جانسون و جانسون 8.9 میلیارد دلار تسویه ادعای سرطان تالک را پیشنهاد می کند


غول داروسازی ایالات متحده Johnson &  جانسون برای حل و فصل دعواهایی که ادعا می‌کرد تالک آن صحت دارد، تسویه حساب 8.9 میلیارد دلاری را پیشنهاد کرد

غول داروسازی ایالات متحده جانسون اند جانسون برای حل و فصل دعواهایی که ادعا می‌کرد محصولات پودر تالک آن باعث سرطان می‌شود، تسویه حساب 8.9 میلیارد دلاری پیشنهاد کرد. دعوای تالک.” (فایل ها) در این عکس فایلی که در 28 آگوست 2019 گرفته شده است، تابلویی بر روی ساختمانی در پردیس جانسون و جانسون آرم آنها را در ایروین، کالیفرنیا نشان می دهد.

غول داروسازی ایالات متحده جانسون اند جانسون روز سه‌شنبه پیشنهاد پرداخت 8.9 میلیارد دلاری را برای حل و فصل دعاوی چند ساله‌ای که ادعا می‌کرد محصولات پودر تالک این شرکت باعث سرطان می‌شود، ارائه کرد.

این شرکت مستقر در نیوجرسی گفت که تسویه حساب پیشنهادی، که هنوز به تایید دادگاه ورشکستگی نیاز دارد، “به طور عادلانه و کارآمد تمام دعاوی ناشی از دعوای تالک آرایشی را حل خواهد کرد.”

در صورت تایید دادگاه و اکثریت شاکیان، پرداخت 8.9 میلیارد دلاری یکی از بزرگترین تسویه حساب‌های بدهی محصول تا کنون در ایالات متحده خواهد بود که در کنار مواردی که شرکت‌های دخانیات و اخیراً تولیدکنندگان مواد افیونی وارد آن شده‌اند، قرار می‌گیرد.

J&J با هزاران پرونده قضایی به دلیل پودر تالک حاوی آثار آزبست که عامل ایجاد سرطان تخمدان است، مواجه شده است.

این شرکت هرگز به اشتباه خود اعتراف نکرده است، اما فروش پودر بچه بر پایه تالک خود را در می 2020 در ایالات متحده و کانادا متوقف کرده است.

اریک هاس، معاون حقوقی J&J در بیانیه ای گفت: «شرکت همچنان معتقد است که این ادعاها واهی هستند و فاقد ارزش علمی هستند.

J&J گفت که 8.9 میلیارد دلار طی 25 سال از طریق یک شرکت تابعه J&J، LTL Management LLC، که برای رسیدگی به ادعاها ایجاد شده و برای حمایت از ورشکستگی تشکیل شده است، به ده ها هزار مدعی پرداخت خواهد شد.

این بیانیه گفت که LTL “تعهدات بیش از 60000 مدعی فعلی را برای حمایت از یک قطعنامه جهانی در مورد این شرایط تضمین کرده است.”

توافق قبلی مربوط به LTL توسط دادگاه استیناف رد شد و دادگاه ورشکستگی اکنون باید پرونده جدید ورشکستگی LTL و تسویه حساب را تأیید کند.

J&J قبلاً در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر اینکه تالک آرایشی آن باعث ایجاد سرطان های زنانه می شود، تسویه حساب 2 میلیارد دلاری را پیشنهاد کرده بود.

این شرکت گفت که حل و فصل پیشنهادی جدید “اعتراف به تخلف و نه نشانه ای از تغییر موضع دیرینه شرکت مبنی بر ایمن بودن محصولات پودر تالک” نیست.

J&J گفت: «با این وجود، حل این موضوع با بیشترین سرعت و کارآمدی ممکن به نفع شرکت و همه ذینفعان است.»

به گفته هاس، تسویه حساب “به مدعیان اجازه می دهد تا به موقع غرامت دریافت کنند و شرکت را قادر می سازد تا بر تعهد ما برای تأثیر عمیق و مثبت بر سلامتی برای بشریت متمرکز بماند.”

© 2023 AFP

نقل قول: جانسون و جانسون تسویه 8.9 میلیارد دلاری ادعاهای سرطان تالک را پیشنهاد می کند (2023، 5 آوریل) بازیابی شده در 5 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-johnson-bn-settlement-talc-cancer.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.