آزمایشی نشان می‌دهد که تعویض دستکش‌ها و ابزارهای جراحی به‌طور معمول مقرون‌به‌صرفه و ایمن‌تر است


وسایل جراحی

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد جراحانی که به طور معمول دستکش‌ها و ابزارهای جراحی را تعویض می‌کنند، هزینه‌های مشابهی با جراحانی که از تجهیزات مشابه استفاده می‌کنند متحمل می‌شوند.

ارزیابی اقتصادی به دنبال کارآزمایی بالینی انجام شده در 80 بیمارستان در بنین، غنا، هند، مکزیک، نیجریه، رواندا و آفریقای جنوبی انجام شد که نشان داد تغییر معمول دستکش‌ها و ابزارها عفونت‌های محل جراحی (SSIs) را تا 13 درصد کاهش می‌دهد.

ارزیابی، منتشر شده توسط سلامت جهانی Lancet، به عنوان ادامه کارآزمایی بالینی برای ارزیابی پیامدهای اقتصادی اجرای یافته های کارآزمایی عمل می کند. این هزینه ها و SSI های مرتبط با تعویض معمول دستکش ها و ابزار را در مقابل عمل جراحی فعلی عدم تغییر آنها مقایسه می کند.

در میان هفت کشور با درآمد پایین و متوسط ​​که در کارآزمایی بالینی ChEETAh شرکت کردند، ارزیابی اقتصادی محاسبه کرد که به طور متوسط ​​هزینه مداخله 259.92 دلار آمریکا در مقایسه با 261.10 دلار برای روش فعلی استفاده مجدد از دستکش و ابزار.

نویسنده اصلی، آقای Mwayi Kachapila، اقتصاددان سلامت از دانشگاه بیرمنگام، گفت: “برای برنامه های مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است که هم موثر و هم مقرون به صرفه باشند. SSIs با هزینه های درمانی بالایی به ویژه در مناطق کم و متوسط ​​همراه است. کشورهای درآمدی (LMIC) و این مداخله به کاهش هزینه های بیماران، سیستم های مراقبت های بهداشتی و جوامع کمک زیادی می کند.

“کاهش SSI نه تنها زمان بهبودی بیمار را به حداقل می رساند، بلکه بار مالی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، به خصوص در LMICها که بیماران اغلب هزینه درمان خود را متحمل می شوند. علاوه بر این، این ابتکار به آزادسازی فضای تخت بیمارستان کمک می کند.”

تریسی رابرتز، پروفسور اقتصاد سلامت در دانشگاه بیرمنگام که بر ارزیابی اقتصادی نظارت داشت، گفت: «در محیط‌های محدود به منابع، تغییرات نسبتاً کوچک در روال‌ها و شیوه‌ها می‌تواند مزایای گسترده و مهمی داشته باشد، زمانی که صرفه‌جویی در منابع ایجاد شود. این مقاله نشان می دهد که چگونه مدل سازی ساده رویکردهای جایگزین با هزینه های مربوطه می تواند برای تصمیم گیرندگان مفید باشد.

“این به ویژه زمانی مفید است که داده های هزینه آزمایشی کافی نباشد، ترکیب داده های مرتبط از ادبیات می تواند استحکام تجزیه و تحلیل را افزایش دهد.”

اطلاعات بیشتر:
ادوارد بایواتر و همکاران، تغییر روتین استریل دستکش و ابزار در زمان بسته شدن زخم شکمی برای جلوگیری از عفونت محل جراحی (ChEETAh): یک تحلیل مقرون‌به‌صرفه مبتنی بر مدل از یک کارآزمایی عمل‌گرایانه و تصادفی خوشه‌ای در هفت با درآمد کم و متوسط -کشورهای درآمدی، سلامت جهانی Lancet (2024). DOI: 10.1016/S2214-109X(23)00538-7

ارائه شده توسط دانشگاه بیرمنگام

نقل قول: تعویض مداوم دستکش‌ها و ابزارهای جراحی مقرون‌به‌صرفه و ایمن‌تر است، آزمایشی (۲۰۲۴، ۱۴ فوریه) بازیابی شده در ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ از https://medicalxpress.com/news/2024-02-routinely-surgical-gloves-instruments-effective .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.