درمان جدید می تواند سلامت روان کودکان مبتلا به صرع را متحول کند


فرزندان

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک درمان روان‌شناختی جدید برای کودکان مبتلا به صرع، که توسط تیمی از دانشمندان تحت رهبری UCL ساخته شده است، نشان داده است که مشکلات سلامت روان را در مقایسه با مراقبت‌های استاندارد کاهش می‌دهد.

مشکلات سلامت روانی مانند نگرانی‌ها، مشکلات خلقی و رفتاری در کودکان و جوانان مبتلا به بیماری‌های مغزی مانند صرع نسبت به جمعیت عمومی شایع‌تر است – تا 60 درصد از مبتلایان به صرع دارای اختلالات سلامت روان هستند و بسیاری از آنها بیش از یک وضعیت سلامت روان

این شرایط می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی و سلامت کلی بیماران داشته باشد.

در حال حاضر، مشکلات سلامت روان در کودکان و جوانان مبتلا به صرع اغلب شناسایی نمی شود، زیرا مراکزی که صرع را درمان می کنند معمولا از مراکزی که مشکلات سلامت روان را درمان می کنند، جدا می شوند. هنگامی که مشکلات سلامت روان شناسایی می شود، درمان استاندارد برای کودکانی که صرع نیز دارند معمولاً توسط متخصصان انجام می شود، مانند خدمات بهداشت روانی کودکان و نوجوانان (CAMHS) یا خدمات روانشناسی کودکان در بیمارستان. درمان ارائه شده معمولاً شامل درمان هر بیماری روانی (به عنوان مثال، اضطراب، افسردگی، مسائل رفتاری) به صورت جداگانه است.

درمان جدید که مداخله سلامت روان برای کودکان مبتلا به صرع (MICE) نام دارد، مبتنی بر درمان هایی است که موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی (NICE) برای درمان مشکلات رایج سلامت روان مانند درمان شناختی رفتاری برای اضطراب توصیه می کند. و افسردگی با این حال، از یک رویکرد مدولار استفاده می کند که به جای داشتن درمان های مختلف برای مشکلات مختلف سلامت روان، چندین بیماری روانی را به طور همزمان درمان می کند.

همچنین به طور خاص برای کودکان و نوجوانان مبتلا به صرع، از جمله جلساتی که رابطه بین صرع و سلامت روان را توضیح می‌دهد، اصلاح شد.

علاوه بر این، درمان می تواند از طریق تلفن یا از طریق تماس تصویری انجام شود تا افراد مجبور به سفر به بیمارستان و از دست دادن زمان مدرسه یا محل کار نباشند. و به جای اینکه به خدماتی مانند CAMHS برون سپاری شود، در خدمات صرع ادغام شده است – به این معنی که می تواند توسط متخصصان غیر بهداشت روان ارائه شود.

دکتر سوفی بنت، نویسنده اصلی، که این تحقیق را در حین کار در موسسه بهداشت کودکان UCL Great Ormond Street انجام داد، گفت: “این پیشرفت درمانی به این معنی است که ما راه جدیدی برای کمک به کودکان و جوانان مبتلا به صرع داریم که از سلامت روان نیز برخوردار هستند. مشکلات

“این درمان را می توان از داخل خدمات صرع برای پیوستن به مراقبت ارائه کرد. نیازی به ارائه آن توسط پزشکان متخصص سلامت روان مانند روانشناسان نیست. ادغام مراقبت می تواند به کودکان مبتلا به صرع و خانواده های آنها به طور موثرتر و کارآمدتر کمک کند. ما به ویژه این کار را انجام دادیم. خوشحالم که مزایای آن پس از پایان درمان حفظ شد.”

درمان جدید، که در لانست، همراه با جوانان و خانواده های آنها و متخصصانی که از آنها مراقبت می کنند از جمله پزشکان، پرستاران و روانشناسان ایجاد شد.

به بیماران ارزیابی اولیه داده شد و پس از آن تماس های هفتگی با پزشک انجام شد – اگرچه در صورت ترجیح، درمان چهره به چهره در دسترس بود. جلسات بر اساس شرایط فردی جوان به طور مستقیم یا از طریق مراقب او تحویل داده شد.

محققان این درمان را با 334 کودک و جوان 3 تا 18 ساله آزمایش کردند. از این تعداد، 166 درمان جدید MICE و 168 درمان معمول برای مشکلات سلامت روان در کودکان مبتلا به صرع دریافت کردند.

آنها سلامت روانی و رفاه کلی نوجوانان را از طریق پرسشنامه نقاط قوت و دشواری (SDQ) گزارش شده توسط والدین ارزیابی کردند – که حوزه هایی مانند مشکلات عاطفی، رفتار، بیش فعالی و مشکلات همسالان را پوشش می دهد.

نتایج نشان داد که کودکانی که تحت درمان MICE قرار گرفتند، مشکلات ذهنی کمتری نسبت به افرادی که درمان معمول داشتند، داشتند و این تغییر معادل کاهش 40 درصدی احتمال ابتلا به اختلال روانپزشکی است.

رئیس تحقیقات، پروفسور رز شافران (موسسه بهداشت کودکان UCL Great Ormond Street و GOSH)، گفت: “این یافته های پیشگامانه نه تنها آینده روشن تری را برای کودکان مبتلا به صرع نوید می دهد، بلکه راه را برای یک تغییر انقلابی در مراقبت از سلامت روان هموار می کند. تلاش‌های مشترک دانشمندان، بیماران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، عصر جدیدی از درمان چالش‌های سلامت روان مرتبط با صرع را به وجود آورده است و چراغ امیدی را برای خانواده‌ها در مواجهه با چالش‌های سلامت روان مرتبط با صرع ارائه می‌کند.»

محقق ارشد، پروفسور هلن کراس (موسسه بهداشت کودکان UCL Great Ormond Street و GOSH)، افزود: “این مطالعه پیشرفت واقعی را برای پزشکان با توجه به نرخ بالای مشکلات سلامت روان در کودکان مبتلا به صرع نشان می دهد، همانطور که ما مزایای درمانی که می تواند در خدمات صرع موجود اجرا شود.”

پروفسور ایزوبل هیمن، یکی از نویسندگان مؤسسه بهداشت کودک UCL Great Ormond Street و سرپرست بالینی سلامت روان در بیمارستان کودکان کمبریج، خاطرنشان کرد: «این نتایج امیدوارکننده نشان می‌دهد که کارکنانی که در محیط‌های اطفال کار می‌کنند می‌توانند برای ارائه روانی مؤثر آموزش ببینند. درمان بهداشتی برای کودکان مبتلا به بیماری جسمی (صرع). این به وضوح نشان می دهد که نیازهای مراقبت های بهداشتی کودکان را می توان به روشی جامع برای درمان “کل کودک” در یک مکان در همان زمان برآورده کرد.”

این کار با همکاری کارشناسان بیمارستان کودکان گریت اورموند استریت (GOSH)، کینگز کالج لندن و UCLA انجام شد.

اطلاعات بیشتر:
مداخله سلامت روان برای کودکان مبتلا به صرع (MICE): یک کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده و چند مرکزی که اثربخشی بالینی درمان روانشناختی را علاوه بر مراقبت معمول در مقایسه با مراقبت معمولی افزایش یافته توسط ارزیابی به تنهایی ارزیابی می کند. لانست (2024).

ارائه شده توسط دانشگاه کالج لندن

نقل قول: درمان جدید می تواند سلامت روان کودکان مبتلا به صرع را متحول کند (2024، 7 مارس) در 7 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-treatment-mental-health-children-epilepsy.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.