آیا نمی دانید چگونه با نوجوان خود در مورد مواد مخدر صحبت کنید؟ گفتگو را زود شروع کنید، صادق باشید و از قضاوت بپرهیزید


نوجوانان

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

با توجه به مصرف بیش از حد مواد مخدر در این فصل و اخبار اخیر در مورد سه داروی تفریحی جدید که توسط سرویس بررسی مواد مخدر در کانبرا شناسایی شده است، بسیاری از والدین نوجوانان متعجب خواهند بود که چگونه می توانند فرزندان خود را از مواد مضر در امان نگه دارند.

این اولین بار نیست که CANtest، سرویس بررسی دارو در سایت ثابت کانبرا، داروهای جدیدی را در گردش شناسایی می‌کند. در سراسر جهان، بیش از 1000 داروی جدید در 15 سال گذشته به بازارهای غیرقانونی عرضه شده است.

از آنجایی که داروهای غیرقانونی نظارتی ندارند، هیچ کنترل کیفیت یا محدودیتی در فروش وجود ندارد، مثلاً برای الکل یا داروها. تولیدکنندگان می توانند هر ماده ای را که دوست دارند اضافه کنند و داروهای خود را به عنوان هر چیزی بفروشند. داده های CANtest ​​نشان می دهد که داروهای غیرقانونی اغلب حاوی موادی غیر از داروی مورد انتظار هستند.

گروه سنی که اخیراً احتمالاً از یک ماده مخدر غیرقانونی استفاده کرده اند، جوانان 20 ساله (30.6٪) هستند، اما نزدیک به 22٪ از نوجوانان در طول زندگی خود یک داروی غیرقانونی را امتحان کرده اند. نکته کلیدی این است که قبل از مواجهه با این مواد با نوجوانان صحبت کنید تا به خوبی آماده شوند.

اول، نترسید

خبر خوب این است که بیشتر نوجوانان از مواد غیرقانونی استفاده نمی‌کنند و اکثریت آن‌هایی که این کار را می‌کنند فقط گاهی اوقات این کار را انجام می‌دهند و آسیب جدی نمی‌بینند. مصرف مواد مخدر در میان نوجوانان در استرالیا در واقع برای بیش از دو دهه کاهش یافته است.

با این حال، برخی این کار را می کنند و استفاده از مواد غیرقانونی خطرناک است، در درجه اول به این دلیل که غیرقانونی هستند و شما نمی دانید چه چیزی به دست می آورید.

در مورد مصرف الکل و سایر مواد مخدر، کودکان به شدت تحت تاثیر نگرش والدین خود قرار می گیرند. در حالی که برخی از والدین نگران هستند که بحث در مورد مواد مخدر ممکن است مصرف مواد مخدر را تشویق کند، ارتباطات باز به طور کلی، و به طور خاص در بحث مواد مخدر، با میزان کمتر مصرف مواد مرتبط است.

گفتگوی باز را حفظ کنید

صحبت در مورد مواد مخدر می تواند از سنین پایین شروع شود. صحبت کردن زودهنگام به این معنی است که یک جوان قبل از اینکه تأثیر همسالانش وارد شود، نگرش های خوبی دارد.

همانطور که کودکان نوجوان می شوند، در معرض اخبار و اطلاعات بیشتری در فضای مجازی قرار می گیرند. شما می توانید از رویدادهای جاری، مانند اوردوزهای اخیر جشنواره، به عنوان یک کاتالیزور برای مطرح کردن این موضوع استفاده کنید.

زمانی را برای صحبت پیدا کنید که هر دو روشن فکر هستید، جایی خصوصی هستید و زمان زیادی دارید. در ماشین می تواند جای خوبی باشد.

سوال بپرسید، به آنچه نوجوانتان می گوید گوش دهید و در برابر اصرار برای سخنرانی مقاومت کنید. ما می دانیم که اطلاعات صادقانه بهترین کار را دارد. تاکتیک‌های ترساندن و اغراق معمولاً مفید نیستند و ممکن است نوجوانان را نسبت به امتحان کردن مواد کنجکاوتر کند.

به عنوان مثال، ادعاهایی که آنها پس از یک بار مصرف مواد مخدر معتاد خواهند شد یا اینکه مصرف مواد مخدر باعث آسیب مغزی فوری و غیرقابل برگشت می شود، برای نوجوانان قابل اعتماد نیست و احتمالاً آنها را نادیده می گیرند.

از آنها بپرسید که در مورد موضوع چه می دانند و نظرشان چیست. سپس حقایق را بدون قضاوت به آنها ارائه دهید. در مورد دلایلی که برخی افراد برای استفاده از مواد مخدر انتخاب می کنند و خطرات آن صحبت کنید.

