تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ تفاوتی در پیامدهای سلامت، هزینه‌های مراقبت برای بیمارانی که توسط MD یا استئوپات‌های سنتی درمان می‌شوند، وجود ندارد


کت دکتر

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تحقیقات جدید به رهبری UCLA نشان می دهد که میزان مرگ و میر بیماران، بستری مجدد، مدت اقامت و هزینه های مراقبت های بهداشتی برای بیماران مسن بستری در بیمارستان که توسط پزشکان دارای مدرک دکترای پزشکی (MD) یا دکترای پزشکی استئوپاتی (DO) تحت درمان قرار گرفته اند، تقریباً یکسان است.

در حالی که هم دانشکده‌های پزشکی سنتی یا آلوپاتیک و هم دانشکده‌های پزشکی استئوپاتیک آموزش‌های بهداشتی دقیقی را ارائه می‌دهند، آموزش استئوپاتیک یک جزء جامع‌تر و عملی‌تر را اضافه می‌کند که شامل دستکاری سیستم اسکلتی عضلانی می‌شود – به عنوان مثال، استفاده از کشش و ماساژ برای کاهش درد. یا تحرک را بهبود بخشد.

دکتر یوسوکه تسوگاوا، دانشیار پزشکی در بخش عمومی، می گوید: «این یافته ها با نشان دادن اینکه آنها می توانند انتظار مراقبت با کیفیت بالا را بدون توجه به اینکه آیا پزشکانشان آموزش های خود را از دانشکده های پزشکی آلوپاتیک یا استئوپاتیک دریافت کرده اند، به بیماران اطمینان می دهد. تحقیقات پزشکی داخلی و خدمات بهداشتی در دانشکده پزشکی دیوید گفن در UCLA و دانشیار سیاست گذاری و مدیریت سلامت در دانشکده بهداشت عمومی فیلدینگ UCLA.

این مطالعه در 30 مه در مجله همتا منتشر خواهد شد سالنامه طب داخلی.

هر دو نوع پزشک در هر ایالت مجوز طبابت دارند. در حال حاضر حدود 90 درصد از پزشکان شاغل دارای مدرک MD و 10 درصد دارای مدرک DO هستند. اما گروه دوم به دلیل افزایش تعداد دانشکده‌های پزشکی استئوپاتیک به سرعت در حال رشد هستند، به طوری که تعداد آنها بین سال‌های 2010 تا 2020 به میزان 72 درصد در مقایسه با افزایش 16 درصدی در MD در مدت مشابه افزایش یافته است و انتظار می‌رود رتبه آنها همچنان در حال گسترش باشد. .

علاوه بر این، پزشکان استئوپاتیک بیشتر از همتایان MD خود به بیماران روستایی و مناطق محروم خدمات ارائه می دهند.

محققان بر چهار منبع داده تکیه کردند: نمونه 20 درصدی از بهره‌برداران هزینه خدمات مدیکر، شامل حدود 329500 نفر 65 سال و بالاتر که بین 1 ژانویه 2016 تا 31 دسامبر 2019 در بیمارستان بستری شده بودند. داده های مدیکر در مورد تمرین و تخصص ارائه دهنده؛ یک پایگاه داده جامع پزشکان که توسط Doximity جمع آوری شده است، و نظرسنجی سالانه انجمن بیمارستان های آمریکا در مورد ویژگی های بیمارستان. از بین بیماران، 77٪ توسط MDs و 23٪ توسط DOs درمان شدند.

محققان دریافتند که میزان مرگ و میر بیماران در میان پزشکان 9.4 درصد در مقابل 9.5 درصد در بین DOها، نرخ پذیرش مجدد بیمار به ترتیب 15.7 درصد در مقابل 15.6 درصد، هزینه مراقبت های بهداشتی 1004 دلار در مقابل 1003 دلار و مدت اقامت برای هر دو 4.5 روز بود.

تسوگاوا گفت که نتایج مشابه هستند زیرا هر دو نوع دانشکده پزشکی آموزش پزشکی دقیق و استاندارد شده ارائه می دهند و با استانداردهای اعتباربخشی قابل مقایسه از جمله برنامه های درسی چهار ساله ترکیبی علم و چرخش بالینی مطابقت دارند.

محققان می نویسند که این مطالعه دارای محدودیت هایی است، در درجه اول این واقعیت که آنها بر بهره برداران سالخورده Medicare متمرکز شده اند که با شرایط پزشکی در بیمارستان بستری شده اند، بنابراین نتایج ممکن است برای سایر گروه های جمعیت اعمال نشود. علاوه بر این، آنها نتایج را به معیارهای خاص کیفیت مراقبت و استفاده از منابع محدود کردند، بنابراین این یافته‌ها ممکن است به سایر پیامدها تعمیم ندهند.

اما این یافته‌ها باید برای سیاست‌گذاران، مربیان پزشکی و بیماران اطمینان‌بخش باشد، زیرا نشان می‌دهد که هر گونه تفاوت بین دانشکده‌های پزشکی آلوپاتیک و استئوپاتیک، چه از نظر رویکرد آموزشی و چه از نظر دانشجویانی که ثبت‌نام می‌کنند، با تفاوت در کیفیت یا هزینه‌های مراقبت مرتبط نیست. محققان می نویسند، حداقل در شرایط بستری.

اطلاعات بیشتر:
مقایسه پیامدهای بیمارستانی برای بیماران تحت درمان با بیماران آللوپاتیک در مقابل استئوپاتیک: یک مطالعه مشاهده ای، سالنامه طب داخلی (2023). DOI: 10.7326/M22-3723

ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

نقل قول: تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ تفاوتی در پیامدهای سلامتی، هزینه‌های مراقبت برای بیمارانی که توسط MD یا استئوپات‌های سنتی درمان می‌شوند (2023، 29 مه) در 29 مه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-05-difference-health-outcomes- بازیابی شده است. بیماران-سنتی.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.