تاریخچه سونی و مسیر موفقیت برند محبوب ژاپنی


کمتر کسی در دنیا وجود دارد که محصولات شرکت سونی را نشناسد. تقریبا همه ما در دوران نوجوانی با پلی استیشن های این شرکت بزرگ شده ایم. حتی قدیمی ترها محصول قدیمی این شرکت یعنی واکمن آن که یک پخش کننده صوتی و تصویری بود را می شناسند. در حال حاضر کمپانی سونی در زمینه های مختلف مانند موبایل، لوازم خانگی، فیلم، لوازم برقی، کنسول های بازی، سخت افزار رایانه و … فعالیت دارد. شرکت سونی یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین شرکت ها در عرصه تولید لوازم صوتی و الترونیکی است که نام و آوازه آن در همه جهان پیچیده است و نیازی به تعریف ندارد. این شرکت محصولات باکیفیتی را روانه بازار کرده است. در این مطلب قصد داریم با مهم ‌ترین اتفاقات تاریخچه سونی آشنا شویم.

نگاهی به تاریخچه سونی

برند سونی یکی از معروف ترین و محبوب ترین برندهای الکترونیکی در جهان است که در سال ۱۹۴۶ توسط ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا در شهر توکیو ژاپن تأسیس شد. موریتا فیزیکدانی بود که به ارتش ژاپن پیوست و در همان سال های خدمت با ماسارو آشنا شد. موریتا در سال ۱۹۴۴ از دانشگاه اوساکا فارغ التحصیل شد. در همان سال ها بود که ایده تأسیس سونی در ذهن او شکل گرفت.

ایبوکا از جمله افرادی است که می توان از او به عنوان مؤسس اصلی سونی نام برد. او چند سال از ماسارو بزرگ تر بود و به عنوان یک تاجر موفق شناخته شده است. نکته جالب توجه این که در تاریخچه سونی و همزمان با تأسیس آن، نام این برند شناخته شده نبود و آن را به نام توکیو تسوشین کوگیو می شناختند. بعدها در سال ۱۹۵۸ این برند به نام شرکت سونی تغییر نام یافت.

این برند، سرانجام در دهه ۵۰ میلادی از طریق توسعه رادیوهای جدید به جهانیان معرفی شد و شهرت یافت. این شرکت با ابداعات خود، تکنولوژی روز را وارد دنیا کرد و تجربیات جدیدی کسب کرد. یکی از معروف ترین طراحی های شرکت سونی، دستگاه ضبط صوت است که در سال ۱۹۵۰ تولید و به عنوان نخستین دستگاه در ژاپن معرفی شد. این دستگاه به نام تایپ جی شهرت یافت و در اختیار سازمان ها و مراکز دولتی قرار گرفت.

از مهم ترین این محصولات می توان به تلویزیون ها، رادیوها، تجهیزات صوتی، انواع حسگرهای دوربین، دوربین های دیجیتال، تلفن های همراه، کنسول های بازی، لپ تاپ، پخش کننده های موسیقی، لوازم جانبی و … اشاره کرد.

نگاهی جامع به تاریخچه سونی

سال های دشوار برای برند سونی

با نگاهی به تاریخچه سونی متوجه می شویم که شروع دهه ۱۹۹۰ دوران سختی برای برند سونی بود. در این سال اقتصاد ژاپن رکود داشت و بنیانگذاران آن دچار سکته مغزی شدند. موریتا در سال ۱۹۹۴ به طور رسمی بازنشسته شد و در سال ۱۹۹۹ فوت کرد. نخستین خسارت وارد شده به این شرکت، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بود. در سال ۱۹۹۴ قسمت سرگرمی برند سونی، محصولات موفقی مانند PlayStation 3 ، PlayStation 2، PlayStation 1 و PlayStation 4 را روانه بازار کرده که با استقبال کم نظیری مواجه شده است. این بخش تا سال ۲۰۰۲ ده درصد درآمد یک سال کمپانی را به خود اختصاص داد.

