رنگ کردن مو در خانه بهترین روش رنگ کردن مو در خانه بدون آسیب رساندن به موها


روش رنگ کردن مو در خانه

اگر به دنبال نکاتی در مورد روش رنگ کردن مو در خانه هستید، به سایت مناسبی آمده اید. بهترین رنگ در تمام دنیا، رنگی است که به نظر شما خوب باشد. 

بسیاری از شما قبول دارید که چهار ساعت نشستن در سالن زیبایی و خرج کردن این همه پول می تواند خسته کننده و پرهزینه باشد. بنابراین، رنگ کردن موهای خود در خانه یک راه عالی برای حل این مشکل است. برای انتخاب رنگ مناسب، جستجوی ابزار رنگ آمیزی مو و جستجوی یک برند مد روز و در عین حال مقرون به صرفه، لذت بخش است. ممکن است در ابتدا آسان به نظر نرسد، اما به تدریج از آن لذت خواهید برد. مراحل ساده برای رنگ کردن موهایتان در خانه در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی توضیح داده شده است. 

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • چگونه موهای خود را در خانه رنگ کنیم
  • چگونه موهای خود را هایلایت کنیم
  • چگونه موهای خود را بلوند رنگ کنید
  • چگونه موهای خود را نقره ای رنگ کنیم
  • پاسخ به سوالات متداول

با استفاده از شامپو رشد مو بایوفل کانادا، ریزش موها را درمان کرده و رشد مجدد مو را خواهید داشت.

شامپو ضد ریزش مو و رشد موجدد مو بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو

شامپو رشد مو گیاهی بایوفول کانادا دارای ترکیبات صد در صد ارگانیک

این شامپو ضد ریزش مو فاقد ترکیبات مضر و شیمیایی بوده و به صورت کامل به عمق موهای شما نفوذ کرده فولیکول و کوتیکول مو را درمان و مستحکم کرده و مانع از کوتاه شدن طول عمر مو و نهایتا
باعث قطع ریزش مو و جلوگیری از پیری زودرس مو می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو  فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

چگونه موهای خود را در خانه رنگ کنیم

  • آماده شدن
  • موارد مورد نیاز و نحوه اعمال رنگ مو
  • زمان برای شستشو

الف. آماده شدن

روش رنگ کردن مو در خانه

روش رنگ کردن مو در خانه

۱٫ قبل از رنگ کردن موهای خود را بشویید

شستن موها ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از رنگ کردن ضروری است. این به روغن های طبیعی که در این مدت ترشح می شوند اجازه می دهد تا به عنوان مانعی در برابر تحریک عمل کنند و به چسبندگی موثر رنگ به تارهای مو کمک کنند. بهتر است موهای خود را حالت ندهید زیرا می تواند روند اتصال رنگ را مختل کند.

۲٫ یک رنگ را انتخاب کنید

این احتمالاً پر استرس ترین مرحله در این فرآیند است. انتخاب سایه عالی از طیف وسیع رنگ ها می تواند بسیار دشوار باشد. بنابراین، اگر یک آزمایشگر معمولی نباشید، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که بیش از دو درجه تیره تر یا روشن تر از رنگ موی اصلی شما نباشد.

رنگ موهای شما نیز باید مکمل رنگ پوست شما باشد. به عنوان مثال، اگر پوست روشنی دارید، از رنگ‌های ریون تیره اجتناب کنید و به جای آن از رنگ‌های بلوند عسلی یا قهوه‌ای رنگ استفاده کنید. به طور مشابه، اگر رنگ پوست تیره دارید ، از رنگ موهای روشن در سرتاسر سر خودداری کنید و هایلایت های عسلی یا دارچینی را انتخاب کنید. 

توجه: بهتر است به سراغ رنگ نیمه دائمی بروید زیرا حدود ۲۰ تا ۲۶ بار شستشو ماندگاری دارد و به اندازه یک رنگ دائمی به موهای شما آسیب نمی رساند.

۳٫ خود را با شنل رنگی بپوشانید

رنگ کردن موهایتان در خانه ممکن است کثیف شود. بنابراین، یک شنل تیره رنگ بخرید تا آن ریزش ها را بگیرید و از پوست و لباس خود محافظت کنید. می توانید قبل از شروع فرآیند رنگ آمیزی شنل را دور شانه های خود بپیچید.

۴٫ شما باید موهای خود را برس بزنید

گره ها مانع از پخش شدن یکنواخت رنگ و در نتیجه ایجاد رنگ موها می شود. برای خلاص شدن از شر همه گره ها ، موهای خود را کاملا شانه یا برس بزنید.

