بررسی‌ها نشان می‌دهد که زنان در مراقبت‌های بهداشتی با نرخ فرسودگی شغلی به‌طور قابل‌توجهی در مقایسه با همکاران مرد خود مواجه هستند


دکتر استرس

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک مطالعه جدید نشان می دهد زنان در مشاغل مراقبت های بهداشتی به طور قابل توجهی استرس و فرسودگی شغلی را در مقایسه با همتایان مرد خود تحمل می کنند. تجزیه و تحلیل محققان در دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه جورج واشنگتن همچنین نشان داد که رضایت شغلی و تعادل بهتر بین کار و زندگی می تواند از زنان متخصص مراقبت های بهداشتی در برابر استرس مضر محافظت کند.

تجزیه و تحلیل، “بهزیستی زنان در حرفه های مراقبت های بهداشتی: یک بررسی جامع” در منتشر شده است. پیشرفت های جهانی در پزشکی و سلامت یکپارچه.

Leigh A. Frame، معاون مدیر مرکز تاب آوری و رفاه GW گفت: «انسان ها برای مقابله با فشارهای ترکیبی و شدید در مراقبت های بهداشتی تا حدی به دلیل فشاری است که برای مراقبت از خود وقت نمی گذارند، مجهز نیستند.

این مطالعه اولین تحلیل جامعی است که به بررسی رابطه بین استرس ناشی از کار و رفاه زنان در حرفه های مراقبت های بهداشتی نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان می پردازد. همه‌گیری COVID-19 موضوع فرسودگی مراقبت‌های بهداشتی را مورد توجه قرار داد. فریم می گوید زنان برای موفقیت همزمان هم در خانه و هم در شغل تحت فشار فوق العاده ای هستند. فریم گفت که این فشار می تواند منجر به استرس سمی، فرسودگی شغلی، افسردگی، اضطراب و حتی افکار خودکشی شود.

فریم و همکارانش 71 مطالعه منتشر شده در 26 کشور و 4 زبان را بین سال‌های 1979 تا 2022 شناسایی و بررسی کردند. این تحقیق زنان متخصص مراقبت‌های بهداشتی از جمله پرستاران، پزشکان، مددکاران اجتماعی بالینی و ارائه‌دهندگان سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. بسیاری از مطالعات با استفاده از معیارهای مبتنی بر شواهد رفاهی مانند شاخص ایجاد شده توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شد.






https://www.youtube.com/watch?v=s9fSBLkvRns

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه جورج واشنگتن نشان می دهد که زنان در حرفه های مراقبت های بهداشتی نسبت به همکاران مرد خود نرخ فرسودگی بیشتری را تحمل می کنند. اعتبار: دانشگاه جورج واشنگتن

یافته های کلیدی مطالعه:

  • نابرابری جنسیتی در محل کار منجر به استرس و فرسودگی شغلی برای متخصصان مراقبت های بهداشتی زن شد. برای مثال، فریم می‌گوید زنانی که در بیمارستان از اسکراب استفاده می‌کنند، اغلب فرض می‌شود که پرستار هستند، حتی اگر آنها پزشک حاضر باشند.
  • عوامل دیگری که منجر به استرس مضر می شوند عبارتند از ادغام ضعیف کار و زندگی و عدم استقلال در محل کار.
  • از طرف دیگر، عواملی که از زنان در برابر استرس و فرسودگی شغلی محافظت می‌کنند عبارتند از: محیط کاری حمایت‌کننده و انعطاف‌پذیر، دسترسی به توسعه حرفه‌ای، روابط حمایتی و تمرین ذهن‌آگاهی عمدی.

فریم می گوید که محل کار مراقبت های بهداشتی ممکن است استرس را برای زنان در ایالات متحده و سراسر جهان تقویت کند. او می‌گوید که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی زن اغلب باید ساعت‌های طولانی، شیفت‌های متعدد کار کنند و همچنان بین خواسته‌های شغلی و مسئولیت‌های خانوادگی مانند مراقبت از کودک، خانه‌داری و سایر وظایفی که اغلب بر عهده زنان است، تعادل برقرار کنند.

تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که در مقایسه با همکاران مرد خود، بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی زن به بیمارانی با مشکلات پیچیده پزشکی اختصاص داده شده اند. فریم گفت که رسیدگی به یک پرونده پزشکی پیچیده انرژی احساسی و زمان بیشتری را می طلبد، که استرس را در محیط های مراقبت های بهداشتی افزایش می دهد که به سرعت پاداش می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که خواب ترمیمی، فعالیت بدنی، رژیم غذایی سالم (غنی از گیاهان و غذاهای تازه) و سایر عادات ارتقاء دهنده سلامت می تواند به کاهش استرس شغلی کمک کند. فریم می گوید، با این حال، مشکل فراتر از آن چیزی است که زنان می توانند انجام دهند. او می‌گوید کارفرمایان و سیاست‌گذاران مراقبت‌های بهداشتی باید راه‌حل‌هایی برای کمک به جلوگیری از فرسودگی شغلی ایجاد کنند، مشکلی که در سراسر سیستم به مشکلاتی مانند کمبود نیروی کار مراقبت‌های بهداشتی منجر می‌شود، که به طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند.

اولین نویسنده این مطالعه ویکتوریا کاراکچیوا است که همچنین مدیر خدمات رفتاری مرکز تاب آوری و رفاه GW است. علاوه بر این، هانیفا ویلیس جانسون و پاتریک کور- هر دو در مرکز تاب آوری و رفاه GW به عنوان نویسندگان مشترک در این مقاله خدمت کردند.

اطلاعات بیشتر:
ویکتوریا کاراکچیوا و همکاران، بهزیستی زنان در حرفه های مراقبت های بهداشتی: مروری جامع، پیشرفت های جهانی در پزشکی و سلامت یکپارچه (2024). DOI: 10.1177/27536130241232929

ارائه شده توسط دانشگاه جورج واشنگتن

نقل قولبررسی (2024، 22 فوریه) که در 22 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-women-health-significantly-higher بازیابی شده است: زنان در مراقبت های بهداشتی با نرخ فرسودگی به طور قابل توجهی در مقایسه با همکاران مرد خود مواجه هستند. -burnout.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.