آبشار تنگ زندان و جاذبه های دیدنی آن


با توجه به اینکه استان چهارمجال بختیاری یکی از نواحی سرسبز و دیدنی در ایران است شما شاهد زیبایی های زیادی از آن هستید. آبشار تنگ زندان نیز یکی از مهم ترین دیدنی ها این ناحیه به شمار می آید که از آن دیدن می کنید.

ارتفاعات تنگ زندان

معرفی آبشار تنگ زندان:

کسانی که دوست دارند، تجربه کوهنوردی، دره نوردی، آبشارنوردی و … را داشته باشند، باید به استان چهارمحال بختیاری بروند و از دیدنی های این استان بیشتر بازدید کنند. این منطقه طبیعت سرسبز با تنوعی از جاذبه های گردشگری داشته که حتما باید از آن ها دیدن کنید.

طبیعت تنگ زندان

ارتفاع این آبشار ۱۲۰ متر بوده و دارای جذابیت های خارق العاده ای برای گردشگران است. این آبشار که از دل صخره ای سر بیرون آورده شما را به تماشای دیدنی های خود دعوت می کند. این آبشار امروزه از مکان های دیدنی لردگان می باشد

مسیر دسترسی به آبشار:

برای بازدید از زیبایی های تماشایی این آبشار باید به استان چهارمحال بختیاری بروید. این تنگه که مشاهده می کنید در بین شهرستان های بروجن، اردل، لردگان قرار گرفته است. این |آبشار در واقع در فاصله ۵۵ کیلومتری لردگان واقع شده و با وجود دیواره های صخره ای از اطراف احاطه شده اند.

آبشار تنگ زندان

پوشش های گیاهی اطراف آبشار:

در مسیر دسترسی به آبشار تنگ زندان و در اطراف آن می توانید با انواعی از پوشش های گیاهی متنوع آشنا شوید. در این مجموعه بیش از ۲۷۲ گونه گیاهی یافت می شود. از مهم ترین مراتع و پوشش های گیاهی ان نیز می توان به گون گزی، گون کتیرایی، گندیمان، بادام، زالزالک، گوش بره، کیکم، بلوط، دافنه شن و … اشاره نمود. این پوشش های گیاهی اهمیت دارویی و درمانی دارند.

تنوع گونه های جانوری در این ناحیه نیز بالا می باشند. از مهم ترین گونه های جانوری که می توان در این منطقه یافت، می توان به ۴ گونه دوزیست، پستان داران، خزندگان، ماهی ها و … اشاره نمود. این نواحی دارای گونه های مختلفی از پرندگان نیز می باشد.

آب های تنگ زندان

زمان مناسب برای سفر:

اگر قصد سفر به این ناحیه تفریحی و توریستی را دارید، حتما فصل بهار را برای سفر خود انتخاب کنید. آب های آبشار در این فصل نیز به دلیل بارش های بالا پر آب تر شده و شما ممکن است درگیر زیبایی های بیشتری شوید. توجه داشته باشید که در این فصل ها که بارش باران بیشتر می شود، باید احتیاط بیشتری داشته باشید تا درگیر سیل و آسیب های آن نشوید. شما در این فصل می توانید با دیدنی های چهارمحال بختیاری بیشتر آشنا شوید.

داشتن تجهیزات مناسب برای کوهنوردی و آبشارنوردی نیز از دیگر نکات مهمی بوده که شما باید بیشتر به آن توجه داشته باشید شما برای بازدید از این دره صعب العبور باید وسایل مناسبی همراه خود ببرید. شما با آمادگی محیط زیست می توانید از مهم ترین مناطق حفاظت شده آن نیز بازدید کنید.

تنگ زندان

آبشار لندی چهارمحال بختیاری نیز یکی دیگر از آبشارهای مرتفع و دیدنی بوده که شما عزیزان از تماشای آن لذت می برید. این آبشار را می توانید در فصل بهار و تابستان نیز پر آب مشاهده کنید.

منبع :

برچسب :



Source link