از هر سه والدین یک نفر ممکن است به طور غیرضروری به کودکان داروی کاهش تب بدهد


از هر 3 والدین، 1 نفر ممکن است بیهوده به کودکان داروی کاهش تب بدهد

بیش از یک چهارم والدین دوز دیگری به کودکان می دهند تا از بازگشت تب جلوگیری کنند. اعتبار: نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott درباره سلامت کودکان در دانشگاه بهداشت میشیگان

برای بسیاری از کودکان، فصل زمستان با قرار گرفتن منظم در معرض ویروس های در حال گردش در مدرسه یا مهدکودک همراه است. و گرم شدن پیشانی اغلب یکی از اولین نشانه های واضح ابتلای کودک به حشره است.

اما یک نظرسنجی ملی جدید نشان می دهد که برخی از والدین ممکن است به درستی دمای بالا در کودکان را اندازه گیری یا واکنش نشان ندهند.

در حالی که اکثر والدین تشخیص می دهند که تب خفیف به بدن کودک کمک می کند تا با عفونت مقابله کند، طبق نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott در مورد کودکان، از هر سه یک نفر برای دمای بالای 100.4 داروی کاهش دهنده تب تجویز می کند – که توصیه نمی شود. بهداشت در دانشگاه بهداشت میشیگان

نیمی از والدین نیز اگر تب بین 100.4 تا 101.9 درجه باشد از دارو استفاده می کنند و یک چهارم از والدین احتمالاً دوز دیگری برای جلوگیری از بازگشت تب تجویز می کنند.

موت می‌گوید: “اغلب والدین نگران تب فرزندشان هستند و می‌خواهند تمام تلاش خود را برای کاهش دمای بدن خود انجام دهند. با این حال، ممکن است ندانند که به طور کلی دلیل اصلی برای درمان تب صرفاً راحت نگه داشتن فرزندشان است.” دکتر سوزان وولفورد، مدیر نظرسنجی و متخصص اطفال Mott

“برخی از والدین ممکن است فوراً عجله کنند تا به فرزندان خود دارو بدهند، اما اغلب بهتر است که تب را ادامه دهند. کاهش دمای کودک معمولاً به درمان سریعتر بیماری آنها کمک نمی کند. در واقع، تب با درجه پایین به مبارزه با این بیماری کمک می کند. عفونت. همچنین خطر تجویز بیش از حد دارو در صورت عدم نیاز وجود دارد که می تواند عوارض جانبی داشته باشد.”

این گزارش بر اساس 1376 پاسخ از والدین کودکان 12 ساله و کمتر از اوت تا سپتامبر 2022 است.

از هر سه والدینی که در نظرسنجی شرکت کردند، دو نفر می گویند که بسیار مطمئن هستند که می دانند آیا فرزندشان برای کاهش تب به دارو نیاز دارد یا خیر. اما بیش از نیمی از آنها مطمئن هستند که می‌دانند چگونه خوانش‌های دما می‌توانند با توجه به روش مورد استفاده تغییر کنند.

وولفورد خاطرنشان می کند روشی که برای اندازه گیری دمای کودک استفاده می شود مهم است و می تواند بر دقت اندازه گیری تأثیر بگذارد. والدینی که در نظرسنجی شرکت کردند معمولاً دمای کودک خود را با اسکن پیشانی یا دهان اندازه گیری می کنند در حالی که کمتر از یک ششم از روش های گوش، زیر بغل یا رکتوم استفاده می کنند.

دماسنج های از راه دور در پیشانی یا داخل مجرای گوش در صورت استفاده صحیح می توانند دقیق باشند. وولفورد می‌گوید، اما اگر اسکنر خیلی دور نگه داشته شود یا پیشانی کودک عرق کرده باشد، ممکن است خوانش‌های پیشانی نادرست باشد. با دماسنج های گوش، که برای نوزادان توصیه نمی شود، جرم گوش نیز می تواند در خواندن اختلال ایجاد کند.

برای نوزادان و کودکان خردسال، دمای مقعدی دقیق ترین است. هنگامی که کودکان بتوانند دماسنج را در دهان بسته خود نگه دارند، دمای دهان نیز دقیق است در حالی که دمای زیر بغل کم دقت ترین روش است.

وولفورد گفت: دماسنج‌های تماسی از حسگرهای الکترونیکی گرما برای ثبت دمای بدن استفاده می‌کنند، اما دما ممکن است بسته به نحوه اندازه‌گیری آن تغییر کند.

صرف نظر از دستگاه مورد استفاده، مهم است که والدین دستورالعمل ها را بررسی کنند تا مطمئن شوند که این روش برای سن کودک مناسب است و هنگام اندازه گیری دما دستگاه به درستی قرار داده شده است.

از هر چهار والدین سه نفر می‌گویند که به محض اینکه متوجه مشکل احتمالی می‌شوند، دمای کودکشان را اندازه می‌گیرند، در حالی که کمی کمتر از یک چهارم صبر می‌کنند تا ببینند آیا مشکل ادامه دارد یا بدتر می‌شود.

دو سوم از والدین نیز ترجیح می دهند قبل از استفاده از داروهای کاهش دهنده تب، روش هایی مانند یک پارچه شستشوی خنک را امتحان کنند. اغلب والدین همچنین می گویند که همیشه یا معمولاً زمان هر دوز را ثبت می کنند و قبل از دادن نوبت دیگر، دمای کودک خود را دوباره اندازه گیری می کنند.