۵٫ خط مو، گوش و گردن خود را با وازلین بپوشانید

وازلین (یا هر ژله نفتی) را در امتداد خط موی خود بمالید تا از لک شدن پوست خود جلوگیری کنید. این مرحله ضروری است زیرا با وجود چندین بار شستشو، رنگ می تواند هفته ها روی پوست شما بماند.

ماسک کراتینه مو مدل اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و خشکی و وزی موها را درمان میکند.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول

ماسک کراتینه


ماسک مو کراتینه طبیعی
 و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد (هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو را به آن می رساند و تأمین می کند.

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود .

۶٫ دستکش لاستیکی/پلاستیکی بپوشید

اگر کیت رنگ مو شامل دستکش نیست، یک جفت از داروخانه محلی خریداری کنید. هنگام رنگ کردن موهایتان حتما دستکش بپوشید زیرا دستان شما را از لک شدن محافظت می کند و آستین های شما را تمیز نگه می دارد.

آماده سازی موهای خود را انجام داده اید؟ حالا وقت آن است که تمام وسایل رنگ آمیزی موهای خود را جمع آوری کنید وشروع کنید.

ب. چیزهای مورد نیاز و نحوه اعمال رنگ مو

روش رنگ کردن مو در خانه
روش رنگ کردن مو در خانه

روش رنگ کردن مو در خانه

۱٫ از یک کاسه برای مخلوط کردن رنگ استفاده کنید

استفاده از کاسه مخلوط کن انتخاب بهتری نسبت به بطری است که معمولاً در کیت های رنگ آمیزی مو موجود است. با کمک یک برس رنگرزی، می توانید رنگ را به طور موثری مخلوط کرده و با سهولت بیشتری آن را روی موهای خود بمالید.

۲٫ از A Hair Developer استفاده کنید

اگر از هدف توسعه دهنده مو بی اطلاع هستید، اجازه دهید شما را روشن کنیم. یک توسعه دهنده در درجه اول از پراکسید هیدروژن ساخته شده است که به باز کردن ساقه های مو و چسباندن رنگ به کوتیکول های مو کمک می کند. این باعث می شود که فرآیند رنگرزی موثرتر باشد زیرا رنگ به داخل نفوذ می کند و برای مدت طولانی تری باقی می ماند.

توسعه دهندگان در حجم های مختلف موجود هستند. رایج ترین نوع توسعه دهنده ولوم ۲۰ است. اگر اولین بار هستید، می توانید از آن استفاده کنید زیرا حاوی ۶٪ پراکسید هیدروژن است که برای هر نوع مویی بی خطر است.

با این حال، هنگام استفاده از توسعه دهنده احتیاط کنید، زیرا از نظر شیمیایی کوتیکول ها را بلند می کند. بنابراین، حتی یک توسعه دهنده ۲۰ حجمی نیز می تواند به مو آسیب برساند.

۳٫ موهای خود را با استفاده از شانه برش دهید

جدا کردن موهای خود به چند قسمت به شما کمک می کند تا هر تار مو را بدون ایجاد لکه بپوشانید. در حالت ایده آل، شما باید موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید. بهتر است ابتدا رنگ آمیزی قسمت های جلویی را شروع کنید، زیرا آنها بزرگترین هستند و به زمان پردازش اضافی نیاز دارند. استفاده از گیره های بلند آرایشگاهی برای نگه داشتن موهای شما مفید خواهد بود.

۴٫ رنگ را اعمال کنید

همیشه از ریشه شروع کنید. رنگ را از ریشه تا نوک آن بمالید و با استفاده از یک شانه دندانه پهن، طول موهای خود را برس بزنید. در حین شانه زدن حتما آن را تا انتها پایین بکشید تا رنگ اضافی آن پاک شود. این به توزیع یکنواخت رنگ مو کمک می کند. پس از اتمام کار با این بخش، می توانید آن را گرد کرده و با گیره به سر خود ببندید. این روند را تا زمانی که قسمت اول کاملاً اشباع شود ادامه دهید. به بخش بعدی بروید و روند را تکرار کنید.

۵٫ تنظیم تایمر 

تنظیم یک تایمر به شما امکان می دهد رنگ را برای مدت زمان تعیین شده روی مو بگذارید. دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید و قبل از حداقل زمان آبکشی نکنید یا از حداکثر زمان تعیین شده عبور نکنید.

نکته: می توانید از مقداری گرما (یعنی از سشوار استفاده کنید) تا رنگ به موهایتان نفوذ کند.

