درمان خارش سر در بارداری علل خارش پوست سر در دوران بارداری و درمان آن


درمان خارش پوست سر در بارداری

اکثر زنان باردار یک بیماری پوستی یا کبدی به نام کلستاز را تجربه می کنند که باعث می شود شکم، ران ها، پاها و دست هایشان احساس خارش کنند. این بیماری همچنین باعث خارش پوست سر در دوران بارداری می شود. اما نگران نباشید – گزینه‌های درمانی در دسترس هستند که به شما کمک می‌کنند. برای دانستن علل و محرک‌های کلستاز، چرایی تأثیر آن بر پوست سر و کارهایی که می‌توانید برای تسکین و درمان خارش پوست سر در بارداری انجام دهید، به خواندن این مقاله از فروشگاه آنلاین لوزام آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی، ادامه دهید.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • چه چیزی باعث خارش پوست سر در دوران بارداری می شود؟
  • نحوه درمان خارش پوست سر در دوران بارداری
  • محصولات قابل استفاده برای کاهش خارش پوست سر
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، با ترکیباتی کاملا ارگانیک و عملکردی خاص انواع الگوهای ریزش مو را بدون بازگشت درمان می کند.

شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

چه چیزی باعث خارش پوست سر در دوران بارداری می شود؟

  • هورمون ها: بالا و پایین رفتن هورمون ها در دوران بارداری معمولاً باعث تهوع، استفراغ و نوسانات خلقی می شود. خارش پوست سر نیز می تواند یکی دیگر از علائم این نوسانات باشد. کیفیت سبوم تحت تاثیر تغییرات هورمونی در پوست قرار می گیرد.
  • کم آبی: عدم مصرف غذا یا ننوشیدن آب کافی باعث کم آبی و خارش پوست سر می شود.
  • شوره سر: شوره سر ناشی از آب و هوای خشک یا التهاب (درماتیت سبورئیک) نیز می تواند دلیلی برای خارش پوست سر شما باشد. درماتیت سبورئیک نوعی شوره سر مزمن است که می تواند به سر، پشت گردن، پاها، بازوها و ناحیه شرمگاهی سرایت کند.
  • استرس: بارداری می تواند باعث استرس در بسیاری از زنان شود. پاسخ هورمونی به استرس باعث التهاب در بدن می شود که به نوبه خود می تواند روی پوست سر تأثیر بگذارد.
  • نشستن موها: یکی از دلایل رایج خارش پوست سر این است که موهای خود را به اندازه کافی نشویید. کثیفی، سبوم، آلودگی، عرق و غیره روی پوست سر شما جمع می شود که می تواند باعث خارش پوست سر شود.

اینها می تواند چند دلیل باشد که چرا شما در دوران بارداری دچار خارش پوست سر می شوید. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه آن را درمان کنید.

نحوه درمان خارش پوست سر در دوران بارداری

درمان خارش پوست سر در بارداری
  • آب کافی بنوشید: برای جلوگیری از کم آبی بدن و دفع سموم بدن، باید هر روز مقدار کافی آب بنوشید. طبق مقاله ای که در مجله آموزش پری ناتال منتشر شده است، زنان باردار باید ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بنوشند. آب همچنین به کاهش استرس و التهاب در بدن کمک می کند و در نتیجه اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.
  • هر روز ورزش کنید: حرکات کششی، یوگا و مدیتیشن برای سلامت جسمی و ذهنی شما ضروری هستند. ورزش روزانه برای کاهش استرس، بهبود گردش خون و حفظ سلامت مو و پوست، به ویژه در دوران بارداری، حیاتی است. با یک فیزیوتراپیست که در یوگا و مدیتیشن قبل از تولد تخصص دارد صحبت کنید. حداقل ۲۰ دقیقه حرکات کششی یوگا و ۱۰ دقیقه مدیتیشن هر روز برای کاهش خارش پوست سر ناشی از بالا و پایین رفتن هورمونی و استرس انجام دهید.

