دارد. معمولاً به عنوان یک مرطوب کننده قوی با خواص ترمیم زخم استفاده می شود. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چگونه از این کره گیاهی مغذی حداکثر استفاده را ببریم.

پایان ریزش مو برای هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان با بهترین شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا

خرید بهترین شامپو رشد مو برای پایان دادن به ریزش مو

شامپو رشد مو گیاهی توسط متخصصین مجرب و داروسازان کانادایی تهیه و تولید شده است.

ازجمله خواص شامپو ضد ریزش مو ویتامینه و گیاهی و ارگانیک ،ضد پیری و احیاء کننده موهای مرده و فولیکول های ضعیف، ترمیم ساقه های نازک و ضعیف، ترمیم غشاء آسیب دیده پوست سر و شوره سر می باشد.

اگر مصرف کننده حتی دارای تارهای مو ضعیف و نازک باشد ولی سر به صورت کامل طاس نشده باشد امکان درمان و رویش مجدد مو ها با این شامپو رشد مو وجود دارد، حتی اگر علت آن عامل وراثت (ارثی و ژنتیکی) باشد.

نحوه استفاده از کره کوکوم

کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم
کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم

۱٫ مو

درمان‌های مو با کره کوکوم ممکن است به تقویت فولیکول‌های مو و تشویق رشد موی سالم کمک کند.

نحوه استفاده

  1. ماسک مو: بعد از جدا کردن موها، پوست سر خود را با مقدار کمی کره کوکوم با حرکات دورانی ماساژ دهید.
  2. درمان قبل از شامپو: کره کوکوم را روی موهای خود بمالید و بگذارید حدود یک ساعت قبل از شامپو زدن روی موهایتان بماند.

می توانید از کره کوکوم به عنوان درمان شبانه پوست سر استفاده کنید. برای مزایای بیشتر، آن را با روغن نارگیل یا هر روغن دلخواهتان مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: کره مو چیست؟ روش تهیه و استفاده از آن

۲٫ پوست

کره کوکوم یک مرطوب کننده سبک و غیر کومدون زا است که روی پوست های خشک، ترک خورده و تحریک شده معجزه می کند. 

نحوه استفاده

  1. بدن  : ۳ قاشق غذاخوری کره کوکوم را آب کرده و هم بزنید. چند قطره روغن جوجوبا یا زردآلو اضافه کنید و آن را روی پوست بمالید.
  2. ماسک صورت: 2 قاشق غذاخوری کره کوکوم (ذوب شده و زده شده)، ژل آلوئه ورا و هر روغن حاملی که انتخاب می کنید را با هم مخلوط کنید. آن را روی صورت و گردن بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.
  3. لب های ترک خورده: برای حفظ نرمی و لطافت لب ها، دو بار در روز کمی کره کوکوم بمالید.

همچنین می توانید از کره کوکوم برای تهیه صابون، لوسیون و نرم کننده در خانه استفاده کنید. با این حال، بیش از ۵ درصد از کره کوکوم را در فرمولاسیون خود استفاده نکنید.

۳٫ غذا

کره کوکوم یک جایگزین عالی برای کره کاکائو است. طعم و عطر مشخصی ندارد، بنابراین می توان آن را به هر شیرینی اضافه کرد. اگرچه کره کوکوم خوراکی است، اما معمولاً برای اهداف آرایشی استفاده می شود.

کره کوکوم چیست؟ فواید و عوارض کره کوکوم و نحوه استفاده از کره کوکوم

دستور العمل های استفاده از کره کوکوم

بالم بدن کره کوکوم

عناصر

  • ۱ فنجان کره کوکوم خام
  • ۶ قاشق غذاخوری روغن بادام
  • ۶ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱۰-۱۵ قطره اسانس اسطوخودوس
  • ۱ قاشق چایخوری موم زنبور عسل

نحوه تهیه

  • کره کوکوم و موم زنبور عسل را در یک کاسه شیشه ای با هم ترکیب کنید. کاسه را روی یک دیگ دوتایی قرار دهید تا موم و کره ذوب شوند.
  • روغن بادام و روغن نارگیل را به مخلوط اضافه کنید. چند دقیقه به هم زدن ادامه دهید.
  • از روی حرارت بردارید و بگذارید مخلوط خنک شود.
  • اسانس را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • مومیایی را به یک ظرف شیشه ای منتقل کنید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید

کاربردهای کره کوکوم مشابه کره کاکائو  و کره شی است. کره شیا فواید مشابهی مانند کره کوکوم دارد. بنابراین، کدام یک بهتر است، کره شی یا کره کوکوم؟

تفاوت کره شیا با کره کوکوم

  • سازگار برای موارد خانگی: کره کوکوم بی بو است، نقطه ذوب بالاتری دارد و از کره شی سفت تر است. در نتیجه، می‌توانید از آن برای ساختن لوازم آرایشی مانند مومیایی کردن و صابون‌ها، راحت‌تر از کره شی استفاده کنید.
  • تایید علمی : اگرچه هر دو نوع کره فواید مشابهی دارند، خواص کره شیا توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می شود. فواید کره کوکوم هنوز در حال بررسی است.
  • مشخصات مواد مغذی: کره کوکوم به اندازه کره شی از نظر مواد مغذی نیست.
  • در دسترس بودن: کره شی بسیار ارزان تر و راحت تر از کره کوکوم به دست می آید.