معرفی برند مطرح سونی

از دیگر قسمت های سود ده، بخش سرگرمی های آنلاین سونی به ویژه بازی با واقعیت مجازی آنلاینEverQuest  بود. قسمت سرگرمی های سونی با معرفی سگ ربات AIBO در سال ۱۹۹۹، تصورات ذهنی مردم را به واقعیت بدل کرد. در نهایت در سال ۱۹۹۷ شرکت سونی تولید کامپیوترهای وایو را آغاز کرد.

تاریخچه پیدایش شرکت سونی

تغییر سرپرست سونی به امید موفقیت آن

در سال ۲۰۰۵ و به دنبال گزارش های مالی ضعیف، هووارد استرینگر به پست ریاست رسید و به عنوان مدیر عامل این کمپانی انتخاب شد. در سال ۲۰۱۲ استرینگر کناره گیری کرد و پست خود را به هیرای کازو رئیس قسمت بازی ویدئویی شرکت واگذار کرد. این کمپانی در سال ۲۰۱۳ دفتر مرکزی خود واقع در نیویورک آمریکا را به قیمت ۱ میلیارد دلار فروخت.

تاریخچه سونی نشان می دهد که این کمپانی، به عنوان یکی از برندهای پیشرو در فناوری صوتی، محصولاتی مانند سامانه های سرگرمی خانگی، بلندگوهای بی سیم، پخش کننده های دی وی دی و دستگاه های پخش موسیقی را نیز تولید می کند.

تاریخچه برند سونی در زمینه لوازم صوتی

با نگاهی به تاریخچه سونی، متوجه خواهیم شد که این کمپانی از سال ۱۹۴۶، به تولید محصولات الکترونیک روی آورد. این کمپانی تخصص بالایی در طراحی و تولید محصولات صوتی تخصصی دارد. در سال ۱۹۵۵، سونی برای اولین بار رادیویی به نام TR-55 را روانه بازار کرد. این رادیو از قابلیت برقراری ارتباط با سیستم  های موجود در عصر حاضر برخوردار بود و محبوبیت زیادی داشت.

این کمپانی در دهه ۱۹۶۰، محصولاتی مانند پخش کننده های موسیقی پرتابل و پخش کننده های نواری را را روانه بازار کرد. نخستین واکمن شرکت سونی به نام Walkman در سال ۱۹۷۹ با قابلیت پخش کامل کاست ها به جهانیان معرفی شد. این شرکت برای اولین بار در تاریخ امکان پخش موسیقی و گوش دادن به موسیقی در هر جایی را برای همه افراد فراهم کرد.

همه چیز درباره تاریخچه سونی

سال ۲۰۰۵، نخستین هدفون بی سیم Noise Cancelling تحت نام MDR-NC10 را معرفی کرد. شرکت سونی در تلاش بود با معرفی این محصول به گوش دادن به موسیقی در محیط های پر سر و صدایی مثل قطار، هواپیما و اتوبوس بهبود بخشد. در حال حاضر برند سونی در زمینه تولید لوازم صوتی، سیستم های صوتی هوشمند، انواع هدفون های بی سیم، اسپیکرهای بلوتوث و دیگر لوازم جانبی حرف اول را می زند و از آخرین و به روزترین فناوری های روز دنیا بهره می برد. تاریخچه سونی نشان می دهد که این برند همواره صدر جدول بوده و با تمرکز بر توسعه و پژوهش، به بهبود محصولات خود ادامه می دهد.

محصولات شرکت سونی

در تاریخچه سونی، این برند جزو کمپانی های چند ملیتی و خوشه ای ژاپنی شرکت سونی است که از رقبای سرسخت ال جی و سامسونگ شناخته می شود. این برند در طول تاریخ همواره به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر شناخته می شود که در حوزه خود مشغول به کار بوده و در رتبه بندی های کمپانی های برتر، جایگاه ویژه ای داشته است. برخی از مهم ترین محصولات شرکت سونی در ادامه آورده شده است:

آشنایی با تاریخچه سونی

کنسول بازی

کنسول گیمینگ، یکی از پرطرفدارترین محصولات سونی است که در نسخه های ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ روانه بازار شد. در حقیقت سونی یکی از برترین تولیدکنندگان کنسول بازی در جهان است که دنیای بازی را با شگفتی و تغییرات زیادی روبرو کرد.

