وقتی مردم در تنهایی از مواد مخدر استفاده می کنند، فناوری چگونه می تواند جان انسان ها را نجات دهد


وقتی نالوکسان کافی نیست: چگونه فناوری می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد وقتی افراد به تنهایی از مواد مخدر استفاده می‌کنند

دکمه Brave که برای نصب در مسکن های حمایتی، مسکن جانبازان، پناهگاه های اضطراری و محیط های مراقبت پیچیده طراحی شده است، با اجازه دادن به ساکنان برای ارتباط با کارکنان در صورت نیاز به مراقبت، ایمن نگه می دارد. اعتبار: شرکت Brave Technology Co-Op

هنگامی که جو پارک در مقطع کارشناسی ارشد مشغول مطالعه اپیدمیولوژی بود، با یک سازمان کاهش آسیب که به اعضای جامعه محلی در مورد چگونگی جلوگیری از مصرف بیش از حد مواد مخدر آموزش می داد، داوطلب شد. او به سراسر ایالت سفر کرد تا نشان دهد که چگونه می توان از داروی نالوکسان برای معکوس کردن مصرف بیش از حد مواد افیونی در صورت تجویز به موقع استفاده کرد.

پس از یک جلسه، مادری که دخترش اختلال سوءمصرف مواد داشت به پارک مراجعه کرد تا داستانی دلخراش را تعریف کند: دختری که در مراکز توانبخشی رفت و آمد کرده بود، اخیراً عود کرده است. او خودش را به تنهایی در حمام حبس کرد، بیش از حد مواد مخدر مصرف کرد و مرد. مادر از آموزش نالوکسان ابراز قدردانی کرد و به پارک گفت که مشتاق است کارهای بیشتری برای کمک به سایر خانواده هایی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند انجام دهد. پارک طاقت این را نداشت که به زن بگوید چه فکر می کند: آموزش دادن به اطرافیان در مورد نحوه تجویز نالوکسان نمی توانست دخترش را نجات دهد، زیرا هیچ کس برای کمک حضور نداشت.

این باعث شد به این فکر کنم: برای کمک به افرادی که به تنهایی و مخفیانه مواد مخدر مصرف می کنند، چه می کنیم؟ پارک را به یاد آورد که اکنون استادیار اپیدمیولوژی (تحقیق) در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون و استادیار پزشکی (تحقیق) در دانشکده پزشکی براون وارن آلپرت است.

این سؤال همچنان ذهن پارک را به خود مشغول می کرد زیرا او آزمایشگاه نوآوری کاهش آسیب را در بیمارستان رود آیلند با مأموریت توسعه، اجرا و ارزیابی مداخلات برای ارتقای سلامت و رفاه افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند تأسیس کرد.

یکی از رویکردهایی که ممکن است به پاسخ اشاره کند: فناوری‌های تشخیص اوردوز که به طور فعال یا غیرفعال نظارت می‌کنند، شناسایی می‌کنند و به پاسخ‌دهندگان در مورد یک رویداد احتمالی مصرف بیش از حد دوز هشدار می‌دهند. پارک نویسنده اصلی یک کتاب جدید است روانپزشکی جاما تفسیری که توضیح می دهد این فناوری ها چیست و چگونه کار می کنند. عنوان، خوش‌بینی نویسندگان درباره این ابزارهای نوظهور را رد می‌کند: «مرزی جدید در پیشگیری از مرگ‌های انفرادی ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر».

پارک و تیم او فقط در مورد فن آوری های تشخیص بیش از حد مصرف صحبت نمی کنند – آنها درگیر تحقیقاتی با تأثیر بالا هستند تا بدانند آیا این ابزارها برای ساکنان رود آیلند منطقی است یا خیر، و چگونه می توان از این فناوری ها برای رسیدگی به بحران مواد مخدر به صورت محلی و همچنین در منطقه استفاده کرد. بقیه کشور

مصرف انفرادی مواد مخدر و خطر مرگ به تنهایی

دو سال پیش، زمانی که پارک به دانشکده براون ملحق شد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌داد تقریباً نیمی از افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کردند به تنهایی مصرف می‌کردند و 90 درصد موارد مصرف بیش از حد توسط فرد دیگری شاهد نبود. مطالعه ای که توسط پارک مشترک افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند در بالتیمور، پروویدنس و بوستون انجام شد، نشان داد که تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان گزارش کردند که معمولاً به تنهایی از مواد مخدر استفاده می کنند. این اعداد حتی بیشتر از انتظار پارک بود.