در حالی که منتظر خشک شدن رنگ موهایتان هستید، کلاه دوش بگذارید. این کار باعث می‌شود که رنگ نریزد و همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در این مدت به کار خود ادامه دهید.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا، ریزش موها را درمان کرده و باعث رشد مجدد موها بدون بازگشت می شود.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش شوک

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول عملکردی استثنایی برای درمان ریزش مو بدون بهره گیری از ترکیبات شیمیایی دارد.

این تونیک ضد ریزش مو فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

این سرم ضد ریزش مو شوک فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

چگونه موهای خود را هایلایت کنیم

این ممکن است تعجب آور باشد، اما اگر به هایلایت های ظریف نیاز دارید، می توانید از یک برس ریمل تمیز استفاده کنید. هایلایت کردن موهایتان فرآیندی مشابه رنگ کردن دارد. باید موهایتان را سشوار خشک کنید و برس بزنید. موهای خود را برش بزنید و ابتدا لایه های زیرین را هایلایت کنید. سعی کنید از الگوی خاصی از کاربرد پیروی نکنید. بهترین هایلایت ها همیشه نامرتب و نامتقارن هستند. قبل از اینکه رنگ را بشویید، آن را برای مدت زمان مشخص نگه دارید.

نکته: با استفاده از براق کننده شفاف مو برای کمک به افزایش هایلایت موهای خود را به پایان برسانید.

یکی از روش های آزمایش شده برای انجام هایلایت در خانه، استفاده از یک مسواک تمیز یا یک چوب ریمل برای رنگ آمیزی دقیق و ظریف رنگ است.

چگونه موهای خود را بلوند رنگ کنید

روش رنگ کردن مو در خانه

یک نصیحت! اگر قصد دارید موهای خود را بلوند کنید، توصیه می شود این کار را به صورت حرفه ای انجام دهید. این یک بازی خطرناک است و ممکن است در نهایت به موهای خود آسیب برسانید. علاوه بر این، رنگ موها را لکه دار می کند، در حالی که رنگ رنگدانه های مصنوعی را در مو رسوب می کند. بسیاری از متخصصان از استفاده از رنگ‌ها اجتناب می‌کنند، زیرا حاوی مواد فلزی هستند که ممکن است باعث واکنش شیمیایی بدی شوند و هنگامی که می‌خواهید بعداً آنها را از بین ببرید، به موهای شما آسیب می‌رسانند.

با این حال، اگر موهای شما به طور طبیعی روشن است، می توانید آن را انتخاب کنید. با زدن رنگ از پشت تاج و دور از ریشه شروع کنید. ماساژ دهید تا هر تار مو در محلول آغشته شود. 30 دقیقه صبر کنید. بررسی کنید که موهایتان چقدر روشن شده است و شروع به مالیدن محلول روی ریشه کنید. پس از اتمام تمام بخش ها، می توانید اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. رنگ را با آب گرم و شامپو گیاهی بشویید و موهای خود را حالت دهید .

روش رنگ کردن مو در خانه، چگونه موهای خود را نقره ای رنگ کنیم

اولین قدم برای رنگ کردن موهایتان به رنگ نقره ای، دکلره کردن موهایتان است. مراحل انجام شده مشابه مراحل رنگ کردن مو است. می توانید رنگ را به صورت ساختار یافته اعمال کنید و از طریق بخش ها کار کنید. اجازه دهید رنگ برای مدت زمان مشخص باقی بماند و با آب گرم بشویید.

نکته: از شامپو رشد مو گیاهی استفاده کنید.

نحوه شستشوی رنگ مو به اندازه نحوه استفاده از آن مهم است. در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که باید هنگام شستن رنگ مو رعایت کنید.

ج. زمان شستشو

۱٫ از یک حوله برای پاک کردن رنگ از روی پوست خود استفاده کنید

لکه های رنگ را از روی پیشانی، گردن و گوش خود با یک پارچه مرطوب یا حوله آغشته به الکل پاک کنید. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید تا رطوبت و گرما حفظ شود. این به چسبیدن رنگ به موهای شما بسیار موثرتر کمک می کند.

۲٫ صبر کنید تا زمان تمام شود

رنگ موهایتان را با آب گرم بشویید. از شامپو استفاده نکنید. ریشه ها را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید و به آبکشی ادامه دهید تا آب شفاف شود. کار را با یک ماسک گیاهی به پایان برسانید.

روش رنگ کردن مو در خانه

۳٫ شامپو و حالت دادن به موهای خود

پس از شستشوی رنگ مو، حداقل یک ساعت صبر کنید تا موهایتان را شامپو کنید. این به جذب رنگ مو در ساقه مو کمک می کند. سپس می توانید ادامه دهید و موهای خود را شامپو کنید و حالت دهید.

