پشتیبانی خوب در محل کار، آموزش رهبری می تواند سلامت روان را بهبود بخشد، فرسودگی شغلی را در متخصصان مراقبت های بهداشتی کاهش دهد


دکتر خسته

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در بین متخصصان مراقبت های بهداشتی، احساس حمایت در محیط کار می تواند از آنها در برابر سلامت روانی نامطلوب و فرسودگی شغلی محافظت کند. CMAJ باز توسط محققان دانشگاه کوئین مری لندن و کادر پزشکی در بیمارستان های مختلف در سراسر بریتانیا.

مطالعه CoPE-HCP در اوایل همه‌گیری کووید-19 طراحی شد، زمانی که نگرانی زیادی در مورد سلامت روان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی وجود داشت، بدون اینکه استراتژی‌های کاهش‌دهنده علمی اثبات شده برای کاهش این تأثیر وجود داشته باشد. این مطالعه طولی جدید نشان داد که احساس عدم حمایت در محل کار با افزایش خطر افسردگی، اضطراب، بی خوابی، فرسودگی شغلی و رفاه ذهنی پایین در مقایسه با افرادی که احساس حمایت می کردند، مرتبط است. جالب اینجاست که زمانی که این افراد مورد پیگیری قرار گرفتند، افرادی که احساس بهتری نسبت به حمایت در محل کار داشتند نیز در طول زمان بهبودهایی در علائم افسردگی، اضطراب و رفاه روانی داشتند.

این مطالعه شامل دو نظرسنجی آنلاین بود که میزان افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، فرسودگی شغلی و بهزیستی ذهنی پایین را ارزیابی می‌کرد. در هر دو نظرسنجی، این نگران کننده بود که 22٪ از متخصصان مراقبت های بهداشتی در محل کار احساس عدم حمایت می کردند، که تنها چند ماه بعد به یک نفر (25٪) HCP افزایش یافت. در مقایسه با افرادی که احساس حمایت نداشتند، خطر ابتلا به افسردگی (به ترتیب 58٪ کاهش و 56٪ کاهش به ترتیب در شروع و پیگیری)، اضطراب (58٪ کاهش و 39٪ کاهش)، بی خوابی (42٪) کاهش یافت. کاهش و 54٪ کاهش)، خستگی عاطفی (65٪ کاهش و 55٪ کاهش)، و سه برابر افزایش خطر بهزیستی روانی خوب است. علاوه بر این، ادراک بهبود یافته از حمایت در محل کار با کاهش علائم افسردگی و اضطراب و افزایش علائم بهزیستی روانی در طول دوره چهار ماهه مرتبط بود.

این نظرسنجی همچنین به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا نوع حمایتی را که احساس می‌کنند مؤثر یا مطلوب هستند، بیان کنند. پنج موضوع کلی مربوط به 1) نگرانی یا شناخت در مورد رفاه، 2) اطلاعات، 3) کیفیت ملموس محل کار، 4) رهبری، و 5) حمایت همتایان ایجاد شد.

دکتر آجی گوپتا، نویسنده ارشد، محقق ارشد و خواننده بالینی در Queen Mary و مشاور افتخاری در فارماکولوژی بالینی و پزشکی قلب و عروق، گفت: “این مطالعه مهم نه تنها ارتباط ثابت بین حمایت در محل کار و سلامت روان و فرسودگی شغلی را در متخصصان مراقبت های بهداشتی نشان می دهد. ، اما برای اولین بار نشان می دهد که احساس حمایت به طور قابل توجهی از آنها در برابر مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب محافظت می کند. علاوه بر این نشان داده ایم که چه چیزی حمایت موثر در محل کار است – موارد ساده مانند افزایش دید رهبران ارشد و قابلیت دسترسی این یافته‌ها می‌توانند به تغییرات قابل توجهی در راهنمایی‌های محل کار با هدف بهبود سلامت روان در متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند.”

این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که رابطه بین تغییر در احساس حمایت در کار و تغییرات در سلامت روان و فرسودگی شغلی در طول زمان را در متخصصان مراقبت های بهداشتی ارزیابی می کند و جنبه های خاص محل کار را برای محافظت از سلامت روان آنها در طول همه گیری ها شناسایی می کند.

بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی در این مطالعه مدیرانی را می خواستند که به آنها گوش می دادند و کارکنان را درک می کردند و برای اطلاعات واضح و شفاف که به موقع ارسال می شد ارزش قائل بودند. علاوه بر این، کارکنان کافی بسیار مهم بود، و ویژگی هایی مانند رهبری قابل مشاهده و قابل دسترس، و رفاقت و همبستگی بین همسالان نیز ارزشمند بود.

اطلاعات بیشتر:
رابطه بین سطح (و تغییرات) درک شده در محیط کار و سلامت روان، رفاه و فرسودگی شغلی در متخصصان مراقبت های بهداشتی (HCP) در طول همه گیری COVID-19: بینش و استراتژی های کاهش از مطالعه کوهورت CoPE-HCP CMAJ باز (2023). DOI: 10.9778/cmajo.20220191

ارائه شده توسط کوئین مری، دانشگاه لندن

نقل قول: پشتیبانی خوب در محل کار، آموزش رهبری می تواند سلامت روان را بهبود بخشد، فرسودگی شغلی را در متخصصان مراقبت های بهداشتی کاهش دهد (2023، 28 فوریه) بازیابی شده در 28 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-good-workplace-leadership-mental -health.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.