در بحبوحه افزایش تعداد نیروی کار زن مسن تر، محل کار در همان سطح کاهش می یابد


دفتر خالی

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تحقیقات استرالیایی که ابتدا به صورت آنلاین در ژورنال منتشر شد، نشان می دهد که سقوط در همان سطح در محل کار در بحبوحه رشد سریع تعداد کارمندان زن مسن تر در نیروی کار افزایش می یابد. طب کار و محیط زیست.

این یافته ها نشان می دهد که اگرچه زمین خوردن در محل کار، به طور کلی، در میان کارمندان مرد، به ویژه سقوط از ارتفاع، شایع تر است، اما این یافته ها نشان می دهد که زمین خوردن در همان سطح در زنان مسن تر شایع تر است.

محققان به این نتیجه رسیدند که شیوع و شدت نسبی سقوط در محل کار به این معنی است که استراتژی های پیشگیری بهتری برای کاهش این عوامل خطرزای جنسی مورد نیاز است.

به گفته محققان، در سال 2016، حدود 1.53 میلیون مرگ و 76.1 میلیون سال از کارافتادگی ناشی از آسیب های محل کار بوده است. سقوط بیش از یک چهارم این ارقام را به خود اختصاص داده است.

نیروی کار استرالیا در حال پیر شدن است: افراد 50 تا 64 ساله 11 درصد از کارکنان را در اواسط دهه 90 تشکیل می دادند که در سال 2023 به 21 درصد افزایش یافت. محققان می گویند که پیری به طور کلی با افزایش خطر سقوط همراه است.

در تلاشی برای کشف نمایه های خطر سقوط در محل کار، آنها سوابق پذیرش بیمارستان در ایالت ویکتوریا، استرالیا را بین ژوئیه 2017 تا ژوئن 2022 تجزیه و تحلیل کردند. فقط بیماران بالای 15 سال و بستری شده در نتیجه آسیب های ناشی از کار وارد شدند. در تحلیل

محققان سقوط و سایر آسیب ها را مقایسه کردند. “سقوط از ارتفاع” و “سقوط در یک سطح”؛ سن و جنس؛ وجود شرایط طولانی مدت همزمان؛ زمان و مکان آسیب؛ انواع کار و آسیب؛ اعضای بدن درگیر؛ شدت آسیب؛ و مدت بستری شدن در بیمارستان

حدود 45539 نفر به دلیل آسیب های ناشی از کار در طول دوره مطالعه در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد 42176 مورد در تجزیه و تحلیل نهایی گنجانده شد.

میانگین سالانه پذیرش در بیمارستان برای یک آسیب ناشی از کار 2.54 در هر 1000 کارمند بود، اما مردان از زنان بیشتر بودند: 3.91 در مقابل 0.98/1000 کارمند.

حدود یک مورد از هر پنج مورد از این پذیرش ها (8669؛ 21٪) با سقوط همراه بود، حدود نیمی از آن (52٪) سقوط از ارتفاع بود، در حالی که 37٪ سقوط در همان سطح / پایین بود.

سقوط از نردبان/داربست (21%)، پله/پله (9%)، ساختمان/ساختار (8.5%) و سقوط در سطوح مختلف (13.5%) موارد از ارتفاع را تشکیل می‌دهند. سایر سقوط های مشخص و نامشخص به ترتیب 1.5% و 10.5% را نشان می دهند. بیش از نیمی از آسیب های سقوط شکستگی بود.

میانگین سالانه پذیرش در بیمارستان مرتبط با سقوط در محل کار 0.52 در هر 1000 کارمند بود: 0.68 برای مردان و 0.34 برای زنان.

بیشترین زمین خوردن های ناشی از کار در افراد 25 تا 64 ساله رخ داده است که مردان بیش از دو سوم (69٪) از این سقوط ها را تشکیل می دهند. با این حال، زنان 45 ساله و بالاتر، یکی از پنج (21٪) این زمین خوردن ها و بیش از 5٪ از سایر آسیب های محل کار را تشکیل می دهند.

در حالی که میزان سقوط قد در مردان بیشتر از زنان بود: 0.44 در مقابل 0.08 در هر 1000 کارگر، به ویژه در میان افراد 45 ساله و بالاتر، سقوط در همان سطح در زنان بیشتر بود: 0.21 در مقابل 0.18، به ویژه پس از سن 50 سالگی. .