۴٫ موهای خود را خشک کنید

می توانید از سشوار استفاده کنید یا اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند. اگر از سشوار استفاده می کنید، مطمئن شوید که از آن در کمترین درجه حرارت استفاده می کنید. پس از خشک شدن کامل موهایتان، می‌توانید موهایتان را به دلخواه حالت دهید.

در نهایت، اگر از رنگ موی جدید خود ناراضی هستید و می خواهید از شر آن خلاص شوید، از پاک کننده رنگ استفاده کنید، موهای خود را با شامپو ضد ریزش مو گیاهی بشویید یا به یک سالن حرفه ای بروید.

سرم تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس بایوفل کانادا، موهای آسیب دیده بر اثر رنگ و دکلره را به طور مؤثری درمان می کند.

سرم تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس بایوفول

پلاسنتا پلاس

محلول تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس بایوفول کانادا با استفاده از پلاسنتای گیاهی، روغن زیتون ارگانیک، پروتئین های گیاهی و نرم کنندگی پانتنول زیبایی را از ریشه تا ساقه به مو باز می گرداند

این درمان بدون نیاز به شست و شو، موها را از ریشه تا ساقه وهمچنین پوست سر را بازسازی می کند، فرمول فوق العاده این محلول ضد موخوره به صورت عمقی و فوری  منجر به انعطاف پذیری و نرمی ساقه مو می شود،

سرم ضد موخوره، درمان موخوره، خشکی و شکنندگی نیز می باشد نیروبخش، نرم کننده و احیاکننده حالت طبیعی مو به طوری که از ریزش آن جلوگیری و موجب رشد مجدد مو می شود و در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ مو

اکنون که می دانید چگونه موهای خود را به راحتی در خانه رنگ کنید، بیایید در مورد انتخاب رنگ موی مناسب صحبت کنیم. در حالی که همه می دانند که هنگام انتخاب رنگ مو باید رنگ پوست خود را در نظر بگیرند، بسیاری از افراد متوجه نیستند که هماهنگی موهای شما با رنگ چشم شما به همان اندازه مهم است. رنگ موی مناسب می تواند چشمان شما را برافراشته کند!

رنگ کردن موهای خود در خانه ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. در حالی که نیاز به مهارت دارد، می توانید با رعایت برخی نکات آن را به دست آورید. همچنین، تمام دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و بررسی کنید که رنگ کردن مو چقدر طول می کشد. شستن موهای خود یک تا دو روز قبل از رنگ ضروری است، زیرا به عنوان مانعی در برابر تحریک عمل می کند. مهمتر از آن، اگر اولین تجربه رنگ آمیزی شما خوب پیش نرفت، ناامید نشوید. وقت بگذارید و یک بار دیگر تلاش کنید.

پاسخ به سوالات متداول

موها را زمانی که خیس است باید رنگ کنیم یا خشک؟

این بستگی به عمق رنگ شما دارد. اگر می‌خواهید رنگ‌های عمیق‌تر و واضح‌تری داشته باشید، می‌توانید موهایتان را در حالی که خشک هستند رنگ کنید. اگر می خواهید ظریف تر باشید، می توانید موهای خود را در حالی که مرطوب است رنگ کنید. با این حال، اگر مو بیش از حد مو را خیس کند، ممکن است فضای کافی در تارها برای رسوب رنگ در کنار مولکول‌های رنگ طبیعی وجود نداشته باشد.

اگر رنگ مو را بیش از حد طولانی بمانید چه اتفاقی می افتد؟

ماندن رنگ مو برای مدت طولانی روی موها می تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد و آنها را خشک و مستعد شکستن کند. مطمئن شوید که رنگ را تیره تر می کنید.  رنگ و اکسیدان هنگام قرار گرفتن در معرض اکسیژن کار می کنند. هر چه بیشتر روی موهایی که در معرض هوا قرار دارند بنشیند، تیره تر می شود.

قبل از رنگ کردن موهایم چه کارهایی را نباید انجام دهم؟

شما نباید روزی که موهای خود را رنگ می کنید شامپو بزنید، رنگ موی نامناسبی را انتخاب کنید یا از توسعه دهنده و ابزار اشتباه برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. این به جلوگیری از خراش های کوچک روی پوست سر شما کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام آن زمان را صرف تحقیق و درک نحوه انجام رنگرزی کرده اید.

منبع: stylecraze.com



Source link