درمان تیروئید با روغن های ضروری نحوه استفاده از روغن ها برای درمان تیروئید


درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید

عدم تعادل تیروئید یک نگرانی فزاینده است و درمان های مرسوم ممکن است همیشه برای کاهش همه علائم و ناراحتی های مرتبط کافی نباشد. اینجاست که اسانس‌های تیروئید نقش حمایتی دارند. انواع اسانس ها با ترکیبات فعال خاص و خواص درمانی وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان راهی طبیعی برای سلامتی و تندرستی بهینه استفاده کنید. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرلیشی سلامتی و زیبایی با موضوع درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید، ما عمیق‌تر به برخی از مناسب‌ترین اسانس‌ها می‌پردازیم تا ببینیم چه کاری ممکن است برای شما انجام دهند.

شواهد کافی برای ارتباط مستقیم استفاده از روغن‌های ضروری و مدیریت اختلال عملکرد تیروئید وجود ندارد، اما روغن‌های ضروری برای مسائل مربوط به تیروئید به صورت جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

چه چیزی باعث مشکلات تیروئید می شود؟

درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید
درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید
  1. شرایط خودایمنی: بیماری‌های خودایمنی، مانند تیروئیدیت هاشیموتو، که در آن سیستم ایمنی به غده تیروئید حمله می‌کند، ممکن است منجر به مشکلات مرتبط با تیروئید مانند کم‌کاری تیروئید شود.
  2. کمبود ید: غده تیروئید برای تولید هورمون به ید نیاز دارد. مصرف ناکافی ید ممکن است بر تولید هورمون تیروئید تأثیر بگذارد و منجر به گواتر و کم کاری تیروئید شود.
  3. ندول های تیروئید: ندول های خوش خیم یا بدخیم روی غده می توانند تولید هورمون را مختل کنند و بر عملکرد تیروئید تأثیر بگذارند. گره های سرطانی ممکن است منجر به سرطان تیروئید شوند.
  4. قرار گرفتن در معرض پرتو: پرتودرمانی، به ویژه در ناحیه سر و گردن، می تواند به غده تیروئید آسیب برساند و باعث اختلالات تیروئید شود.
  5. بارداری: تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری ممکن است به مشکلات موقت تیروئید، مانند تیروئیدیت پس از زایمان منجر شود.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب، خوشرنگ و یکدست را بر روی بدن دارد.

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

صرف نظر از علت زمینه ای، اسانس ها اغلب برای مدیریت مشکلات تیروئید پیشنهاد می شوند. اما آیا آنها مؤثر هستند؟

آیا روغن های ضروری مشکلات تیروئید را درمان می کنند؟

روغن‌های ضروری مشکلات تیروئید را درمان نمی‌کنند، اما ممکن است به مدیریت انواع علائم مرتبط با تیروئید نامتعادل یا ناسالم کمک کنند. به عنوان مثال، اگر تیروئید کم کار دارید، ممکن است علائم خاصی مانند بی حالی و خستگی، خشکی پوست، تحریک پذیری، مشکلات گوارشی، التهاب و افزایش وزن را تجربه کنید. برخی از روغن‌های ضروری ممکن است به شما در مدیریت بهتر آن‌ها و حمایت از درمان تجویز شده کمک کنند.

به طور مشابه، تیروئید پرکار ممکن است علائم ناراحت کننده ای مانند بی خوابی، مشکلات گوارشی، آریتمی (ضربان نامنظم قلب)، اضطراب و عصبی بودن ایجاد کند. روغن‌های ضروری ممکن است بتوانند با توجه به این مسائل کمکی کمک کنند، همانطور که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

مگان، یک وبلاگ نویس، با استفاده از روغن های ضروری بر کم کاری تیروئید غلبه کرد. او لحظه‌ای را به یاد می‌آورد که نتایج آزمایشش مشخص شد: «زمان برای لحظه حقیقت فرا رسیده بود. نتایج آزمایش آمد و دکتر من در ارزیابی خود به این نتیجه رسید: «سابقه قبلی کم کاری تیروئید مستند شده است. TSH اکنون عملکرد طبیعی را نشان می دهد. بدون علائم بالینی به دنبال خواهد داشت.’ از اینکه بدنم توانست با کمک روغن ها بهبود یابد، هیجان زده بودم.»

در ادامه بخوانید تا نگاهی دقیق تر به برخی از موثرترین روغن های ضروری برای تیروئید و خواص مفید فردی آنها بیندازید.