وولفورد می‌گوید: «یک چهارم از والدین برای جلوگیری از بازگشت تب به فرزندشان داروی بیشتری می‌دهند، حتی اگر به بهبودی او کمکی نکند». “اگر کودک در غیر این صورت وضعیت خوبی دارد، والدین ممکن است او را تحت نظر داشته باشند و از مداخلات جایگزین برای کمک به راحت نگه داشتن او استفاده کنند.”

وولفورد می افزاید، با این حال، اگر یک نوزاد تازه متولد شده یا نوزاد کمتر از سه ماه تب داشته باشد، باید فوراً به یک متخصص بهداشت مراجعه کند.

او نکات بیشتری در مورد نحوه کنترل تب در کودکان به اشتراک می گذارد:

تب می تواند به مبارزه با عفونت کمک کند

وولفورد می‌گوید: تب می‌تواند مفید باشد، و دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود تب با درجه پایین در کودکان بزرگ‌تر ادامه پیدا کند – عمدتاً به این دلیل که به عنوان سلاحی برای کشتن ویروس یا باکتری‌های ایجادکننده بیماری عمل می‌کند.

شواهد نشان می دهد که تب بخشی از پاسخ ایمنی برای جلوگیری از تکثیر ویروس ها و باکتری ها و همچنین تولید گلبول های سفید و آنتی بادی های بیشتر است.

داروهای کاهش دهنده تب نیز علائم را پنهان می کنند.

وولفورد گفت: «داروهایی که برای کاهش دما استفاده می‌شوند نیز درد را درمان می‌کنند، اما درد اغلب نشانه‌ای است که به شناسایی منبع عفونت کمک می‌کند. با پوشاندن درد، داروهای کاهش دهنده تب ممکن است تشخیص را به تعویق بیندازند و در صورت نیاز دریافت درمان را به تاخیر بیندازند.

او می افزاید که والدین ممکن است وسوسه شوند که بچه ها را در انظار عمومی ببرند، زمانی که به طور قابل توجهی بعد از دارو بهتر به نظر می رسند، در حالی که در واقع هنوز بسیار مسری هستند و ممکن است دیگران را آلوده کنند.

اگر از دارو استفاده می کنید، مراقب باشید بیش از حد دارو مصرف نکنید

هنگامی که والدین داروهای کاهش دهنده تب را انتخاب می کنند، حفظ گزارشی از دمای خون و زمان تجویز دارو مفید است. در صورتی که تب کودک برای مدت طولانی ادامه یابد، این یک رکورد دقیق را ارائه می دهد.

به ویژه والدین کودکان خردسال نیز باید از مصرف داروهای ترکیبی سرماخوردگی همراه با داروهای کاهنده تب به دلیل خطر دوز بیش از حد خودداری کنند.

وولفورد گفت: «همانطور که می‌دانیم، همه داروها می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند و ما واقعاً نمی‌خواهیم کودکان در مواقعی که ضروری نیست، داروی زیادی دریافت کنند.

هنگام برقراری ارتباط با ارائه دهنده کودک برای کمک به تعیین بهترین توصیه ها در مورد درمان، برای والدین مفید است که جدول زمانی تب کودک، دوزهای داروهای کاهش دهنده تب، سایر علائم و نحوه عملکرد کودک در مقایسه با رفتار “معمول” خود را به اشتراک بگذارند. .

جایگزین هایی را برای تسکین ناراحتی کودک امتحان کنید

وولفورد می گوید که والدین ممکن است مداخلات دیگری را برای تسکین ناراحتی و کمک به خواب آرام تر به جای دارو در نظر بگیرند.

چنین رویکردهایی می تواند شامل خنک نگه داشتن اتاق و اجازه ندادن آنها به فعالیت بیش از حد، و همچنین اطمینان از پوشیدن لباس های سبک و تشویق او به هیدراته ماندن با مایعات یا بستنی باشد.

از علائم تماس با پزشک آگاه باشید

برای نوزادان و نوزادان سه ماهه و کوچکتر، هر نشانه ای از تب باید با ارائه دهنده تماس بگیرید.

برای کودکان 4 تا 12 ماهه، اگر تب با علائمی مانند کاهش فعالیت، افزایش گیجی یا کاهش برون ده ادرار همراه باشد، والدین باید با پزشک مشورت کنند. همچنین اگر فرزندشان علائمی از درد دارد یا حتی وقتی دمای بدنش پایین می‌آید، والدین باید با او تماس بگیرند.

تب‌هایی که به 104 درجه می‌رسند یا تب‌هایی که برای مدت طولانی باقی می‌مانند (بیش از 24 ساعت برای کودکان زیر دو سال، یا بیش از سه روز برای کودکان دو ساله و بزرگ‌تر) باید سریعاً با ارائه‌دهنده تماس بگیرید.

ارائه شده توسط دانشگاه میشیگان

نقل قول: از هر سه والدین یک نفر ممکن است به طور غیرضروری به کودکان داروی کاهش دهنده تب بدهد (۲۰۲۳، ۲۰ فوریه) بازیابی شده در ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ از https://medicalxpress.com/news/2023-02-parents-unnecessarily-children-fever-reducing-medicine. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.