از تمجید از مصرف مواد مخدر، مانند صحبت در مورد اوقات خوشی که در گذشته مصرف مواد مخدر داشته اید، خودداری کنید. برخی از والدین فکر می‌کنند که این امر آنها را معتبرتر می‌کند، اما به طور بالقوه یک نگرش سهل‌آمیز به مواد مخدر را نیز نشان می‌دهد.

بر مسئولیت شخصی تاکید کنید

اگر نوجوان شما نگران فشار همسالان است یا اگر نمی‌خواهد از مواد مخدر استفاده کند از دوستان خود متمایز می‌شود، انجام چند سناریو با او می‌تواند مفید باشد. اگر کسی از آنها بپرسد که آیا می خواهند MDMA را امتحان کنند چه می گویند؟

بر مسئولیت شخصی و اهمیت تصمیم گیری مستقل تاکید کنید و در صورت اعمال فشار ناخواسته به آنها کمک کنید تا برنامه های احتمالی را انجام دهند. این می تواند شامل جستجوی دوستانی در یک مهمانی باشد که مواد مخدر مصرف نمی کنند، برنامه ریزی برای خروج از خانه یا تماس با والدین.

این کاملاً خوب است که انتظارات خود را در مورد مصرف مواد مخدر تعیین کنید و در مورد آن شفاف باشید، اما سعی کنید تهدید نکنید. گفتن جملاتی مانند «اگر مواد مخدر مصرف می‌کنید، خودتان هستید» مفید نیست، زیرا اگر آنها دچار مشکل شوند، ممکن است احساس نکنند نمی‌توانند برای کمک تماس بگیرند.

رویکرد کاهش آسیب را در پیش بگیرید

با این حال، گاهی اوقات، مهم نیست که شما چه کاری انجام می دهید، برخی از جوانان می خواهند آزمایش کنند. ریسک پذیری بخشی طبیعی از نوجوانی و جوانی است.

مطمئن شوید که آنها می دانند چگونه در مواقع اضطراری واکنش نشان دهند. عواقب ناشی از داروهای غیرقانونی مانند سمیت اغلب می تواند معکوس شود، اگر به اندازه کافی زود درمان شود، بنابراین مطمئن شوید که نوجوان شما می داند که آیا او یا دوستانش از چیزی استفاده می کنند و احساس ناخوشایندی می کند که باید فوراً کمک پزشکی دریافت کند. بهتر است کمک بگیرید و نیازی به آن نداشته باشید.

در جشنواره ها همیشه یک چادر پزشکی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند که اگر کمک پزشکی فوری در دسترس نیست با 000 تماس بگیرند و باید آنچه را که گرفته شده را فاش کنند. معمولاً پلیس برای موارد اضطراری مواد مخدر فراخوانی نمی شود.

مطمئن شوید که آنها احساس می کنند می توانند برای مشاوره یا گرفتن آنها با شما تماس بگیرند و بازجویی یا سرزنش نخواهند شد. اگر بتوانید بعداً در مورد آنچه از این حادثه آموخته اند با آنها صحبت کنید بسیار بهتر است.

اگر می‌دانید که نوجوان شما گهگاه از مواد مخدر استفاده می‌کند یا قصد دارد یا دوستانش مصرف می‌کنند، می‌توانید با اطلاعات کاهش آسیب مستقیم‌تر رفتار کنید.

به آنها اطلاع دهید که ممکن است در برخی مکان ها داروها را بررسی کنند تا ببینند چه چیزی در آنها وجود دارد.

اگر نمی‌توانند، مطمئن شوید که می‌دانند ابتدا باید مقدار کمی مصرف کنند تا ببینند دارو چگونه بر آنها تأثیر می‌گذارد. بهتر است در ابتدا یک ربع یا نیم وقت بگذارید تا مطمئن شوید که هیچ واکنش نامطلوبی وجود ندارد و در حالت ایده آل حداقل 45 دقیقه قبل از صحبت بیشتر صبر کنید. ممکن است تا یک ساعت یا بیشتر طول بکشد تا اثرات MDMA را احساس کنید.

مخلوط کردن داروها با الکل یا مخلوط کردن چندین دارو، از جمله داروهای تجویزی، به طور قابل توجهی خطر بروز مشکل را افزایش می دهد و باید از آن اجتناب شود.

ارائه شده توسط The Conversation

این مقاله از The Conversation تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.گفتگو

نقل قول: آیا نمی دانید چگونه با نوجوان خود در مورد مواد مخدر صحبت کنید؟ گفتگو را زود شروع کنید، صادق باشید و از قضاوت بپرهیزید (2024، 22 ژانویه) بازیابی شده در 22 ژانویه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-01-teen-drugs-conversation-early-honest.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.