بیشتر بخوانید: فواید کره شیا برای پوست و نحوه استفاده از آن

عوارض جانبی کره کوکوم

هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از استفاده از کره کوکوم روی پوست وجود ندارد. با این حال، توصیه می شود قبل از استفاده تست کنید.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

پاسخ به سوالات متداول

آیا افراد به کره کوکوم حساسیت دارند؟

کره کوکوم ممکن است در افرادی که به آجیل بسیار حساس هستند باعث ایجاد حساسیت شود. در نتیجه، قبل از استفاده تست کنید.

آیا کوکوم برای اگزما مفید است؟

شواهد حکایتی نشان می دهد که خواص ضد التهابی قوی کره کوکوم ممکن است به تسکین علائم اگزما کمک کند. با این حال، هیچ شواهد تجربی این ادعا را تایید نمی کند.

آیا کره کوکوم پوست را روشن می کند؟

گفته می شود که کره کوکوم پوست شما را روشن می کند که شگفت انگیز است. کره سبک است و به راحتی جذب می شود، به علاوه دارای محتوای غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E در آن است که باعث شادابی و طراوت پوست شما می شود.

آیا کره کوکوم ضد پیری است؟

بله، اعتقاد بر این است که کره کوکوم به دلیل خاصیت نرم کنندگی و آنتی اکسیدانی غنی، خاصیت ضد پیری دارد. اسیدهای چرب ضروری موجود در کره کوکوم به کاهش اثرات پیری کمک می کند در حالی که مملو از ویتامین هایی مانند E و چربی های غیراشباع چندگانه مانند امگا ۳ و امگا ۶ است. شواهد حکایتی حاکی از آن است که علائم قابل مشاهده پیری، مانند چین و چروک، کاهش انعطاف پذیری، افزایش شکنندگی و خشکی را درمان می کند.

آیا کره کوکوم به هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند؟

بله، ادعا می شود که کره کوکوم در درمان هایپرپیگمانتاسیون مفید است. کره کوکوم به دلیل سطوح بالای ویتامین A و E، تصور می‌شود که هیپرپیگمانتاسیون را کمرنگ کرده و از تشکیل لکه‌های جدید جلوگیری می‌کند. شواهد حکایتی نشان می دهد که می تواند به یکنواخت شدن رنگ پوست شما کمک کند و پوست شما را تشویق کند تا خود را بازسازی کند.

چگونه با کره کوکوم کرم صورت درست کنیم؟

کرم صورت را می توان با ذوب ۱ و نیم قاشق غذاخوری کره کوکوم، ½ قاشق غذاخوری کره شی و ۱ قاشق چای خوری موم زنبور عسل رنده شده در یک دیگ بخار دوتایی یا فنجان اندازه گیری شیشه ای روی یک قابلمه آب در حال جوش ایجاد کرد. پس از ذوب شدن، آن را از روی حرارت بردارید و در صورت تمایل ۲ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و ۱۰ قطره اسانس را به آن اضافه کنید. مخلوط را در یک شیشه تمیز بریزید و بگذارید خنک شود و قبل از استفاده سفت شود. این دستور تهیه کرم صورت خانگی را می توان به عنوان یک مرطوب کننده برای صورت و بدن استفاده کرد.

سخن پایانی
  • کره کوکوم یک اسپری گیاهی است که از دانه های میوه گارسینیا ایندیکا تهیه می شود.
  • آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب و اثرات ضد التهابی در کره کوکوم فراوان است.
  • به دلیل فوایدی که در تغذیه و آبرسانی به پوست دارد، کاربردهای گسترده ای در محصولات مراقبت از پوست دارد.
  • بالم لب و سایر لوازم آرایشی حاوی کره کوکوم به عنوان یک جایگزین طبیعی برای فرآورده های نفتی است.
  • به آرام کردن پوست های خشک، تحریک شده و ترک خورده شهرت دارد.
  • همه انواع پوست، حتی آنهایی که پوست حساسی دارند، می توانند با خیال راحت از کره کوکوم استفاده کنند که به راحتی جذب می شود و طعمی چرب به جا نمی گذارد.

منبع



Source link