ایمونوتراپی پس از جراحی نشان داد که مزایای قابل توجه و بادوام برای بیماران مثانه پرخطر دارد


سرطان مثانه

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی که در یک ارائه دهانی دیرهنگام در سمپوزیوم سرطان های ادراری تناسلی در انجمن سرطان بالینی آمریکا (ASCO) 2023 در سال 2023، ایمونوتراپی پس از جراحی، شانس بیماران مبتلا به سرطان مثانه را برای عاری از سرطان در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت کرده بودند، افزایش داد. فوریه.

متیو گالسکی، MD، مدیر مرکز عالی سرطان مثانه در موسسه سرطان تیش در کوه سینا، نتایج پیگیری سه ساله از فاز 3 آزمایش CheckMate 274 را ارائه کرد. بیماران تحت آزمایش به سرطان ادراری مثانه یا دستگاه ادراری فوقانی مبتلا بودند و دارای ویژگی های توموری بودند که نشان دهنده خطر بالای عود است.

دکتر گالسکی گفت: “نیولوماب کمکی بر اساس نتایج اولیه CheckMate 274 به یک استاندارد مراقبت تبدیل شد.” “این نتایج، که ادامه بقای بیماران را سه سال بعد نشان می دهد، نیولوماب کمکی را به عنوان یک مراقبت استاندارد برای بیماران مبتلا به سرطان یوروتلیال تهاجمی عضلانی مثانه یا دستگاه ادراری فوقانی تقویت می کند. به طور معمول، بیماران مبتلا به این سرطان با شانس بالایی برای عود مواجه هستند. مخصوصاً در سه سال اول پس از عمل جراحی برداشتن مثانه یا کلیه.”

این داده‌های جدید نشان داد که تقریباً در سه سال پیگیری، نیولوماب شانس این بیماران را برای عاری از سرطان پس از جراحی در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت کرده بودند، افزایش داد. میانگین مدت زمان قبل از عود در بیمارانی که نیولوماب دریافت کردند، دو برابر شد، که یک مهارکننده نقطه بازرسی ایمنی آنتی بادی مونوکلونال است که سیستم ایمنی را برای مبارزه با سرطان مهار می کند. برای زیرمجموعه ای از بیماران کارآزمایی بالینی که ایمونوتراپی دریافت کردند، بقای بدون بیماری بیش از شش برابر بیمارانی بود که دارونما دریافت می کردند.

از میان 699 بیمار در این کارآزمایی، نیمی از بیماران نیولوماب و نیمی دیگر به مدت یک سال هر دو هفته یکبار دارونما دریافت کردند. نیولوماب کمکی در مقابل دارونما با آسیبی به کیفیت زندگی مرتبط نبود. این کارآزمایی با حمایت Bristol Myers Squibb، سازنده ایمونوتراپی، با همکاری شرکت دارویی ONO با مسئولیت محدود انجام شد.

اطلاعات بیشتر:
کنفرانس:conferences.asco.org/gu/attend

ارائه شده توسط بیمارستان کوه سینا

نقل قول: ایمونوتراپی پس از جراحی نشان داد که مزایای قابل توجه و بادوام برای بیماران مثانه پرخطر ارائه می کند (2023، 17 فوریه) در 17 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-immunotherapy-surgery-significant-durable- بازیابی شده است. benefit.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.