۱۲ روغن ضروری برای سلامت تیروئید

درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید
درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید

۱٫ علف لیمو

روغن علف لیمو با رایحه تازه و مرکباتی خود دارای خواص ضد التهابی قوی است. این سیتوکین های پیش التهابی  را مهار می کند و بنابراین ممکن است پاسخ بیماری آلرژیک یا التهابی مرتبط با عدم تعادل تیروئید را کاهش دهد. اگر غده تیروئید شما متورم یا بزرگ شده است، می توانید روغن علف لیمو را به صورت موضعی روی گردن بمالید.

آیا میدانستید؟علف لیمو حاوی آلدهیدی به نام سیترال است که خواص درمانی آن به تسکین التهاب کمک می کند.

روغن‌های ضروری دیگری که می‌توانید حاوی سیترال استفاده کنید، لیمو، لیمو و پرتقال هستند.

۲٫ کندر

روغن  کندر یک انتخاب عالی برای شما است زیرا دارای خواص ضد التهابی، تسکین دهنده درد و تقویت کننده سیستم ایمنی است. یک مطالعه نشان داده است که کندر در برابر پسوریازیس ، یکی از اختلالات خود ایمنی که معمولاً با مشکلات تیروئید مرتبط است، مؤثر است. 

طبق تحقیقات، کندر ممکن است بتواند به عملکرد مغز و حافظه، مشکلات ایمنی خود، دیابت و آسم کمک کند. همه این مسائل به طور مستقیم یا غیرمستقیم با تیروئید نامتعادل مرتبط است. کندر عطر مطبوعی دارد و همچنین برای رایحه درمانی پس از یک روز طولانی خسته کننده مناسب است.

اسانس کندر از چوب، دانه ها، برگ ها و رزین های درخت بوسولیا از طریق تقطیر استخراج می شود.

۳٫ اسطوخودوس

درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید
درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید

روغن اسطوخودوس ممکن است در برابر اضطراب، یک مشکل رایج ناشی از پرکاری تیروئید مؤثر باشد. تحقیقات نشان می دهد که اسطوخودوس ممکن است احساس آرامش را تقویت کند و افسردگی را کاهش دهد، که در افراد مبتلا به عدم تعادل تیروئید نیز رایج است. علاوه بر این، ممکن است فعالیت آنتی اکسیدانی را تقویت کند و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد، که بدتر می شود و در کم کاری تیروئید شایع است.

بر اساس مطالعه ای که در آوریل ۲۰۲۲ در مجله Antioxidants منتشر شد ، ارقام مختلف اسطوخودوس حاوی محتوای فلاونوئیدهای متفاوتی هستند. محتوای فلاونوئید کل (TFC) از عصاره ارقام Betty’s Blue و Elizabeth و کمترین آن از عصاره رقم Hidcote بدست آمد. عصاره‌های به‌دست‌آمده با استفاده از روش اولتراسوند بیشترین محتوای فلاونوئید را نسبت به سایر روش‌های استخراج نشان دادند. برای دانستن بیشتر نمودار را بررسی کنید.

اسطوخودوس همچنین ممکن است برای تسکین دردهای اسکلتی- عضلانی استفاده شود که  اغلب با عملکرد نامتعادل تیروئید همراه است به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد آن . 

۴٫ چوب صندل

طبق یک مطالعه، روغن چوب صندل دارای خواص ضد اضطرابی است و ممکن است در صورت تجربه حملات پانیک یا اضطراب مرتبط با پرکاری تیروئید مفید باشد. همچنین ممکن است به کاهش ریزش مو ناشی از کم کاری تیروئید کمک کند. همچنین ممکن است به پوست خشک یا پوسته پوسته مرتبط با پسوریازیس کمک کند. علاوه بر این، یک مطالعه نشان می دهد که چوب صندل ممکن است به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و ناشی از آلودگی کمک کند، که مسائل تیروئید را تشدید می کند.

۵٫ روغن زمستانه

روغن زمستانه ممکن است در برابر دردها و دردهای مفاصل و خستگی عضلات مرتبط با عدم تعادل تیروئید موثر باشد. تحقیقات نشان می دهد که متیل سالیسیلات، ماده فعال موجود در روغن زمستانه، دارای خواص تسکین درد قوی است . می توانید از این روغن به صورت موضعی برای مفاصل و عضلات دردناک و خسته استفاده کنید. این روغن را با یک روغن حامل، مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون، مخلوط کنید، اگر بوی آن تند و تیز بود.

۶٫ نعناع

نعناع که با نام علمی Mentha spicata نامیده می شود، به دلیل خواص ضد درد (تسکین درد) خود نیز شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است درد مفاصل را تسکین دهد، چیزی که در صورت داشتن اختلال عملکرد تیروئید رایج است. برای بهبود گردش خون و تسکین درد می توانید این را به صورت موضعی روی مفاصل دردناک خود بمالید.

