رشد مو در دوران بارداری بهترین روش تقویت رشد مو در دوران بارداری


رشد مو در دوران بارداری

بارداری زمانی است که بدن یک زن دستخوش تغییرات مختلفی می شود. روی موها نیز تاثیر می گذارد. اما آیا مو در بارداری سریعتر رشد می کند؟ به طور حکایتی گفته می شود بله. بسیاری مشاهده می کنند که موهای خود در دوران بارداری ضخیم تر و قوی تر می شوند. اما بارداری چگونه می تواند روی رشد مو تاثیر بگذارد؟ این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی را بخوانید تا پاسخ را بیاموزید و در مورد عوامل مختلف موثر بر تقویت رشد مو در دوران بارداری و تغییرات مو در دوران بارداری بیشتر بدانید. 

در این مقاله

  • چگونه مو در بارداری تغییر می کند؟
  • ضخیم شدن موها در دوران بارداری
  • نازک شدن مو در دوران بارداری
  • چرا بعد از بچه دار شدن موهایتان می ریزد؟
  • پاسخ به سوالات متداول
  • سخن پایانی

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا، با ترکیباتی کاملا ارگانیک، باعث درمان ریزش مو میشود.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو و درمانی بایوفول کانادا درمان قطعی انواع الگوهای ریزش مو می باشد حتی عامل وراثت و فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و هورمونی بوده و نتیجتا با قطع درمان، ریزش مو برگشت پذیر نیست.

یک امتیاز بسیار مهمی که شامپو رشد مو و ضد ریزش فوری ویتامینه، گیاهی و ارگانیک بایوفول داراست خاصیت رشد مجدد مو آن است.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

کمتر محصول درمان ریزش مو در جهان وجود دارد که به افزایش ضخامت مو نیز کمک کند اما شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس کمک به افزایش ضخامت موهای ضعیف ، نازک و کم حجم می کند.

چگونه مو در بارداری تغییر می کند؟

بدن شما در طول بارداری تغییرات هورمونی چشمگیری را تجربه می کند. اولین هورمونی که در این دوره در بدن شما افزایش می یابد گنادوتروپین جفتی انسان (همچنین به عنوان hCG شناخته می شود) است . این تست استاندارد هورمونی برای تعیین بارداری است. هورمون های دیگر مانند استروژن، اکسی توسین و پرولاکتین نیز در این دوره افزایش می یابند. این عدم تعادل هورمونی می تواند روی موهای شما تأثیر بگذارد و باعث تغییرات مو در دوران بارداری شود.

همچنین گردش خون در دوران بارداری افزایش می یابد و این ممکن است رشد مو را تسریع کند. 

در بخش بعدی به بررسی بیشتر این موارد پرداخته ایم:

ضخیم شدن موها در دوران بارداری

موهای ما چرخه رشد طبیعی دارند . تک تک موهای سر در طی ۲ تا ۳ ماه روی سر رشد می کنند و پس از آن توسط تارهای موی جدید بیرون زده می شوند. با این حال، این چرخه در دوران بارداری تغییر می کند.

ممکن است در هفته ۱۵ بارداری شاهد ضخیم شدن موهای خود باشید. با این حال، در واقعیت، موهای فردی ضخیم تر نمی شوند. آنها در عوض در مرحله رشد چرخه مو مدت بیشتری می مانند و ظاهری ضخیم تر دارند. این تغییر به دلیل افزایش هورمون استروژن اتفاق می افتد.

اما ذکر این نکته ضروری است که همه زنان در دوران بارداری موهای پرپشت تری را تجربه نمی کنند.

برای تقویت رشد مو در دوران بارداری توصیه می شود دو تا سه بار در هفته ماساژ مو با روغن داغ انجام دهید.

نازک شدن مو در دوران بارداری

رشد مو در دوران بارداری
تغییرات مو در دوران بارداری

برخی از زنان ممکن است در دوران بارداری به دلیل کاهش هورمون استروژن، افزایش ریزش مو را تجربه کنند. اعتقاد بر این است که کاهش استروژن می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی در دوران بارداری یا قطع داروهای ضد بارداری باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

تقویت رشد مو در دوران بارداری، چرا بعد از بچه دار شدن موهایتان می ریزد؟

زنان باردار نیز پس از زایمان با افزایش ریزش مو مواجه خواهند شد. این زمانی اتفاق می‌افتد که سطح استروژن آن‌ها نرمال می‌شود و موهای اضافی را از مرحله رشد به مرحله استراحت می‌فرستد. این زمانی است که تا حدود ۳ تا ۴ ماه پس از تولد کودک، موهای بیشتری از حد معمول می ریزند.آیا میدانستید؟نازک شدن بیش از حد مو در یک تا پنج ماه پس از بارداری به عنوان تلوژن افلوویوم شناخته می شود.