موضوع کم توجهی به مصرف انفرادی مواد مخدر یک مشکل بزرگ را ایجاد می کند: نالوکسان می تواند مصرف بیش از حد را متوقف کند، اما تجویز دارو به فردی که آموزش دیده، مجهز و مایل است در عرض چند دقیقه به مصرف بیش از حد دارو پاسخ دهد نیاز دارد. و همانطور که در داستان به اشتراک گذاشته شده توسط مادری که پارک ملاقات کرد، هنگامی که مردم در خفا عود می کنند یا به تنهایی مواد مخدر مصرف می کنند، هیچ شاهدی برای کمک و هیچ زمانی برای تلف کردن وجود ندارد. داده ها نیاز به مداخلات در لحظه و تحت رهبری جامعه را برای تکمیل تلاش های موجود برای پیشگیری از مصرف بیش از حد نشان داد.

پارک از طریق مرکز تعالی تحقیقات زیست پزشکی (COBRE) در مورد مواد افیونی و اوردوز در بیمارستان رود آیلند، با Brave Co-Op، توسعه‌دهنده ابزارهای تشخیص بیش‌دوز، ارتباط برقرار کرد و در مورد نوآوری‌های موجود کنجکاو شد. اطلاعات کمیاب بود، بنابراین او با محققان کالج بوستون، دانشگاه جانز هاپکینز و براون برای انجام اولین بررسی ادبیات فناوری‌های تشخیص بیش‌ازحد همکاری کرد. این بررسی، در ژانویه در نشریه مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی، دریافتند که تنها تعداد کمی از فناوری‌هایی که برای کمک به تشخیص و پاسخ به اوردوز طراحی شده‌اند به صورت تجاری در ایالات متحده در دسترس هستند، اگرچه تعدادی از آنها در مراحل اولیه توسعه هستند.

مقاله جدید در روانپزشکی جاماتوسط پارک و جوزیا ریچ و تریسی گرین – دو عضو هیئت علمی وابسته به دانشکده‌های پزشکی و بهداشت عمومی براون که مرکز تحقیقات مواد افیونی و اوردوز COBRE در بیمارستان رود آیلند را رهبری می‌کنند – امکان‌سنجی فناوری‌های تشخیص بیش از حد مصرف، از جمله مداخلات مبتنی بر تلفن، تلفن همراه را تجزیه و تحلیل می‌کند. برنامه های کاربردی، دستگاه های ثابت سیمی/بی سیم و حسگرهای زیستی پوشیدنی که می توانند حرکت یا سطح اکسیژن را کنترل کنند. همچنین نیاز به یک رویکرد جدید را برجسته می کند.

“در میان نرخ بالای تاریخی مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی و غیر مخدر، انزوای اجتماعی و سایر نگرانی های بالقوه سلامت در محیط های اجتماعی، رمان [overdose detection technologies] آنها می نویسند که اقدامات کاهش آسیب مهمی هستند که باید ارزیابی شوند، در حالی که مداخلات موجود در مورد مصرف بیش از حد، مانند نالوکسان و داروهای اختلال مصرف مواد افیونی، در مقیاس گسترده هستند.

محققان خاطرنشان کردند که در حالی که این فناوری‌ها برای افرادی که به تنهایی از مواد مخدر استفاده می‌کنند، هدف قرار می‌گیرند، اما با مشارکت کمک‌کنندگان جامعه کار می‌کنند. خدمات تلفنی مانند خط تلفن «هرگز به تنهایی استفاده نکنید» می‌تواند نظارت مجازی را در طول دوره‌های مصرف مواد مخدر و همچنین حمایت عاطفی و پیوندهایی به خدمات ارائه دهد و حتی می‌تواند پاسخگویان اضطراری را اعزام کند. اپلیکیشن‌های موبایلی از جمله Canary و Brave، در حالی که نیاز به دسترسی منظم به تلفن هوشمند، برق و اینترنت دارند، به افرادی که از مواد مخدر استفاده می‌کنند این امکان را می‌دهند که به طور خصوصی برای کمک تماس بگیرند و استقلال خود را حفظ کنند.

