بیماران پیوند عضو جامد از درمان COVID-19 سود می برند


مطالعه: بیماران پیوند عضو جامد از درمان COVID-19 سود می برند

دوز Tix-Cil و عفونت در طول دوره مطالعه. فراوانی و زمان دوز Tix-Cil و عفونت‌های SARS-CoV-2 که در گروه مطالعه رخ می‌دهند در پانل A نشان داده شده است. فراوانی پس‌زمینه و زمان‌بندی عفونت‌ها در جمعیت مورد مطالعه منبع بزرگ‌تر در پانل B نشان داده شده است. تغییر غلبه Omicron متغیرهای فرعی در جامعه محلی در پانل C نشان داده شده است. اعتبار: بیماری عفونی پیوند (2023). DOI: 10.1111/tid.14182

تحقیقات جدید مرکز پیوند جامع Cedars-Sinai نشان داد که درمان آنتی بادی مونوکلونال خطر ابتلا به COVID-19 را در گروه بزرگی از بیماران پیوند عضو جامد که از این دارو به عنوان اقدامی پیشگیرانه در برابر بیماری استفاده می کردند، کاهش می دهد.

این مطالعه که به تازگی در مجله منتشر شده است بیماری عفونی پیوند، داده های 911 بیمار پیوند عضو جامد را تجزیه و تحلیل کرد که 381 نفر از آنها حداقل یک دوز از درمان آنتی بادی مونوکلونال tixagevimab-cilgavimab را دریافت کرده بودند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز استفاده اضطراری را برای درمان آنتی بادی مونوکلونال در مبارزه با COVID-19 در بیماران مبتلا به نقص ایمنی از دسامبر 2021 تا ژانویه 2023 ارائه کرد.

استنلی جردن، مدیر پزشکی آزمایشگاه ایمونولوژی لکوسیت و آنتی ژن لکوسیت انسانی مرکز جامع پیوند و نویسنده این مطالعه گفت: «در این گروه از بیماران پیوند، ما متوجه شدیم که آنتی بادی خطر عفونت را حتی در میان متغیرهای اورژانسی omicron کاهش می دهد.

جردن خاطرنشان کرد: «به‌علاوه، ما به این نتیجه رسیدیم که درمان آنتی‌بادی مونوکلونال قبل از قرار گرفتن در معرض احتمالاً نشان‌دهنده یک استراتژی درمانی است که به ارائه مزایای بالینی برای افراد دارای نقص ایمنی که شناخته شده‌اند محافظت محدودی از واکسیناسیون دارند، ادامه خواهد داد».

بیماران پیوند عضو جامد اغلب تحت درمان آنتی‌بادی طراحی شده برای تخلیه سلول‌های T و B قبل از پیوند قرار می‌گیرند، و پس از انجام عمل، همچنان در سرکوب طولانی‌مدت ایمنی باقی می‌مانند تا خطر رد ارگان جدید توسط بدن کاهش یابد. .

به همین دلیل، بیماران پیوندی پاسخ آنتی‌بادی قوی به واکسیناسیون کووید-19 ندارند و به‌دلیل عدم ایمنی، آنها را به‌ویژه در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌دهد. اگر به SARS-CoV-2 – ویروسی که باعث COVID-19 می شود – آلوده شوند، این جمعیت بیمار اغلب در بالاترین خطر ابتلا به بیماری شدید و تهدید کننده زندگی قرار دارند.

سوزان چنگ، MD، MPH، رئیس اریکا جی گلیزر در بخش سلامت قلب و عروق و علوم جمعیت زنان و مدیر مؤسسه تحقیقات، گفت: «پیام ما این است که این بیماران پیوندی هنوز در معرض خطر پیامدهای شدید هستند، حتی اگر واکسینه شوند». تحقیق در مورد پیری سالم در بخش قلب و عروق در موسسه قلب اسمیت در Cedars-Sinai. ما امیدواریم که گروه جایگزینی از مونوکلونال ها به زودی توسط FDA تایید شود.

برای محدود کردن خطر عفونت COVID-19، محققان مطالعه توصیه می‌کنند که بیماران پیوند عضو جامد همچنان در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند و از تماس با افرادی که سرفه می‌کنند یا با بیماران مبتلا به کووید-19 تماس داشته‌اند خودداری کنند.

اطلاعات بیشتر:
استنلی سی جردن و همکاران، ارزیابی اثربخشی post hoc tixagevimab-cilgavimab برای پیشگیری از عفونت SARS-CoV-2 در گیرندگان پیوند عضو جامد، بیماری عفونی پیوند (2023). DOI: 10.1111/tid.14182

ارائه شده توسط مرکز پزشکی Cedars-Sinai

نقل قول: مطالعه: بیماران پیوند عضو جامد از درمان COVID-19 بهره مند می شوند (2023، 15 دسامبر) بازیابی شده در 15 دسامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-solid-transplant-patients-benefit-covid-.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.