۷٫ نعناع فلفلی

روغن نعناع زمانی که به عنوان اسانسی برای مشکلات تیروئید استفاده می شود، کاربردهای متعددی دارد. طبق تحقیقات، ممکن است به هضم غذا کمک کند، حالت تهوع را کاهش دهد، متابولیسم کند را بهبود بخشد، عملکرد فیزیکی را تقویت کند و به تثبیت خلق و خو و عملکرد شناختی کمک کند. اگر مشکلات گوارشی مرتبط با کم کاری تیروئید دارید، می توانید آن را به روغن حامل اضافه کنید و شکم خود را ماساژ دهید. همچنین می توانید آن را از طریق پخش کننده استنشاق کنید یا نعناع فلفلی مناسب غذایی را با یک فنجان چای مصرف کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

۸٫ شمعدانی رز

اسانس شمعدانی رز ممکن است به عنوان یک عامل ضد التهابی مفید باشد و ممکن است به التهاب مفاصل مرتبط با آرتریت روماتوئید در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید کمک کند. همچنین ممکن است به مدیریت مشکلات پوست خشک کمک کند. برای تسکین می توانید اسانس شمعدانی رقیق شده گل رز را روی نواحی سفت و متورم بمالید. همچنین ممکن است به دلیل عطر و بوی فوق‌العاده گلگون آن، آرامش و خلق و خوی بهتری داشته باشید.

۹٫ فلفل سیاه

فلفل سیاه یا Piper nigrum یک تقویت کننده زیستی است که به خوبی مطالعه شده است . این بدان معنی است که می تواند اثرات سایر مواد موجود در یک ترکیب اسانس را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که فلفل سیاه به عنوان یک تقویت‌کننده انرژی عمل می‌کند، و یک مقابله خوب برای خستگی تجربه شده در کم‌کاری تیروئید است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است بتواند با التهاب، اضطراب، افسردگی و سموم در بدن مبارزه کند – که همه اینها مشکلات رایج مرتبط با عدم تعادل تیروئید هستند.

۱۰٫ گشنیز

گشنیز یک عامل سم زدایی عالی است که ممکن است به خلاص شدن از شر چندین فلز سنگین مانند سرب و جیوه کمک کند. تجمع این سموم با اختلال عملکرد تیروئید مرتبط است. این گیاه محبوب آشپزی و اسانس آن حاوی ماده شیمیایی به نام لینالول با خواص ضد درد و ضد التهابی قوی است. از آنجایی که بیماری‌های اسکلتی- عضلانی مانند آرتریت احتمالاً با مشکلات تیروئید همزیستی می‌کنند، می‌توانید از این روغن برای ماساژ مفاصل و عضلات خود نیز استفاده کنید.

۱۱٫ بابونه رومی

اضطراب، افسردگی و بی خوابی می توانند شرایط نگران کننده مربوط به پرکاری یا کم کاری تیروئید باشند. بابونه رومی یکی از بهترین اسانس ها برای کم کاری تیروئید است زیرا همه این روغن ها به خوبی به اثرات بابونه پاسخ می دهند.

۱۲٫ زنجبیل

اسانس زنجبیل نیروگاهی برای مقابله با تیروئید نامتعادل است. این به بدن کمک می کند تا با التهاب، واکنش های آلرژیک، آسم و برخی از مشکلات خود ایمنی مقابله کند. همچنین دارای یک اثر انرژی زا است که می تواند به مبارزه با خستگی مرتبط با کم کاری تیروئید کمک کند. علاوه بر این، زنجبیل ممکن است در کاهش حالت تهوع و مشکلات گوارشی مرتبط با تیروئید نامتعادل موثر باشد.

در حالی که اسانس ها به عنوان داروهای طبیعی در نظر گرفته می شوند، برای استفاده ایمن از آنها باید اقدامات احتیاطی خاصی را رعایت کنید.

احتیاط هایی که قبل از استفاده از روغن های ضروری باید در نظر بگیرید

درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید
درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید
  •  درک این نکته برای شما مهم است که روغن‌های ضروری جایگزین درمان تجویز شده تیروئید نیستند. اینها برای درمان وضعیت تیروئید شما، به خصوص اگر شدید باشد، نیست.
  •  قبل از استفاده از روغن های ضروری برای حمایت از مشکلات تیروئید خود، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. اگر مشکوک به مشکلات تیروئید هستید، ضروری است که با پزشک کار کنید.
  •  به طور کلی، بیشتر اسانس ها را نباید قورت داد، مگر اینکه شواهد علمی وجود داشته باشد که نشان دهد روغن خاص برای مصرف خوراکی بی خطر است.
  •  هنگام استفاده موضعی از روغن‌های ضروری، دستورالعمل‌های بسته یا دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط یک رایحه‌درمانگر معتبر را دنبال کنید. برای ایمن بودن، همیشه یک اسانس را با روغن حامل مانند بادام، جوجوبا، نارگیل یا زیتون قبل از استفاده روی پوست خود رقیق کنید.
  •  روغن‌های ضروری تحت مقررات FDA نیستند و ممکن است از نظر ترکیب و غلظت در برندها بسیار متفاوت باشند. شما فقط باید از منابعی خریداری کنید که کاملاً به آنها اعتماد دارید.

