این مطالعه نشان می دهد که تخمین های مرگ و میر که وضعیت سیگار کشیدن را حذف می کند، تقریباً سه برابر خطر مرگ محاسبه شده برای افراد غیر سیگاری است.


سیگار کشیدن

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

تحقیقات انجام شده توسط دانشکده پزشکی Geisel در دارتموث، نیوهمپشایر، برآوردهای مرگ و میر ناشی از علل مختلف را در هنگام محاسبه وضعیت سیگار بررسی کرده است.

در مقاله “به روز رسانی وب سایت Know Your Chances برای گنجاندن وضعیت سیگار کشیدن به عنوان یک عامل خطر برای تخمین های مرگ و میر” منتشر شده در شبکه JAMA باز استمحققان وزن و اهمیت وضعیت سیگار کشیدن را که در حال حاضر در نمودارهای خطر تعاملی Know Your Chances در وب سایت موسسه ملی سرطان وجود ندارد، ارزیابی کردند.

محققان با استفاده از داده‌های وب‌سایت Know Your Chances مؤسسه ملی سرطان دریافتند که احتمال مرگ به دلایلی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان ریه و همه علل ترکیبی می‌تواند به‌طور چشمگیری با وضعیت سیگار تغییر یابد.

داده‌های مربوط به خطر در نمودارهای شانس خود را بشناسید بر اساس وضعیت سیگار کشیدن تفاوتی ندارد، اما خطر مرگ و میر عمومی را در بین جمعیت‌ها ارائه می‌کند. یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد که تخمین‌های مرگ‌ومیر برای افراد سیگاری بسیار کم و برای افراد غیرسیگاری بسیار زیاد است.

برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در مورد اجتناب از مرگ، افراد به اطلاعات قابل اعتماد در مورد تهدیدها، خطرات و برخی زمینه ها در مورد نحوه مقایسه آنها نیاز دارند. اغلب اطلاعات مربوط به مرگ و میر بر اساس سن، جنس و نژاد ارائه می شود، اما به ندرت وضعیت سیگار کشیدن را به حساب می آورد که یک عامل خطر مهم برای بسیاری از علل مرگ است.

برای یافتن تأثیر سیگار، محققان داده‌های منتشر شده قبلی از پنج گروه آمریکایی با 421378 مرد و 532651 زن 55 ساله یا بالاتر را گردآوری کردند. در مورد علل مرگ و میر مربوط به سیگار، تخمین های کلی مرگ و میر جمعیت به طور مداوم خطر را برای سیگاری ها دست کم می گیرد و مرگ و میر را برای افراد غیر سیگاری و سیگاری های سابق بیش از حد برآورد می کند.

نویسندگان نمونه ای از یک مرد سفیدپوست 60 ساله را با میانگین خطر مرگ در جمعیت عمومی در طی ده سال به هر دلیلی 14.5٪ ارائه می دهند. اگر آن فرد مادام العمر غیر سیگاری بود، خطر تعدیل شده فقط 9.7٪ بود. یک سیگاری سابق کمی بهتر از میانگین جمعیت عمومی (13.2٪) عمل می کند که خبر خوبی برای افرادی است که با موفقیت آن را ترک کرده اند، زیرا جایگزین بسیار بدتر است.

اگر یک مرد سفیدپوست 60 ساله سیگاری باشد، این خطر به 27.3 درصد می رسد، تقریباً دو برابر میانگین جمعیت عمومی و تقریباً سه برابر خطر در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نمی کشند. الگوهای مشابهی در سن، جنس و نژاد کشف شد.

برای زنان غیرسیگاری مادام العمر، خطر ده ساله مرگ و میر ناشی از سرطان سینه پس از سنین 30 تا 35 سال کمی بالاتر از سایر علل بود. برای زنان سیگاری، سرطان ریه و بیماری های عروق کرونر قلب به عنوان علل اصلی مرگ و میر شناخته می شوند.

بر اساس CDC، حدود 11.5٪ از آمریکایی ها در حال حاضر سیگار می کشند. اینکه این درصد کوچک از جمعیت می تواند به طور چشمگیری بر نرخ خطر مرگ و میر آماری تأثیر بگذارد و به طور مؤثر نرخ خطر دقیق 88.5٪ از جمعیت را پنهان کند، هشدار دهنده است.

یافته‌های مطالعه می‌تواند بر نحوه انتخاب تخصیص‌دهنده‌های منابع تحقیقاتی که کدام بیماری‌ها را هدف قرار دهند یا تلاش سیاست‌گذاران برای تامین بودجه راه‌حل‌هایی برای بزرگترین تهدیدات سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

اجتناب از مرگ و میر به صورت روزانه یک کار به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، اما در نهایت، مرگ همه را خواهد گرفت. مطالعه کنونی به ما یادآوری می‌کند که نه تنها چیزی که در پایان به ما می‌دهد، بلکه رفتارهای روزانه است که منجر به پایان محتمل‌تر و بسته به انتخاب‌های ما، عمر بسیار کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌شود.

اطلاعات بیشتر:
استیون وولوشین و همکاران، به‌روزرسانی وب‌سایت Know Your Chances برای گنجاندن وضعیت سیگار کشیدن به عنوان یک عامل خطر برای تخمین‌های مرگ‌ومیر، شبکه JAMA باز است (2023). DOI: 10.1001/jamanetworkopen.2023.17351

© 2023 Science X Network

نقل قولمطالعه (2023، 13 ژوئن) که در 13 ژوئن 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-06-mortality-exclude-status بازیابی شده است، نشان می دهد تخمین های مرگ و میر که وضعیت سیگار کشیدن را حذف می کند، تقریباً سه برابر خطر مرگ محاسبه شده برای افراد غیر سیگاری است. -triple-death.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.