مطالعه نشان می‌دهد که آزمایش‌های بی‌نظیر نژاد می‌تواند دسترسی به پیوند ریه نجات‌بخش برای بیماران سیاه‌پوست بیشتری را فراهم کند.


بیمار سیاه پوست

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده در این مطالعه، تفسیر عملکرد ریه بی‌نظیر می‌تواند دسترسی به پیوند ریه را برای بیماران سیاه پوست مبتلا به بیماری تنفسی افزایش دهد. سالنامه انجمن قفسه سینه آمریکا آنلاین قبل از چاپ

در “تفسیر خاص نژاد اسپیرومتری: تاثیر بر امتیاز تخصیص ریه”، محقق ارشد، جی. هنری برمز، MD، MBE، از دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، و همکارانش بررسی کردند که چگونه معادلات نژاد خاص در مقابل نژاد خنثی تغییر می کند. امتیاز تخصیص ریه (LAS) و اولویت پیوند ریه در بین نژادها. امتیاز تخصیص ریه تعیین می کند که کدام بیماران در لیست پیوند ریه اولویت دارند.

گروهی متشکل از 8982 بیمار از پایگاه داده شبکه متحد برای اشتراک اعضا انتخاب شدند و LAS برای هر بیمار از هر دو رویکرد نژاد خاص و نژاد خنثی محاسبه شد. دکتر برمز خاطرنشان کرد: “رویکردی خاص نژادی برای تفسیر عملکرد ریه، این پتانسیل را دارد که به طور سیستماتیک به ضرر بیماران سیاه پوست مبتلا به بیماری تنفسی سوگیری کند.”

وی افزود: “نتایج ما از تغییر اخیر در توصیه های ATS برای استفاده از معادلات نژادی خنثی به عنوان راهی برای پیشبرد مراقبت عادلانه از بیماری های تنفسی حمایت می کند.” نویسنده اصلی بیانیه در مقاله ای که بیانیه رسمی انجمن قفسه سینه آمریکا در مورد تفسیر آزمایش عملکرد ریوی، نژاد، قومیت و ریوی را اعلام می کند، خاطرنشان کرد: «بررسی الگوریتم های بالینی در سراسر پزشکی در دهه گذشته باعث ایجاد نگرانی در مورد سوگیری و آسیب در هنگام استفاده از نژاد شده است. به عنوان یک متغیر و منجر به تجدید نظر در این الگوریتم ها شده است.”

میزان آسیبی که ممکن است ناشی از سوگیری باشد، برای بررسی حیاتی است زیرا زندگی ها به معنای واقعی کلمه در تعادل هستند. پیوند ریه یک گزینه نجات دهنده برای افراد مبتلا به بیماری ریه در مرحله نهایی است. به داوطلبان پیوند یک امتیاز LAS داده می شود که بر اساس سن، نیاز اکسیژن و نتایج تست عملکرد ریه است. امتیاز LAS بالا به بیمار اولویت بیشتری در لیست پیوند می دهد.

در این مطالعه اخیر، محققان خاطرنشان کردند: «در مقایسه با رویکرد نژادی خنثی، یک رویکرد خاص نژاد منجر به LAS پایین‌تر برای بیماران سیاه‌پوست و LAS بالاتر برای بیماران سفیدپوست شد، که ممکن است در تخصیص نژادی پیوند ریه نقش داشته باشد. ”

از آنجایی که پزشکی در ارزیابی و مدیریت بیماری به سمت رویکردی بی‌نظیر نژادی می‌رود، برای درک تأثیر بر مراقبت از بیمار به مطالعات بیشتری نیاز خواهد بود. دکتر برمز گفت: «ممکن است برای جایگزینی تصمیمات مبتنی بر آستانه فعلی که برای برخی معیارهای تشخیصی، درمان ها، ارجاعات، مزایای ناتوانی و حتی واجد شرایط بودن شغل برای برخی مشاغل استفاده می شود، نیاز به توسعه رویکردهای جایگزین یا جامع تر داشته باشیم.

اطلاعات بیشتر:
تفسیر اسپیرومتری مخصوص نژاد: تأثیر بر امتیاز تخصیص ریه، سالنامه انجمن قفسه سینه آمریکا (2023).

ارائه شده توسط انجمن قفسه سینه آمریکا

نقل قول: مطالعه نشان می‌دهد که آزمایش نژادی خنثی می‌تواند دسترسی به پیوند ریه نجات‌بخش برای بیماران سیاه‌پوست بیشتری را فراهم کند (2023، 23 ژوئن) که در 23 ژوئن 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-06-race-neutral- بازیابی شده است. access-life-saving-lung-transplants.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.