Brave Button یک دستگاه بی‌سیم دیواری است که می‌تواند توسط افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند یا افرادی که در جریان هستند فعال کنند تا به طور ناشناس یک هشدار متنی به پاسخ‌دهندگان از قبل آموزش دیده ارسال کنند و سنسور Brave تشخیص می‌دهد که شخص از حرکت یا تنفس بازمانده است و پیام اضطراری ارسال می‌کند. به پاسخ دهندگان پارک گفت که مزایای این نوع مانیتورهای محیطی این است که ممکن است بتوانند موارد اورژانسی پزشکی غیرمرتبط با مواد مخدر را نیز شناسایی کنند، مانند فردی که بیهوش در حمام یک کتابخانه یا رستوران می افتد.

پارک، ریچ و گرین در مقاله خود، آزمایش گسترده فناوری‌های تشخیص اوردوز را مطرح می‌کنند.

آنها نتیجه می‌گیرند: «در صورت موفقیت‌آمیز، چنین مداخلاتی با کمک فناوری، گسترش بزرگی در زمینه پیشگیری از مصرف بیش‌ازحد را نشان می‌دهد».

رویکرد جامعه اول برای آزمایش فناوری

به عنوان بخشی از تلاشی به نام پروژه فناوری تشخیص بیش از حد، آزمایشگاه پارک در حال انجام کارهای اساسی است تا در نهایت آزمایش کند که آیا چنین فناوری هایی می توانند مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی را کاهش دهند یا خیر.

برای درک بهتر اینکه چگونه این مداخلات ممکن است برای مردم رود آیلند مفید باشد، محققان آزمایشگاه در حال انجام آموزش استفاده و بررسی نگرش‌ها و آگاهی کسب‌وکارها، سازمان‌های غیرانتفاعی و بیمارستان‌های رود آیلند هستند.

پارک می‌گوید: «چشم‌گشایی بود که بدانید چه تعداد از کسب‌وکارها کارکنان خود را برای استفاده از نالوکسان آموزش نمی‌دهند و هرگز در مورد این فناوری‌ها نشنیده‌اند، اما علاقه‌مند به یادگیری بیشتر هستند.

محققان همچنین گروه‌های متمرکز را با افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند برگزار می‌کنند و از آن‌ها می‌پرسند که آیا فناوری‌های تشخیص بیش‌دوز در عملکرد آن‌ها قرار می‌گیرد یا خیر.

پارک گفت: “ما در تلاشیم تا بفهمیم که جامعه محلی از نظر بکارگیری این فناوری ها در کجا قرار دارد و چگونه می توانیم آنها را به طور موثر عملی کنیم.”

ابزارهای تشخیص اوردوز توسعه یافته توسط Brave در حال حاضر در مراکز مسکونی در ایالات متحده و کانادا استفاده می شود. پارک امیدوار است که یک کارآزمایی تصادفی را برای آزمایش اثربخشی آنها در تنظیمات مختلف در رود آیلند با هدف به اشتراک گذاشتن آن داده ها با ایالت های سراسر کشور انجام دهد.

او گفت: “این مداخلات نجات دهنده در حال حاضر در جوامع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما ما درک درستی از تاثیرگذاری آنها در مقیاس بزرگتر نداریم.”

پارک تاکید کرد که دستگاه های فناوری به تنهایی نمی توانند موضوع مصرف بیش از حد را حل کنند. اما ممکن است آنها مکمل ارزشمندی برای مداخلات کاهش آسیب موجود باشند.

پارک گفت: «خانه در حال سوختن است – سال گذشته 100000 نفر در سراسر کشور به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند، که یک رکورد تاریخی است. “ما در حالت بحران هستیم و زمان راه حل های نوآورانه فرا رسیده است.”

اطلاعات بیشتر:
Ju Nyeong Park و همکاران، فناوری‌های تشخیص بیش از حد – مرزی جدید در پیشگیری از مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر، روانپزشکی جاما (2023). DOI: 10.1001/jamapsychiatry.2023.0546

الکسا رز لومباردی و همکاران، فن آوری های تشخیص بیش از حد برای کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد انفرادی: مروری بر ادبیات، مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی (2023). DOI: 10.3390/ijerph20021230

ارائه شده توسط دانشگاه براون

نقل قول: وقتی نالوکسان کافی نیست: چگونه فناوری می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد زمانی که افراد در تنهایی از مواد مخدر استفاده می‌کنند (2023، 3 مه) بازیابی شده در 3 مه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-05-naloxone-isnt -technology-people-drugs.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.