مقامات بهداشتی ایالات متحده می گویند که آنفولانزا در حال افزایش است در حالی که عفونت RSV ممکن است به اوج خود برسد


آنفولانزا

اعتبار: Andrea Piacquadio از Pexels

مقامات بهداشتی ایالات متحده روز جمعه گفتند که آنفولانزا بخار می کند در حالی که عفونت ریه RSV که می تواند به شدت به کودکان و افراد مسن آسیب برساند ممکن است به اوج خود برسد.

دکتر مندی کوهن، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، گفت، اگرچه کووید-19 همچنان باعث بیشترین بستری شدن و مرگ و میر در بین بیماری های تنفسی می شود – حدود 15000 بستری شدن در بیمارستان و حدود 1000 مرگ در هفته.

آژانس همچنین در حال بررسی گزارش‌های شیوع ذات‌الریه در کودکان در دو ایالت است، اما کوهن گفت: “هیچ مدرکی وجود ندارد” که نشان دهد آنها به دلیل چیز غیرعادی هستند.

در مورد فصل آنفولانزا، هفت ایالت در اوایل نوامبر سطوح بالایی از بیماری های شبه آنفولانزا را گزارش کردند. در گزارش جدید CDC در روز جمعه، این آژانس اعلام کرد که این آمار به 11 ایالت – بیشتر در جنوب و جنوب غربی – رسیده است.

در ماه گذشته، عفونت های RSV به شدت در برخی از نقاط کشور افزایش یافت و تقریبا بخش های اورژانس بیمارستانی در جورجیا، تگزاس و برخی ایالت های دیگر را پر کرد. کوهن گفت: اما “ما فکر می کنیم که به اوج فصل RSV نزدیک شده ایم یا در یک هفته آینده یا بیشتر خواهیم بود.”

RSV یا ویروس سنسیشیال تنفسی یکی از علل شایع علائم خفیف سرماخوردگی است اما می تواند برای نوزادان و افراد مسن خطرناک باشد.

از کوهن در مورد موارد ذات الریه در کودکان گزارش شده در ماساچوست و در شهرستان وارن، اوهایو، نزدیک سینسیناتی پرسیده شد. تعدادی از علل احتمالی عفونت ریه وجود دارد و می تواند از عوارض COVID-19، آنفولانزا یا RSV باشد.

در اوهایو، مقامات بهداشتی 145 مورد از ماه اوت را گزارش کرده اند و بیشتر کودکان در خانه بهبود یافته اند. مقامات گفتند که این بیماری ها توسط انواع ویروس ها و باکتری های رایج ایجاد شده است.

مقامات بهداشتی ماساچوست می گویند که افزایش اندکی در ذات الریه در کودکان وجود دارد، اما برای فصل مناسب است.

چین اخیراً افزایشی در بیماری‌های تنفسی داشته است که مقامات بهداشتی در آنجا آن را به آنفولانزا و سایر علل مرسوم نسبت می‌دهند.

© 2023 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: مقامات بهداشتی ایالات متحده می گویند: آنفولانزا در حال افزایش است در حالی که عفونت RSV ممکن است به اوج خود برسد، مقامات بهداشتی ایالات متحده می گویند (2023، 1 دسامبر) در 3 دسامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-flu-rsv-infections-peaking- بازیابی شده است. Health.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.