روغن های ضروری را می توان به طور کلی همراه با درمان های تجویزی برای شرایط مرتبط با تیروئید استفاده کرد. بیایید ببینیم برخی از رویکردهای سنتی برای درمان اختلال عملکرد تیروئید شامل چه مواردی هستند.

رویکردهای پزشکی مرسوم برای درمان تیروئید

  •  گزینه های درمانی پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید یا وضعیت پرکاری تیروئید معمولاً با داروهایی درمان می شود که به عنوان مسدودکننده های بتا عمل می  کنند . گزینه های دیگر برای پرکاری تیروئید، داروهای ضد تیروئید، درمان با ید رادیواکتیو یا در برخی موارد، جراحی برداشتن تیروئید است.

  •  گزینه های درمانی برای کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید یا کم کاری تیروئید اغلب نیاز به دریافت هورمون های مصنوعی تیروئید برای درمان آن دارد. ایده این است که هورمون‌های مصنوعی شکافی را که باقی می‌ماند، تکمیل کنند زیرا بدن شما به اندازه کافی تولید نمی‌کند. لووتیروکسین یک هورمون تیروئید مصنوعی است که معمولاً تجویز می شود.

رژ لب اصل میبلین آمریکا، با ترکیباتی ارگانیک، پوششی مخملی، جذاب و خوشرنگ را بر روی لب ها دارد.

رژ لب میبلین اصل

رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سرب میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با  با ویتامین E , A است.

درمان تیروئید با روغن های ضروری و نحوه استفاده از روغن های ضروری برای درمان اختلال تیروئید

در حالی که ممکن است به دلیل کمبود آهن، التهاب یا بیماری خودایمنی دچار مشکلات تیروئید شوید، چندین علامت دیگر در ارتباط با این موضوع وجود دارد که باعث آسیب و ناراحتی بیشتر می شود. ممکن است نتوانید به طور کامل مشکل تیروئید را با روغن های ضروری درمان کنید، اما ممکن است بتوانید علائم آن را مدیریت کنید و از سلامت تیروئید حمایت کنید.

به طور خلاصه، روغن‌های ضروری تیروئید می‌توانند در انواع علائم مرتبط با اختلال عملکرد تیروئید مانند خستگی، التهاب، افسردگی، اضطراب و مه مغزی به شما کمک کنند. برخی از بهترین روغن های ضروری که می توانند از درمان تیروئید شما حمایت کنند عبارتند از: اسطوخودوس، علف لیمو، زنجبیل، کندر و بابونه. قبل از استفاده از هر یک از این موارد باید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که هرگز داروهای تیروئیدی تجویز شده خود را با آنها جایگزین نکنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانید غده تیروئید خود را ماساژ دهید؟

بله، ماساژ غده تیروئید در پایین گردن با روغن های ضروری ممکن است به تنظیم ترشح هورمون کمک کند.

آیا روغن پرتقال وحشی برای تیروئید مفید است؟

اسانس های مرکبات مانند پرتقال وحشی برای متعادل کردن سیستم غدد درون ریز و درمان مشکلات تیروئید مفید هستند. آنها دارای خواص ضد التهابی هستند که ممکن است به کاهش التهاب ناشی از تیروئید کمک کند.

آیا چوب سدر برای تیروئید مفید است؟

روغن چوب سدر ممکن است به عنوان یک داروی جایگزین برای کمک به کاهش برخی از علائم مشکلات تیروئید مانند خشکی پوست و آکنه عمل کند.

آیا روغن مر برای تیروئید مفید است؟

روغن مر دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به مدیریت مشکلات پوستی مرتبط با تیروئید کمک کند.

سن پایانی
  • روغن‌های ضروری ممکن است به حل مشکلات کمکی مرتبط با تیروئید کمک کنند، اما نمی‌توانند به رفع وضعیت تیروئید کمک کنند.
  • روغن هایی مانند علف لیمو، اسطوخودوس، نعناع و غیره به تسکین علائم کم کاری و پرکاری تیروئید کمک می کنند.
  • این روغن ها دارای خواص ضد التهابی، ضد اضطراب و تسکین درد هستند.
  • با این حال، آنها نمی توانند جایگزینی برای درمان تجویز شده تیروئید باشند.

منبع



Source link