بازی های سونی

بازی های سونی جزو شناخته شده ترین بازی ها محسوب می شوند که اصلی ترین دلیل پیشرفت آن ها، انحصاری بودن بازی بوده است. از محبوب ترین بازی های کمپانی سونی می توان به god of war III ،uncharted 2 ،demon’s souls و … اشاره کرد. باید اضافه کرد که تعداد بازی های محبوب سونی کم نیستند.

تلویزیون سونی

یکی دیگر از محصولات بسیار پر طرفدار برند سونی، انواع تلویزیون آن است که در ۲۰۰۷ شهرت جهانی کسب کرد. در حال حاضر پیشرفت نمایشگرهای ال ای دی را مدیون شرکت سونی هستیم که سبب محبوبیت بیش از حد آن ها شد.

آشنایی با برند سونی

دوربین عکاسی سونی

شرکت سونی در ساخت انواع دوربین محبوبیت زیادی دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۵ نخستین دوربین خود را با بهترین درجه کیفی روانه بازار کرد. به این صورت افراد توانستند به کمک این دوربین ها، تصاویر و فیلم های بسیار باکیفیتی را به یادگار ثبت کنند.

تاریخچه سونی و تاریخ تأسیس آن

لپ تاپ سونی

تاریخچه سونی نشان می دهد که لپ تاپ های این برند، از مهم ترین تولیدات آن بوده است که اولین لپ تاپ به نام وایو توانست در بازار ژاپن غوغای زیادی به پا کند. این لپ تاپ ها را می توان با خود حمل کرد و در هر جایی قابل استفاده هستند.

سیستم های صوتی و تلفن هوشمند

سیستم های صوتی و تلفن هوشمند این برند، در تنوع بی نظیر و با کیفیت درجه یک، تولید و به بازار عرضه شده اند. این محصولات را می توان به عنوان بهترین تولیدات شرکت سونی به شمار آورد.

برند سونی و تاریخچه پیدایش آن

محصولات کمپانی سونی

لوازم برقی، لوازم خانگی الکترونیکی، سیستم صوتی، سرگرمی‌های الکترونیکی، نیم رساناها، کنسول بازی و … از مهم ترین محصولات شرکت سونی بوده که در سراسر جهان با فروش زیادی مواجه شدند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند.

اقدامات شرکت سونی

سونی یکی از شرکت های نوپای ژاپنی است که تلاش زیادی برای موفقیت خود کرد. این شرکت با تولیدات متنوع و متفاوت خود، نظر مثبت بسیاری از مردم را جلب کرد. این برند با داشتن مدیری توانا و ماهر، کسب و کار خود را رونق بخشید و در تمام دنیا شناخته شد. از اقدامات اولیه این کمپانی بعد از کسب موفقیت به دست آمده از فروش type-G می توان به تولید اولین تلویزیون اشاره کرد که به راحتی قابل جابجایی بود و جایگزین تلویزیون های سنگین شد. این شرکت همه ساله محصولات جدیدی را به خط تولید خود اضافه کرده است.

در سال ۱۹۷۱ برند سونی از پخش کننده صوتی خود رونمایی کرد که باعث شد نوارها در تلویزیون به صورت رنگی نمایش داده شوند. بعد از آن نوار کاست قابل حمل طراحی و عرضه شد و در نهایت سونی اقدام به عرضه پخش کننده سی دی، دوربین عکاسی، تلفن همراه و پلی استیشن کرد. در حقیقت آن چه باعث پیشرفت چشمگیر سونی شد، همکاری او با سامسونگ بود که به تولید پنل های ال سی دی منجر شد. علی رغم این که سامسونگ در سال ۲۰۱۱ سهام این شرکت را خریداری کرد، اما باز هم این کمپانی مقدمات پیشرفت خود را فراهم کرد و پنل های بسیار با کیفیتی را روانه بازار کرد.

نگاهی به تاریخچه برند سونی

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات تاریخچه برند سامسونگ، تاریخچه دوربین عکاسی، تاریخچه بازی های کامپیوتری و تاریخچه شرکت آمازون را نیز مطالعه فرمایید.

منبع :

برچسب :



Source link