تحقیقات در مورد وضعیت خودایمنی کبد نشان می دهد که حرکات سلولی منحصر به فرد ممکن است باعث بیماری شود


تحقیقات در مورد وضعیت خودایمنی کبد نشان می دهد که حرکات سلولی منحصر به فرد ممکن است باعث بیماری شود

CD8+ درونی سازی سلول های T در BEC یک رویداد ثابت در بیماران PBC با بیماری مداوم است. الف) تصویر فلورسانس نشان دهنده بیوپسی هسته کبد، گرفته شده از یک بیمار کلانژیت صفراوی اولیه (PBC) با بیماری فعال، رنگ آمیزی شده برای CD8 (سرخابی)، CD103 (سبز) و CK19 (نارنجی) توسط ایمونوهیستوشیمی (IHC). پانل سمت راست تصویر بزرگ‌نمایی شده از قسمت سمت چپ (جعبه زرد) را نشان می‌دهد و مجموعه‌ای از مجاری صفراوی را شناسایی می‌کند. ب) نمایش چند کانالی نماهای املایی که مجرای صفراوی را در قسمت (الف) (جعبه قرمز) نشان می دهد که CD8 درونی شده را نشان می دهد.+ CD103+ سلول T (فلش سفید). ج) تصویر تک صفحه Z بزرگ‌نمایی شده در (ب) (جعبه سبز). د) درصد نمونه های بیوپسی که شواهدی از CD8 درونی شده را نشان می دهد+ و CD103+ CD8+ سلول های T در BEC. اعتبار: ارتباطات طبیعت (2024). DOI: 10.1038/s41467-024-44910-2

تحقیقات نشان می دهد که درک اخیر از حرکات سلولی ممکن است به روشن کردن مکانیسم های ایجاد کلانژیت صفراوی اولیه (PBC)، یک بیماری خود ایمنی که به مجاری صفراوی کبد حمله می کند، کمک کند.

طبق یک مقاله اخیر منتشر شده در ارتباطات طبیعتدکتر اسکات دیویس، پروفسور Ye Htun Oo و تیم تیم دریافتند که مکانیسم تهاجم سلول های سیتوتوکسیک، معروف به CD8+سلول های T با سایر حرکات سلول در سلول در کبد متفاوت بود.

آنها کشف کردند که این سلول‌های T می‌توانند اسکلت‌های سلولی خود را به منظور حمله به سلول‌های اپیتلیال صفراوی (BEC) که با آسیب صفراوی همراه است، مرتب کنند.

این مطالعه از طریق اهدای سخاوتمندانه بافت کبد انسانی از بیماران در واحد کبد بیمارستان ملکه الیزابت، بیرمنگام، بریتانیا امکان پذیر شد.

دکتر اسکات دیویس، پروفسور Ye Htun Oo و تیم امیدوارند که این تحقیق راه های جدیدی را برای درک و درمان بالقوه این وضعیت خودایمنی ناتوان کننده، و همچنین ارائه پیامدهای گسترده تری در رفتار این سلول ها در بیماری های خودایمنی که سایر بخش ها را مبتلا می کنند، باز کند. از بدن.

او می‌گوید: «درک بیشتر از چگونگی CD8+ سلول‌های T E-cadherin را دریافت می‌کنند و پیامدهای ورود این سلول‌ها به BEC ممکن است بینش جدیدی در مورد علل PBC فراهم کند و منجر به توسعه استراتژی‌های درمانی جدید شود.

کلانژیت صفراوی اولیه (PBC) نوعی بیماری کبدی است که در آن سیستم ایمنی به مجاری صفراوی کبد حمله می کند و منجر به آسیب مجاری صفراوی و تجمع صفرا در کبد می شود. این باعث آسیب بیشتر به کبد می شود و ممکن است منجر به زخم شود. علائم شایع PBC شامل خستگی، درد استخوان و مفاصل و درد یا ناراحتی در سمت راست بالای شکم است. تقریباً 20000 نفر در بریتانیا تحت تأثیر این بیماری قرار دارند.

در این مطالعه خاص، تیم یک پروتئین مهم به نام E-cadherin را به عنوان یک بازیگر کلیدی در این فرآیند حرکت سلول در سلول شناسایی کرد. E-cadherin به طور معمول توسط BECs و سلول های مشابه برای حفظ یکپارچگی بافت بیان می شود. با این حال، محققان دریافتند که CD8+ سلول های T از بیماران PBC سطوح بالاتری از E-cadherin را در مقایسه با بیماران غیر PBC بیان کردند، که نشان دهنده ارتباط بین سطوح E-cadherin و افزایش درونی سلول های T در PBC است. این کشف پیامدهای مهمی برای درک پاتوژنز PBC دارد.

اطلاعات بیشتر:
Scott P. Davies و همکاران، بیان E-cadherin توسط سلول های CD8+ T باعث تهاجم آنها به سلول های اپیتلیال صفراوی می شود. ارتباطات طبیعت (2024). DOI: 10.1038/s41467-024-44910-2

ارائه شده توسط دانشگاه بیرمنگام

نقل قول: تحقیقات در مورد وضعیت کبد خود ایمنی نشان می دهد که حرکات سلولی منحصر به فرد ممکن است باعث بیماری شود (2024، 2 فوریه) بازیابی شده در 2 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-autoimmune-liver-condition-unique-cell.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.