این احتمال وجود دارد که این نرخ بالای سقوط در میان مردان با نرخ بیشتر مردان، به ویژه مردان جوان، نسبت به زنان توضیح داده شود که در بخش‌هایی که کار در ارتفاع نسبتاً رایج است، به عنوان مثال، ساخت‌وساز، مخابرات و … مهندسی مکانیک،” محققان پیشنهاد می کنند.

نرخ سقوط در همان سطح در جوانترین گروه های سنی نسبتاً پایین بود، اما با افزایش سن به شدت افزایش یافت و در میان مسن ترین کارمندان زن بالاترین میزان بود.

یک نفر از هر پنج (21٪) از سقوط کنندگان حداقل یک وضعیت سلامتی همزمان در طول اقامت خود در بیمارستان ثبت شده است – 30٪ از کسانی که آسیب های مربوط به سقوط و 19٪ از کسانی که با سایر آسیب های مرتبط با کار مواجه شده اند.

مشکلات سلامتی هم‌زمان در میان افرادی که سقوط در همان سطح را تجربه کرده‌اند نسبت به افرادی که از ارتفاع افتاده‌اند، به‌ویژه شرایط گردش خون، تنفسی و اسکلتی عضلانی شایع‌تر بود.

سقوط، به ویژه سقوط از ارتفاع، بیشتر در میان افرادی که در ساخت و ساز کار می کردند، شایع بود، در حالی که سایر آسیب های ناشی از کار در میان کسانی که در کشاورزی، جنگلداری، ماهیگیری و تولید کار می کردند، شایع تر بود.

صدمات ناشی از سقوط در مقایسه با سایر آسیب‌های ناشی از کار بیشتر احتمال دارد که جدی باشند. این به ویژه برای سقوط از ارتفاع مشهود بود. مدت اقامت طولانی مدت نیز برای زمین خوردن شایع تر از سایر انواع آسیب بود. نزدیک به یک سوم روزهای بیمارستان به دلیل صدمات ناشی از کار به زمین خوردن نسبت داده می شود.

این یافته‌ها فقط به یک ایالت در استرالیا مربوط می‌شود، بنابراین ممکن است کاربرد گسترده‌تری نداشته باشد، و به گفته محققان، کدگذاری نشان‌دهنده محل وقوع سقوط شامل نسبت بالایی از ورودی‌های «نامشخص» است.

اما آن‌ها می‌نویسند: «یافته‌های ما به مجموعه‌ای از شواهد افزوده می‌شود که نشان می‌دهد زنان مسن‌تر در سن کار در معرض خطر بیشتر سقوط در همان سطح و آسیب‌های مربوط به سقوط هستند، به‌ویژه در صورت وجود بیماری‌های همراه (در حالی که ما پروفایل خطر متفاوتی را مشاهده کردیم. برای زمین خوردن های زیاد، که مربوط به مردان بود و ارتباط مشخصی با تعداد بیماری های همراه نداشت).

آنها می افزایند: “برای کارفرمایان کارگران زن میانسال، کارفرمایان یا باید یک رویکرد کلی برای کاهش سقوط در میان کل نیروی کار خود در نظر بگیرند… یا شاید یک رویکرد “غربالگری” هدفمند که در آن به کارگران فرصت هایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بهداشتی مرتبط با سقوط ارائه می شود. خطر (از جمله سابقه زمین خوردن).

آنها نتیجه می‌گیرند: «آسیب‌های ناشی از سقوط، به‌ویژه سقوط در سطح یکسان، احتمالاً با تغییرات جمعیتی فعلی در محیط‌های کار افزایش می‌یابد و کارفرمایان، تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران می‌توانند به طور مفیدی ارتقای سطح سقوط در محل کار و توسعه استراتژی‌های پیشگیری مؤثر را در نظر بگیرند.»

اطلاعات بیشتر:
اپیدمیولوژی صدمات ناشی از سقوط ناشی از کار منجر به بستری شدن در بیمارستان: عوامل خطر فردی و کاری و شدت، طب کار و محیط زیست (2024). DOI: 10.1136/oemed-2023-109079

ارائه شده توسط مجله پزشکی بریتانیا

نقل قول: در بحبوحه افزایش تعداد نیروی کار زن مسن تر، محل کار در همان سطح افزایش می یابد (2024، 16 ژانویه) بازیابی شده در 16 ژانویه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-01-workplace-falls-surge-older-female .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.