استفاده از سلول های دندریتیک آلوژنیک برای واکسن های سرطان نئوآنتی ژن


ژن ها &  سرطان |  استفاده از سلول های دندریتیک آلوژنیک برای واکسن های سرطان نئوآنتی ژن

استفاده از پلت فرم PDC*vac برای توسعه واکسن های سرطان مبتنی بر NeoAg. اعتبار: 2023 هانانی و همکاران.

دیدگاه پژوهشی جدید در منتشر شد ژن ها و سرطان در 30 ژانویه 2023، با عنوان “بهره گیری از یک خط سلولی دندریتیک آلوژنیک قدرتمند به سمت واکسن های سرطان مبتنی بر نئوآنتی ژن.”

در سال های اخیر، ایمونوتراپی سرانجام جایگاه خود را در زرادخانه درمانی ضد سرطان پیدا کرده است، حتی به عنوان اولین درمان برای اشکال متاستاتیک، مراقبت استاندارد شده است. مزیت بالینی ارائه شده توسط مسدود کننده های ایست بازرسی مانند anti-PD-1/PD-L1 در بسیاری از سرطان ها انقلابی در این زمینه ایجاد کرد. با این حال، بسیاری از بیماران به دلیل ضعف ایمنی ضد سرطانی پایه، نسبت به این درمان‌ها مقاوم هستند.

بنابراین، نیاز به تقویت فرکانس و عملکرد افکتورهای سلولی سیتوتوکسیک CD8+ بیماران با هدف قرار دادن آنتی ژن های ایمونوژنیک و محدود به تومور، مانند نئوآنتی ژن ها با استفاده از یک پلت فرم واکسیناسیون کارآمد وجود دارد. سلول های دندریتیک (DC) قوی ترین زیر مجموعه سلول های ایمنی برای تحریک پاسخ ایمنی سلولی هستند. با این حال، واکسن‌های اتولوگ مبتنی بر DC دارای محدودیت‌های متعددی هستند، مانند عدم تکرارپذیری و تعداد محدود سلول‌هایی که می‌توان تولید کرد.

در این دیدگاه تحقیقاتی جدید، محققان Delil Hannani، Estelle Leplus، Karine Laulagnier، Laurence Chaperot و Joël Plumas از PDC*line Pharma و Etablissement Français du Sang Auvergne Rhône-Alpes (EFS AURA) در مورد مزایای یک درمان جدید مبتنی بر واکسن بحث می کنند. یک رده سلولی پلاسماسیتوئید DC آلوژنیک، که تولید آن آسان است و یک پلت فرم قدرتمند برای پرایمینگ و گسترش سلول های سیتوتوکسیک CD8+ T ضد نئوآنتی ژن است.

NeoAgs نامزدهای جذابی برای القای پاسخ‌های ضد توموری خاص در بیماران سرطانی، در کنار آنتی‌ژن‌های کلاسیک مرتبط با تومور و در ارتباط با ICIs به نظر می‌رسد. ما قویاً معتقدیم که این فناوری تحویل جدید مبتنی بر سلول‌های قوی PDC*line می‌تواند پاسخ ایمنی قوی سلول T ضد NeoAg CD8+ را به نفع بیماران القا کند و می‌تواند چشم‌انداز واکسن‌های سرطان مبتنی بر NeoAg را تغییر دهد.” محققان






https://www.youtube.com/watch?v=oPnYwGkmT54

اعتبار: Impact Journals LLC

اطلاعات بیشتر:
دلیل هانانی و همکاران، استفاده از یک خط سلولی دندریتیک آلوژنیک قدرتمند به سمت واکسن‌های سرطان مبتنی بر نئوآنتی‌ژن، ژن ها و سرطان (2023). DOI: 10.18632/genesandcancer.229

ارائه شده توسط Impact Journals LLC

نقل قول: استفاده از سلول‌های دندریتیک آلوژنیک برای واکسن‌های سرطان نئوآنتی‌ژن (2023، 3 فوریه) در 3 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-leveraging-allogeneic-dendritic-cells-neoantigen.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.