در حالی که ممکن است مشاهده کنید که موهای خود به صورت دسته‌ای می‌ریزند، اما لازم نیست که وحشت کنید. این فقط ریزش مو طبیعی است که در یک زمان اتفاق می افتد. ریزش مو پس از زایمان ممکن است هر زمانی پس از زایمان اتفاق بیفتد. معمولاً ممکن است یک سال طول بکشد و به طور طبیعی فروکش کند. با این حال، اگر حتی پس از گذشت یک سال از زایمان دچار ریزش مو شدید، با پزشک خود مشورت کنید.

در دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن شما اتفاق می افتد. برای برخی، موها در دوران بارداری سریعتر رشد می کنند، در حالی که برخی ممکن است دچار نازک شدن مو شوند. عدم تعادل هورمونی در دوران بارداری تغییرات متفاوتی را در افراد مختلف نشان می دهد. با این حال، تجربه ریزش مو طبیعی است و بیشتر موها با گذشت زمان دوباره رشد می کنند. همچنین ممکن است پس از زایمان دچار ریزش مو شوید و جای نگرانی نیست، زیرا این موارد در دوران بارداری رایج است. اما، اگر ریزش مو حتی یک سال پس از زایمان ادامه یابد، با پزشک خود مشورت کنید و به دنبال درمان باشید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما مخاطبین محترم

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو باعث رشد مجدد موها نیز میشود.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو شوک


محلول ضد ریزش
 و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش مو گیاهی و سریع شوک بایوفول فاقد ترکیبات حساسیت زا بوده و کاملا ارگانیک می باشد.

به همین منظور این سرم ضد ریزش مو و رشد مو مناسب برای استفاده افراد با بیماری های زمینه ای نیز می باشد.

این تونیک ضد ریزش مو  فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

مهم ترین دلایل ریزش مو در دوران حاملگی

رشد مو در دوران بارداری
تغییرات مو در دوران بارداری

بروز مشکلاتی مانند ریزش مو در طی دوران بارداری به عوامل و معیار های متعدد بستگی دارد که از جمله آن ها عبارتند از:

  • تغذیه نامناسب در دوران بارداری

تقریبا تمامی خانم ها از اهمیت بسیار بالای تغذیه مناسب در طی دوران باردای آگاهی و اطلاعات کافی را دارند؛ اما لازم به ذکر است که در طی این دوران شخص باید از میوه و مواد غذایی دارای ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند آهن، پروتئین و سایر موارد دیگر بسیار استفاده کند زیرا در این دوران نیاز شدیدی به آن ها می باشد. تامین این مواد مغذی برای بدن قطعا می تواند از ریزش شدید موها جلوگیری کند.

  • ابتلا به بیماری ها

ممکن است فردی که باردار است دارای بیماری های مختلفی باشد، به عنوان مثال خانم های زیادی در دنیا به دیابت، فشار خون، افسردگی و سایر موارد دیگر مبتلا باشند که می توانند به تنهایی عامل ریزش مو در دوران بارداری باشد.

  • تغییرات هورمونی

به طور طبیعی در تمامی خانم هایی که باردار می شوند تغییرات هورمونی عمده ای در بدن آن ها بروز می یابد و این عوامل ممکن است تا مدتی نیز ادامه داشته باشد. یکی از عواملی که می تواند باعث بروز ریزش و تضعیف موهای بدن و سر شود تغییرات هورمون های بدن می باشد که بر روند رشد موها تاثیر گذار است.

  • کم کاری غده تیروئید

ممکن است در طی دوران بارداری شخص دچار تغییر در ترشح هورمون تیروئید در بدن شود و میزان این هورمون در بدن با کمبود مواجه شود و از آن جایی که این هورمون در بدن مسئول سوخت و ساز، سیستم گوارشی و پوست و مو می باشد، در صورتی که میزان آن در بدن کاهش یابد می تواند باعث ریزش موهای بدن و سر شود.