از شامپو ضد شوره استفاده کنید: اگر دچار شوره سر یا درماتیت سبورئیک هستید، باید از شامپوی ضد شوره برای کاهش خارش پوست سر استفاده کنید.

  • از روغن نارگیل و آب لیموترش استفاده کنید: روغن نارگیل و آب لیموترش یک درمان خانگی خوب برای شوره سر و پوست سر خشک است. روغن نارگیل را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. سپس از یک تکه پنبه برای مالیدن آب لیموترش به تمام پوست سر خود استفاده کنید. قبل از شستشو ۱۰ دقیقه صبر کنید. برای جلوگیری از تحریک پوست سر با آب لیمو باید از روغن نارگیل استفاده کنید. اگر پوست سرتان شروع به سوختن کرد، فورا آن را بشویید.

نکته: می توانید هفته ای دو بار از روغن بادام یا نارگیل برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید. 2 قاشق غذاخوری از روغن انتخابی خود را در دمای مناسب گرم کنید. پوست سر خود را به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با شامپو گیاهی و نرم کننده بشویید.

  • استفاده از روغن‌های ضروری: استفاده از روغن‌های ضروری دو مزیت دارد: خشکی پوست سر را کاهش می‌دهد و به کاهش استرس کمک می‌کند. شما می توانید هر یک از این اسانس ها را انتخاب کنید و قبل از اینکه روی سر خود بمالید، آنها را با روغن حامل رقیق کنید. پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید تا جریان خون در پوست سر افزایش یابد. نفس عمیق بکشید و شانه ها و گردن خود را شل کنید. قبل از شستن موها ۲۰ دقیقه صبر کنید.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، باعث درمان آسیب دیدگی موها بنا به دلایل مختلف نیز می شود.

سرم تقویت کننده مو پلاسنتا

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان خارش پوست سر در بارداری

  • یک درمان آبگرم دریافت کنید: اگر بارداری موها و پوست سر شما را خشک و کم رنگ کرده است، انجام یک درمان آبگرم می تواند به شما در احیای آن کمک کند. بخار موجود در سونا به باز شدن کوتیکول های مو کمک می کند و اجازه می دهد رطوبت به تارهای مو نفوذ کند. استفاده از یک مرطوب کننده روی موهای خود به حفظ رطوبت و تغذیه تارهای مو کمک می کند. یک یا دو بار در ماه یک آبگرم برای کاهش خشکی پوست سر و جوانسازی موهایتان انجام دهید.
  • خوب بخوابید: استرس، اضطراب و افسردگی در دوران بارداری و بعد از زایمان شایع است. در حالی که ورزش می تواند به کاهش استرس و ترشح سروتونین (هورمون احساس خوب) کمک کند، بدن و ذهن شما نیز به استراحت نیاز دارند. هیچ چیز بهتر از این نیست که هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. این به کاهش استرس و التهاب کمک می کند و سیستم ایمنی شما را دوباره راه اندازی می کند.
  • مکمل های خود را مصرف کنید: کمبود ویتامین و مواد معدنی در دوران بارداری و بعد از آن یک مشکل رایج است. مصرف مکمل های مناسب پس از صحبت با پزشک نیز می تواند به کاهش خارش پوست سر و ریزش مو کمک کند.

اینها روش هایی هستند که می توانید خارش پوست سر در دوران بارداری را کاهش دهید.

محصولات قابل استفاده برای کاهش خارش پوست سر

درمان خارش پوست سر در بارداری

۱٫ شامپو

از شامپو گیاهی و درمانی استفاده نمایید که فاقد هر گونه مواد شیمیایی باشد.

۲٫ حالت دهنده

استفاده از یک نرم کننده مناسب برای بارداری، پوست سر و موهای شما را هیدراته، نرم و تغذیه می کند.

۳٫ روغن مو

روغن های مو سرشار از اسیدهای چرب و خواص مغذی هستند که به حفظ رطوبت در موهای شما و کاهش خشکی پوست سر کمک می کند.

