استراحت کنید – داشتن ترتیبات مختلف خواب در طول تعطیلات احتمالاً روال خواب کودک شما را خراب نمی کند


گهواره

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

خواب در کنار رژیم غذایی و فعالیت بدنی یکی از سه رکن سلامتی است. خواب خوب رشد، یادگیری، عملکرد، شاد بودن، ماندن در بهترین محدوده وزنی و به طور کلی داشتن بهترین سلامت روانی و جسمی را آسان‌تر می‌کند. این برای همه انسان ها صادق است اما به ویژه در مورد کودکان اهمیت دارد.

الگوهای خواب منظم برای خواب خوب مهم هستند. اما کودکان و خانواده هایشان اغلب در این زمان از سال نزد اقوام یا در محل اقامت تعطیلات می مانند. والدین ممکن است با نگرانی از خود بپرسند: آیا تغییر ترتیبات خواب در طول تعطیلات مدرسه باعث تخریب عادات خوب شکل گرفته و حفظ شده در طول ترم مدرسه می شود؟

برای بیش از 20 سال، من در مورد مشکلات خواب کودکان تحقیق و درمان کرده ام. این تحقیق نشان می دهد که تغییر الگوی خواب در تعطیلات تابستانی مشکلی ایجاد نمی کند. و کارهای زیادی می توانید برای مدیریت مشکلات خواب در طول تعطیلات و بعد از آن انجام دهید.

خوابیدن به عنوان یک مهارت

در استرالیا، مانند بسیاری از کشورهای صنعتی غربی، والدین اغلب (اما نه همیشه) انتظار دارند فرزندانشان به تنهایی در اتاق و تخت خود بخوابند.

تا 40 درصد از خانواده ها از راهبردهای خواب رفتاری برای آموزش خواب به فرزندشان استفاده می کنند. در حالی که چنین استراتژی هایی به طور کلی در دستیابی به این امر موفق هستند، می تواند کار سختی برای همه خانواده باشد.

بسیاری از والدین نگران این هستند که داشتن یک اتاق یا حتی یک تخت با والدین خود در تعطیلات به یک عادت در طول ترم تبدیل شود.

با این حال، این علم می‌گوید هنگامی که کودکان مهارتی مانند تنها خوابیدن را یاد می‌گیرند، «درکی عصبی» از آن مهارت پیدا می‌کنند. این بدان معناست که مغز آنها “حافظه” تنها خوابیدن را ثبت، ضبط و بایگانی کرده است و این حافظه برای مدت طولانی ذخیره می شود.

عودهای کوتاه مدت یا وقفه در استفاده از آن مهارت، آن را در مدت کوتاهی از تعطیلات ریشه کن نمی کند. کودک همچنان می داند که چگونه به تنهایی بخوابد.

با این حال، آنها ممکن است نخواهند.

کودکان ممکن است متوجه شوند که خوابیدن با والدین یا خواهر و برادرها در واقع بسیار عالی است (برای آنها). با این حال، ممکن است برای والدین (که ممکن است لزوماً نخواهند با یک کودک پرخاشگر در رختخواب سهیم باشند، یا از دیدن خواهر و برادرهایی که معمولاً در یک اتاق مشترک نیستند، احساس ناامیدی کنند و در زمانی که باید بخوابند، احساس ناامیدی کنند) کمتر باشد.

مانند بسیاری از جنبه های فرزندپروری، به والدین کمک می کند تا قوانین خانه را به فرزندان خود یادآوری کنند و آنها را به الگوی خواب منظم خود هدایت کنند.

کمک به کودکان برای درک ترتیب خواب مشترک یا اشتراک در اتاق ممکن است موقتی باشد مفید است. کودکان می توانند و می توانند یاد بگیرند که ترتیب خوابیدن در مکان های مختلف متفاوت است، اما قوانین در خانه ثابت می مانند.

اگر فرزندم در اقامتگاه تعطیلات نخوابد چه؟

این یک مشکل نه تنها به این دلیل است که والدین و دیگران را از خواب راحت دور نگه می دارد. همچنین خواب کودک را از بین می برد.

برای برخی از کودکان، به ویژه کودکان حساس یا مضطرب، تغییر روال خواب و به ویژه محیط خواب می تواند واقعا آنها را از بین ببرد. این کودکان ممکن است هر تغییری را بسیار دشوار بدانند.

هنگامی که این کودکان با یک محیط خواب ناشناخته مواجه می شوند، ممکن است جدایی از والدین خود را (که به آنها احساس امنیت می کنند) به شدت احساس کنند. تنظیم سریع برای آنها می تواند بسیار دشوار و گاهی غیرممکن باشد.

نتیجه ممکن است این باشد که کودک زمان بیشتری را برای خوابیدن یا بیداری های طولانی و بی قرار یک شبه باشد. والدین ممکن است نیاز به آمادگی ذهنی داشته باشند و انتظارات خود را تنظیم کنند.

ممکن است به آمادگی کودک برای تغییرات کمک کند. اطلاعاتی در مورد ترتیبات خواب بیابید، قبل از شما به محل اقامت تعطیلات خود می روید با کودک در مورد تنظیم خواب صحبت کنید، چه کسی آنجا خواهد بود، به تصاویر نگاه کنید و هیجان یک مکان جدید را با کودک به اشتراک بگذارید.

در مورد ترس و اضطراب با کودک بحث کنید و چند استراتژی را با هم بیاموزید تا به او کمک کنید شجاع و آرام باشد، مانند “شما خرگوش مورد علاقه خود را با خود خواهید داشت. و ما فقط در اتاق بعدی خواهیم بود”؟ یا، “ما می توانیم نور شب خود را از خانه برداریم؟” اینها را قبل از رفتن در تعطیلات تمرین کنید.

تشویق و کمک به فرزندتان برای شجاع بودن به جای اینکه انتظار داشته باشید او به تنهایی شجاع باشد، به احتمال زیاد منجر به انتقال آرام تر از خانه به تعطیلات و بازگشت دوباره می شود. آنها را به خاطر احساس ترس شرمنده نکنید، اما سعی کنید با ملایمت و همدلی به آنها کمک کنید تا راهبردهایی را برای مقابله یاد بگیرند. مواجهه با یک چالش دشوار مانند تغییر محیط خواب نیز به آنها انعطاف پذیری را آموزش می دهد.

بنابراین والدین نیازی به ترس از هرگونه پیامد منفی ناشی از تغییر محیط خواب در تعطیلات تابستانی ندارند. تابستان را بیاورید و لذت ببرید.

ارائه شده توسط The Conversation

این مقاله از The Conversation تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.گفتگو

نقل قول: آرامش – داشتن ترتیبات مختلف خواب در طول تعطیلات احتمالاً روال خواب کودک شما را خراب نمی کند (2023، 27 دسامبر) بازیابی شده در 27 دسامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-relaxhaving-holidays-wont- child-routine.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.