روش‌های پیشگیری از ریزش مو در بارداری

  • مراقبت از مو‌ها با روغن: مراقبت منظم از پوست سر می‌تواند به حفظ سلامت موها کمک کند. استفاده از روغن مراقبت از مو دو بار در هفته، قبل از خواب می‌تواند تغذیه موهای شما را کامل کند. برخی از بهترین روغن های طبیعی مراقبت از سلامت مو عبارتند از: نارگیل، روغن بادام و روغن زیتون. تلاش کنید از نوع طبیعی موهای خود محافظت کنید، نه اینکه از اتوهای صاف کننده، سشوار یا ابزارهای دیگر برای موهای خود استفاده کنید. هنگامی که مرطوب است، با موهای خود نرم رفتار کنید و از یک شانه دندانه پهن برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید.
  • پیشگیری از کمبود ویتامین و مواد معدنی از روش‌های پیشگیری از ریزش مو در بارداری است : به زنان باردار توصیه می‌شود که از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنند که شامل مواد مغذی ضروری برای سلامتی آن‌ها و فرزندش باشد. توصیه می‌شود از یک برنامه غذایی غنی از سبزیجات و میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها استفاده کنید. این‌ها موی شما را تشویق می‌کنند تا رشد کنند و از پوست سر محافظت نمایند.

رشد مو در دوران بارداری

  • دور کردن استرس: استرس یکی ازعوامل اصلی ریزش مو در دوران بارداری است. با این حال، بعید است که در دوران بارداری بدون استرس باشید. در این مورد، مهم است که روی مسائلی که به شما احساس خوبی می‌دهد تمرکز کنید. مدیتیشن می‌تواند به جلوگیری از استرس و ریزش موی ناشی از استرس در دوران بارداری کمک کند.
  • از محصولات مو با محتوای شیمیایی اجتناب کنید: برای مراقبت از مو در دوران بارداری و تقویت رشد مو در بارداری از محصولاتی استفاده نمایید که کاملا ارگانیک بوده و فاقد هر گونه مواد شیمیایی هستند.
  • از شانه زدن موها در حالت خیس خودداری کنید: مدت کوتاهی پس از خروج از حمام موهای خود را شانه می‌کنیم. با این حال، باید از این کار اجتناب کنید، زیرا وقتی موهای شما خیس است، شکستن آن بسیار آسان تر است. اگر موهایتان را خیس شانه کنید، تارهای موهایتان بیشتر دچار ریزش می‌شوند. بهتر است صبر کنید تا موها به طور طبیعی خشک شوند. برای خشک کردن موهای خود می‌توانید به جای سشوار از حوله استفاده کنید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما مخاطبین محترم

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، موها را آبرسانی کرده و باعث رشد طولی موها میشود.

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا ، علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

با استفاده از این سرم رشد مو درمانی، رویش مجدد موها با استحکام و ضخامت بیشتری همراه می باشد.

محلول سی کمپلکس بایوفول درمان نازکی، ضعیفی و کم حجمی مو می باشد.

این محلول رشد مو قوی و ترمیم کننده، آبرسان قوی مو بوده و موها را بازسازی،احیاء و ویتامینه می کند.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

پاسخ به سوالات متداول

آیا رشد مو در بارداری شایع است؟

بله. رشد مو در بارداری شایع است، اما ریزش مو هم همینطور است. در دوران بارداری، بدن انسان سطوح مختلفی از عدم تعادل هورمونی را تجربه می کند که می تواند بر روی مو تأثیر بگذارد. با این حال، همه افراد دچار تغییرات هورمونی یکسانی نمی شوند. افزایش سطح استروژن منجر به رشد موهای ضخیم می شود، در حالی که کاهش سطح استروژن منجر به ریزش مو می شود.

آیا مو و ناخن در دوران بارداری سریعتر رشد می کنند؟

بله. مو و ناخن به دلیل نوسانات هورمونی در دوران بارداری می توانند سریعتر و قوی تر رشد کنند.

سخن پایانی

  • بدن شما تغییرات هورمونی شدید و افزایش جریان خون را تجربه می کند که به تقویت رشد مو در دوران بارداری کمک می کند.
  • سطح استروژن در ۱۵ هفته اول افزایش می یابد و با تغییر چرخه رشد، ظاهری کامل به موها می بخشد.
  • سطح استروژن پس از زایمان کاهش می یابد و منجر به ریزش موی شدید می شود که پس از چند ماه یا یک سال متوقف می شود.
  • اگر بعد از یک سال ریزش مو ادامه پیدا کرد، ممکن است لازم باشد با پزشک مشورت کنید.

منبع: stylecraze.com



Source link