درمان کک در موی انسان بهترین روش های خانگی برای درمان کک در مو و در خانه


درمان خانگی کک در موی انسان

اگر حیوان خانگی دارید، می دانید که در خطر ابتلا به کک هستند. با این حال، یافتن کک در موهای انسان بسیار نگران کننده است. کک ها از خون میزبان خود تغذیه می کنند. به طور معمول کک ها حیوانات خانگی را آلوده می کنند، اما ممکن است انسان را گاز بگیرند. اگرچه کک ها نمی توانند برای مدت طولانی روی موهای انسان زنده بمانند، اما می توانند باعث آلرژی و انتقال بیماری شوند. موضوع این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی روش درمان خانگی کک در موی انسان می باشد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید از هجوم آنها به موهایتان جلوگیری کنید. 

ادامه مطلب را از دست ندهید.

جالب است بدانید: کک ها می توانند ۳۰۰۰۰ بار بدون توقف بپرند.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • آیا کک ها می توانند در موهای انسان زندگی کنند؟
  • چگونه متوجه می شوید که به کک آلوده شده اید؟
  • چگونه کک را در موهای انسان درمان کنیم؟
  • اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از کک
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

حشره کک چیست؟

درمان خانگی کک در موی انسان
درمان کک در موی انسان

حتماً برای یک بار هم که شده نام حشره کک و مک را شنیده اید و سوالی که برایتان به وجود آمده، این است که حشره کک چیست؟ در این باره باید بگوییم که این حشرات بدون بال، خونخوار و بسیار ریز هستند که در راسته نوربالان قرار گرفته اند و کمتر از ۴ میلی متر طول دارند. جالب است که بدانید آن ها حرکت های جهشی دارند و بیشتر بر روی پستانداران و حتی گاهی اوقات بر روی پرندگان خونخواری می کنند. به طور کلی می توان این گونه بیان کرد که بیش از سه هزار گونه از کک وجود دارند که فقط ۱۲ گونه از آن ها به انسان ها حمله می کنند.

از مهم‌ ترین گونه‌ های این حشرات می‌ توان به کک انسان، کک جوندگان، کک سگ (Ctenocephalides canis) و کک گربه (Ctenocephalides felis) اشاره کرد. این حشرات باعث ناراحتی، تحریک شدید و هم چنین خونریزی می‌ شوند. آن ها جوندگان ناقل مهم تیفوس و طاعون خیارکی هستند.

حشره کک چیست؟

بهتر است بدانید که کک هایی که انسان ها را می گزند در اکثر نقاط جهان یافت می‌ شوند. این حشرات از جمله پارازیت‌ هایی هستند که مردم به اشتباه تصور می‌ کنند که آن ها از حیوان به انسان منتقل می شوند، در صورتی که این طور نیست و کک حیوان مانند سگ و گربه بر روی پوست انسان زنده نخواهد ماند. این حشرات می توانند به راحتی به روی لباس و یا حتی حیوان شما بچسبند. به طور معمول آن ها در حیاط‌ ها، جنگل‌ ها و پارک‌ ها، پرورشگاه‌ های سگ و گربه و یا در مکان‌ های دیگری که حیوانات در آن جا زندگی می‌ کنند، یافت می‌ شوند. دلیل این موضوع این است که به این گونه کک‌ ها می‌ توانند میزبان‌ های خود را به راحتی پیدا کنند وبه تولید مثل بپردازند.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، باعث درمان آسیب دیدگی موها بر اثر عوامل مختلف می باشد.

محلول ضد ریزش مو پلاسنتا

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونگی ابتلای انسان به کک

بیشتر اوقات کک ها از طریق تماس انسان با گربه و سگ های مبتلا به آنها منتقل می شوند. در ادامه به معرفی راه های رایجی که انسان را به هدف کک تبدیل می کند، اشاره میکنیم:

  • حیوانات خانگی: یکی از راه انتقال کک به انسان، حضور این حشرات در موی حیوانات خانگی و عدم آگاهی شما از این حضور می باشد. انتقال کک ها از حیوانات خانگی به اتاق خواب و استفاده از شما به عنوان شام و میان وعده، ماه ها طول می کشد.
  • سفر: اگر حیوان خانگی ندارید، بازهم می توانید طعمه ی کک ها باشید. حضور در محل هایی که مورد هجوم کک ها قرار گرفته اند نیز می تواند موجب انتقال آنها به خانه شود. کک ها از طریق پاهای قوی خود قدرند به راحتی درون چمدان هایتان بپرند و با شما رایگان سفر کنند.
  • مزارع: طبق گزارشات، کک ها روی بدن خوک  نیز یافت می شوند. این یعنی افرادی که در مزارع خوک کار می کنند، در معرض حمله ی کک ها قرار دارند.
  • سایر حیوانات: کک ها مستقیما از طریق دیگر حیوانات همچون پرنده ها و موش ها به داخل خانه منتقل می شوند.

