به گفته محققان، شواهد رو به رشد از تجویز داروهای محرک روانی برای افرادی که در معرض خطر مصرف بیش از حد هستند، حمایت می کند


قرص ها

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

نویسندگان در مقاله می نویسند: شواهد رو به رشد از تجویز داروهای محرک روانی برای کمک به کاهش استفاده از محرک های غیرقانونی مانند مت آمفتامین حمایت می کند. CMJ (مجله انجمن پزشکی کانادا) تفسیر.

استفاده غیرقانونی از محرک ها با توجه به وجود این داروها در حداقل نیمی از مرگ و میرهای مواد افیونی در کانادا در سال 2022 در حال افزایش است.

به دنبال شواهد حاصل از آزمایشات بالینی در استرالیا، اروپا و ایالات متحده، پزشکان و پرستاران در کانادا و سایر کشورها به طور فزاینده ای داروهای محرک روانی را به عنوان کاهش آسیب برای اختلال مصرف محرک تجویز می کنند.

دکتر می نویسد: «این شواهد نوظهور می تواند از سطح اطمینان تجویزکنندگان به تجویز غیرقابل برچسب روان محرک ها برای بیماران مبتلا به اختلال مصرف محرک ها (و به ویژه برای بیماران مبتلا به اختلال کمبود توجه/بیش فعالی و اختلال مصرف محرک ها) حمایت کند. هدر پالیس، دانشگاه بریتیش کلمبیا و اسکات مک دونالد، مراقبت های بهداشتی پراویدنس، ونکوور، BC.

در سال 2020، وزیر بهداشت فدرال کانادا نامه ای به استان ها و مناطق برای تشویق افزایش دسترسی به داروهای ایمن تر دارویی به عنوان جایگزینی برای داروهای غیرقانونی آلوده صادر کرد. فقط BC دستورالعملی را در مورد تجویز داروهای محرک روانی برای افرادی که در معرض خطر مصرف بیش از حد هستند صادر کرده است.

برای کمک به اجرای محرک‌های روانی تجویز شده در کانادا، نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که راهنمای عمل بالینی باید بر اساس شواهد جدید به‌روزرسانی شود و برنامه‌های درمان مصرف مواد و کلینیک‌ها پروتکل‌هایی را برای گنجاندن محرک‌های روانی در محدوده مداخلات ایجاد کنند.

«اجرای گسترده‌تر داروهای محرک روانی تجویز شده به‌عنوان گزینه‌ای مؤثر در تداوم مراقبت از اختلال مصرف محرک‌ها در کانادا مورد نیاز است؛ این عمل به تعداد فزاینده بیمارانی که به دنبال کاهش اتکای خود به عرضه غیرقانونی محرک‌ها در طول بحران مداوم مسمومیت دارویی هستند، کمک می‌کند. ” نتیجه می گیرند.

اطلاعات بیشتر:
ادغام داروهای محرک روانی تجویزی در تداوم مراقبت از افراد مبتلا به اختلال مصرف محرک در کانادا، مجله انجمن پزشکی کانادا (2023). DOI: 10.1503/cmaj.230266

ارائه شده توسط مجله انجمن پزشکی کانادا

نقل قولمحققان (2023، 17 ژوئیه) در 17 ژوئیه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-07-evidence-psychostimulants-people-overdose.html می گویند: شواهد رو به رشد از تجویز داروهای محرک روانی برای افرادی که در معرض خطر مصرف بیش از حد هستند پشتیبانی می کند.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.