۴٫ اسانس

روغن های ضروری دارای خواص تسکین دهنده استرس و تغذیه کننده مو هستند. اسانس اسطوخودوس معطر یا اسانس لیمو مخلوط شده با روغن حامل (روغن نارگیل یا بادام) را می توان به موهایتان مالید تا پوست سر و موهایتان را آرام کرده و مرطوب کند.

۵٫ ماسک مو

استفاده از ماسک مو یک بار در هفته یک راه عالی برای درمان خشکی و خارش پوست سر است. 

می توانید ماسک موی خود را با خیس کردن دانه های شنبلیله در ۱ فنجان آب در طول شب درست کنید. دانه ها را به صورت خمیر درآورید و صبح روز بعد روی موهای خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بشویید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان موخوره، درمان وزی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه مو

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود .

درمان خارش پوست سر در بارداری

بارداری زیباست، اما مشکلات خاص خودش را دارد. خارش پوست سر یکی از آنهاست. خوشبختانه، اگر بدانید علت خارش سرتان چیست، می توانید آن را درمان کنید. اگر دلیل این خارش، هورمون ها شما هستند، با پزشک خود صحبت کنید تا راه حلی برای کمک به تعادل آنها پیدا کند. آب بنوشید، ورزش کنید، غذای سالم بخورید، بدون استرس بمانید، خوب بخوابید، مکمل مصرف کنید و با اجرای راه حل های ذکر شده در بالا از موهای خود مراقبت کنید. خارش پوست سر شما در عرض چند هفته کاهش می یابد.

خارش پوست سر در دوران بارداری یکی از بسیاری از ناراحتی هایی است که یک زن متحمل می شود. مطمئن ترین راه برای انجام آن این است که بدانید چگونه آن را مدیریت کنید. 
خارش پوست سر در دوران بارداری یک مشکل رایج است. ممکن است باعث ناراحتی شود، اما خوشبختانه، زمانی که دلایل آن را بدانید، می توانید از شر خارش خلاص شوید. 

بارداری ممکن است باعث تغییرات مختلفی در بدن شما شود، مانند تغییرات هورمونی، که ممکن است باعث خارش پوست سر شود. گاهی اوقات، مسائل خارجی مانند تجمع و شوره سر نیز ممکن است باعث خارش شوند. با پزشک مشورت کنید تا دلیل دقیق آن را شناسایی کنید و توصیه های او را برای کاهش خارش و حفظ سلامت پوست سر در دوران بارداری دنبال کنید. همچنین برای مراقبت از موهای خود نکاتی را که در مقاله مطرح شده است رعایت کنید.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو شوک بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو باعث رشد مجدد موها نیز می شود.

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده

و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول عملکردی استثنایی برای درمان ریزش مو بدون بهره گیری

از ترکیبات شیمیایی دارد.

این تونیک ضد ریزش مو فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

این سرم ضد ریزش مو شوک فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

پاسخ به سوالات متداول

خارش در بارداری از چه ماهی شروع می شود؟

خارش در بارداری از حدود ماه سوم شروع می شود. با این حال، برخی از افراد می توانند آن را زودتر نیز دریافت کنند.

آیا بارداری زودرس می تواند باعث خشکی مو شود؟

برخی از زنان ممکن است در هفته های اولیه بارداری دچار خشکی مو شوند، در حالی که برخی ممکن است ترشح چربی بیشتری را تجربه کنند. از فردی به فرد دیگر و در حاملگی های مختلف نیز متفاوت است.

سخن پایانی
  • یک بیماری پوستی به نام کلستاز باعث خارش دست ها، پاها و پوست سر در دوران بارداری می شود.
  • ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی، کم آبی یا استرس باشد.
  • هیدراته نگه داشتن خود، انجام تمرینات بدنی و استفاده از روغن های ضروری برخی از راه های کاهش خشکی و تغذیه پوست سر هستند.
  • همچنین می توانید از شامپو گیاهی ، روغن مو و ماسک مو برای کاهش خارش پوست سر استفاده کنید.

منبع



Source link