آیا کک ها می توانند در موهای انسان زندگی کنند؟

کک ها معمولا نمی توانند در موهای انسان زندگی کنند. در حالی که بیشتر گونه ها ترجیح می دهند روی پوست حیوانات زندگی کنند، می توانند از انسان به عنوان ناقل موقت استفاده کنند. در چنین مواردی کک می تواند به انسان هجوم آورد و نیش بزند. اگر مورد جدی آلودگی به کک در محیط شما وجود داشته باشد، ممکن است آلوده شوید. کک می تواند باعث انتقال بیماری های مختلف و ایجاد آلرژی شود و باید به سرعت درمان شود.

آیا میدانستید؟ کک بیور بزرگترین کک جهان است و حدود ۱۱ میلی متر است.

آیا شما توسط کک آلوده شده اید؟ در بخش زیر بدانید که چگونه می توانید متوجه این موضوع شوید.

چگونه متوجه می شوید که به کک آلوده شده اید؟

خارش شدید پوست سر و به دنبال آن ظهور جوش های قرمز، برآمدگی ها یا تاول های پر از چرک (معمولاً روی گردن یا پوست سر) می تواند از علائم نیش کک باشد. افرادی که به بزاق کک حساسیت دارند ممکن است دچار تحریک، قرمزی و التهاب پوست سر شوند. اگر سوزش و قرمزی تا ۳ روز یا بیشتر طول بکشد، با پزشک خود مشورت کنید.

تشخیص کک انسان و حیوان بدون میکروسکوپ یا دانش مناسب از آناتومی آنها دشوار است. بنابراین، در صورت مشاهده هر یک از علائم ذکر شده در بالا، باید آنها را درمان کنید.

 پوست موز موثر برای از بین بردن کک

یک تکنیک که بسیاری از مردم به شدت روی تاثیرگذاری آن اطمینان دارند، استفاده از پوست موز در مکان‌هایی است که آلوده به کک شده‌اند. شما می‌توانید طرف سخت پوست موز را در قسمت هجوم کک در خانه‌تان قرار دهید. در عرض چند روز کک‌ها می‌میرند فقط مطمئن شوید که اگر حیوان خانگی دارید، مراقب‌اش باشید – چون ممکن است به طور ناخواسته پوست را بخورند!

روغن زیتون برای از بین بردن کک در خانه

درمان خانگی کک در موی انسان

به طور کلی روغن‌های طبیعی می‌توانند برای از بین بردن کک‌ها موثر باشند زیرا آن‌ها را می‌کشند و از بیش‌تر شدن‌شان جلوگیری می‌کنند. در میان گزینه‌های زیادی که وجود دارد، یکی از محبوب‌ترین‌ها روغن زیتون است چرا که به عنوان یک ماده‌ی رایج در بسیاری از آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود. خیلی ساده روغن را روی بدن حیوان خانگی‌تان بمالید. این کار را از صورت‌اش شروع کنید و کم‌کم به پشت‌اش برسید، این توصیه به دلیل جلوگیری از تماس داشتن کک‌ها با چشم‌های حیوان است. اجازه بدهید دست کم به مدت چهار ساعت بماند و بعد به طور کامل حیوان را شستشو دهید.

چگونه کک را در موهای انسان درمان کنیم؟

شامپو کک‌ها را از ریشه مو می‌شوید. شامپو را به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید. همچنین می‌توانید از یک شانه دندانه‌دار یا انگشتانتان برای از بین بردن کک‌ها از موهایتان استفاده کنید. برخی معتقدند برخی از ترکیبات شامپو ممکن است کک ها را تحریک کرده و به از بین بردن آنها کمک کند.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، با ترکیباتی ارگانیک، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو بایوفل

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

درمان خانگی کک در موی انسان

  • روغن درخت چای: افزودن اسانس درخت چای به شامپو می تواند به جلوگیری از هجوم کک کمک کند. این روغن به طور سنتی (به شکل رقیق آن) برای از بین بردن کک در حیوانات خانگی و روی فرش ها، کاناپه ها و غیره استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای در مدیریت کک موثر است .
  • جوش شیرین: این یک داروی طبیعی و غیر سمی برای درمان کک در موهای انسان است.

شما نیاز خواهید داشت

  • ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • ۱۰ میلی لیتر آب

روند

  1. جوش شیرین و آب را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
  2. این مخلوط را به پوست سر بمالید. می توانید از نوک انگشتان خود برای ماساژ ملایم پوست سر استفاده کنید .
  3. بگذارید مخلوط به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند
  4. با آب ولرم بشویید.

باور عمومی بر این است که شستشوی مو با ACV می تواند به از بین بردن کک کمک کند. ACV را با آب به نسبت ۱:۱ رقیق کنید و مخلوط را با استفاده از یک بطری اسپری روی موهای خود بپاشید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و موهایتان را با آب گرم بشویید. این دارو همچنین ممکن است به کاهش خارش پوست سر کمک کند .

