مطالعه نشان می‌دهد آلودگی ناشی از آتش‌سوزی‌های کانادا شبیه تنفس دود سیگار در داخل خانه است


آتش سوزی

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

طبق یافته‌های اولیه محققان دانشگاه راتگرز، آتش‌سوزی‌های جنگلی کانادا در تابستان امسال، مردم را در معرض دود سیگار در سطوحی قرار داد که از زمان ممنوعیت سیگار کشیدن در داخل خانه در سال 2006 مشاهده نشده بود.

از زمان بدترین آلودگی از 6 تا 8 ژوئن، فیلادلفیا و سایر شهرهای ساحل شرقی به کاهش دوره ای کیفیت هوا ادامه داده اند. بخش‌هایی از فیلادلفیا حداقل دو روز در این هفته تحت هشدار «نارنجی کد» قرار داشت که باز هم به دلیل دود آتش‌سوزی در جنگل‌ها بود. («کد نارنجی» نشان می دهد که هوای بیرون ممکن است برای افراد مسن، کودکان و کسانی که شرایط سلامتی قبلی دارند ناسالم باشد.)

بر اساس بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد، محققان در این مطالعه در حال انجام به دنبال درک تأثیر آتش سوزی بر کیفیت هوا در شمال شرقی ایالات متحده و ارائه بینشی در مورد چگونگی تأثیر این آلودگی بر سلامت مردم بودند، زیرا چنین آتش سوزی هایی با تغییرات آب و هوایی رایج تر می شوند.

Memo Cedeño Laurent، استادیار دانشکده بهداشت عمومی Rutgers که روی این مطالعه کار می‌کند، در بیانیه‌ای گفت: «آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا به ما نشان داد که تأثیرات تغییرات آب و هوا بر کیفیت هوا را نشان می‌دهد.

میانگین سطوح آلودگی اندازه‌گیری شده در نیوجرسی و نیویورک در بعدازظهر 7 ژوئن تقریباً 10 برابر حداکثر سطحی است که استانداردهای فدرال می‌گویند برای مردم برای مصرف بیش از 24 ساعت ایمن است. شهر نیویورک در آن روز آلوده ترین شهر جهان بود.

محققان دریافتند که این میزان مشابه میزان دود سیگار در بارها قبل از تصویب قانون نیوجرسی در سال 2006 است که سیگار کشیدن را تقریباً در تمام فضاهای عمومی ممنوع می کرد. پنسیلوانیا در سال 2008 قانون مشابهی را تصویب کرد که در سراسر کشور به رسمیت شناخته شد که دود دست دوم باعث سرطان ریه، بیماری قلبی و سایر شرایط می شود.

ساکنان فیلادلفیا بلافاصله پس از رسیدن دود، عواقب آن را احساس کردند، مردم احساس ناراحتی کردند، بوی دود را گزارش کردند، و با لغو یا به تعویق افتادن رویدادهای خارج از منزل به دلیل کیفیت بد هوا درگیر شدند. بازدیدهای اتاق اورژانس آنطور که می‌شد افزایش نیافت، اما کارشناسان همچنان نگران اثرات طولانی‌مدت آن هستند.

آتش سوزی های جنگلی یکی از دلایل اصلی بستری شدن در بیمارستان هستند. یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که افزایش بستری شدن در بیمارستان به دلیل دود آتش‌سوزی جنگلی در کالیفرنیای جنوبی بسیار بیشتر از موارد ناشی از سایر منابع آلودگی است.

در چند ماه آینده، محققان گفتند که با دقت بیشتری به مواد شیمیایی تشکیل دهنده دود خواهند پرداخت تا بررسی کنند که دقیقاً چگونه می توانند مردم را بیمار کنند و همچنین چگونه می توانند در تغییرات آب و هوایی نقش داشته باشند. ذرات حاصل از دود آتش سوزی می توانند جو را خنک و گرم کنند، مشابه اثرات گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن.

تعداد آتش سوزی های جنگلی در سراسر آمریکای شمالی در حال افزایش است. آتش‌سوزی‌های جنگلی امسال به‌طور قابل توجهی شروع فصل آتش‌سوزی در کانادا را زودتر نشان می‌دهد. آتش‌سوزی‌های امسال تا به امروز بیش از ۲ میلیون هکتار را سوزانده است، مساحتی معادل مساحت کنتاکی و دو برابر میانگین سوخته‌شده در سال‌های گذشته.

یک گزارش ملی در سال 2023 همچنین نشان داد که نیوجرسی و پنسیلوانیا جنوب شرقی روزهای خشک، گرم و بادی بیشتری را به دست می‌آورند که می‌تواند به آتش‌سوزی‌های جنگلی کمک کند. نیوجرسی پس از شروع زودهنگام فصل آتش سوزی خود، در چند ماه گذشته چندین آتش سوزی جنگلی را تجربه کرده است.

در روزهای با کیفیت هوای ضعیف، کارشناسان توصیه می‌کنند در صورت امکان در داخل خانه بمانید و از ماسک مناسب استفاده کنید – ماسکی که می‌تواند ذرات ریز موجود در دود آتش‌سوزی مانند N95 را فیلتر کند. خرید یک دستگاه تصفیه هوا نیز می تواند کمک کند و همچنین سیستم های تصفیه هوای خانه را برای کسانی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند بازرسی می کند.

©2023 The Philadelphia Inquirer, LLC.
توزیع شده توسط Tribune Content Agency، LLC.

نقل قول: آلودگی ناشی از آتش‌سوزی‌های کانادا شبیه تنفس دود سیگار در داخل خانه بود، مطالعه نشان می‌دهد (2023، 23 ژوئیه) در 24 ژوئیه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-07-pollution-canada-wildfires-similar-secondhand.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.