اگر علائم شما با وجود این درمان ها ادامه یافت، به دنبال مداخله پزشکی باشید. هنگامی که کک های موجود در موهای خود را درمان کردید، بهتر است این اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از عود آنها رعایت کنید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده وباعث درمان وزی و درمان موخوره می شود.

ماسک کراتینه مو

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود .

اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از کک

  1. این امکان وجود دارد که حیوانات خانگی داشته باشید که ممکن است آلوده شده باشند. آنها را با شامپوی فرموله شده مخصوص و شانه کک حمام کنید تا از شر هر گونه کک یا کنه خلاص شوید. هنگام حمام کردن حیوان خانگی خود با پوشیدن دستکش از خود محافظت کنید. یک آلودگی جدی توصیه دامپزشک را برای درمان مناسب ضروری می کند.
  2. بالش، ملحفه، حوله، لباس و سایر وسایل منزل خود را بشویید. همچنین تمام تخت ها، اسباب بازی ها و تشک های حیوان خانگی خود را بشویید.
  3. کلاه و روسری یا لوازم جانبی خود را با نگه داشتن آنها در نور خورشید برای چند ساعت ضد عفونی کنید. حتی می توانید روغن درخت چای یا سرکه سیب را برای از بین بردن کک اسپری کنید.
  4. فرش ها، پرده ها، فرش ها و کاناپه های خود را جاروبرقی بکشید. در صورت وجود آلودگی جدی با کنترل آفات تماس بگیرید.
  5. فضاهای باز زباله اطراف خانه خود را تمیز یا ببندید زیرا ممکن است منبع هجوم کک نیز باشند.

درمان خانگی کک در موی انسان

درمان خانگی کک در موی انسان
درمان کک در موی انسان

کک یک مزاحم رایج است که می تواند باعث درد، آلرژی و حتی انتقال بیماری در شرایط شدید شود. اگرچه آنهایی که حیوانات خانگی را آلوده می کنند، انسان را میزبان ندارند، اما این بدان معنا نیست که آنها کاملاً بی ضرر هستند. آنها ممکن است از خون شما تغذیه کنند و در شرایط خاصی روی موهای انسان زندگی کنند.

کک در موهای انسان منجر به مشکلات جدی مانند خارش پوست سر، قرمزی و التهاب می شود. از آنجایی که کک ها از خون تغذیه می کنند، می توانند مو و پوست سر انسان را آلوده کنند. آنها می توانند پوست سر را گاز بگیرند و باعث واکنش های نامطلوب و بیماری شوند. خوشبختانه، راه‌ها و شامپوهای موثری برای از بین بردن کک‌ها وجود دارد. همچنین می توانید داروهای خانگی ساخته شده با مواد طبیعی مانند سرکه سیب، جوش شیرین و روغن درخت چای را امتحان کنید. بهترین راه برای جلوگیری از هجوم کک به موهای شما تمیز نگه داشتن حیوانات خانگی و محیط اطراف است.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو شوک بایوفل کانادا، باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد مو در خانم ها و آقایان می شود.

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده

و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول عملکردی استثنایی برای درمان ریزش مو بدون بهره گیری

از ترکیبات شیمیایی دارد.

این تونیک ضد ریزش مو فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

این سرم ضد ریزش مو شوک فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

پاسخ به سوالات متداول

آیا کک ها در موهای انسان تخم می گذارند؟

خیر، کک ها در موهای انسان تخم نمی گذارند. کک ها نمی توانند از خون انسان تولید کنند. آنها در گربه ها، سگ ها و سایر حیوانات خانگی تخم می گذارند.

کک ها چقدر روی انسان زنده می مانند؟

کک ها نمی توانند مدت زیادی در موهای انسان زندگی کنند و تارهای ما به اندازه کافی ضخیم نیستند.

آیا کک ها خود به خود از بین می روند؟

خیر. هنگامی که کک ها حیوان میزبان خود را پیدا کردند، می توانند روی آنها بمانند، تخم بگذارند و باعث هجوم شوند.

کک ها در کجای اتاق خواب پنهان می شوند؟

کک ها برای زنده ماندن به خون نیاز دارند. آنها روی حیوانات یا انسان ها یافت می شوند. اما روبالشی‌ها، ملحفه‌ها و تشک‌های خود را بررسی کنید، زیرا آنها می‌توانند حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بدون خون روی اجسام بی‌جان زنده بمانند.

سخن پایانی
  • کک ها نمی توانند در موهای انسان زنده بمانند، اما می توانند به طور موقت انسان را آلوده کرده و باعث ایجاد آلرژی شوند.
  • نیش کک می تواند باعث خارش شدید پوست سر و همچنین برجستگی های قرمز رنگ یا تاول های پر از چرک (معمولاً روی گردن یا پوست سر) شود.
  • شامپوهای دارویی و داروهای خانگی مانند جوش شیرین، سرکه سیب یا روغن درخت چای می توانند موهای شما را از شر کک خلاص کنند.

منبع



Source link