شیوع مالاریا به سواحل شرقی کاستاریکا رسید


مالاریا

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

به گفته مقامات، کاستاریکا، یک توریست محبوب در آمریکای مرکزی، در حال مبارزه با شیوع مالاریا در سواحل شرقی خود است.

مقامات گفتند که مقامات بهداشت روز شنبه پس از شناسایی شیوع بیماری که 60 نفر را مبتلا کرده است، خانه به خانه در شهرهای کارائیب کاستاریکا در جستجوی موارد مالاریا بررسی کردند.

بسیاری از عفونت‌ها در لیمون (26 مورد)، بزرگترین شهر کارائیب در کشور، و در کانتون همسایه پوکوچی (32) که در شمال و هم مرز با نیکاراگوئه قرار دارد، شناسایی شد.

هیچ مرگ و میر گزارش نشده است، اگرچه این بیماری به طور بالقوه کشنده است.

رودریگو مارین، مدیر نظارت بر سلامت گفت: “75 درصد از این موارد طی دو هفته گذشته گزارش شده است.” او گفت که نمی توان فهمید که آیا آنها از خارج آورده شده اند یا خیر.

مالاریا که توسط پشه ها در مناطق کم ارتفاع منتقل می شود، در کاستاریکا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین بومی است.

علائم شامل تب، لرز، سردرد و درد عضلانی است.

بر اساس گزارشی که در دسامبر توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) منتشر شد، در سال 2021، “17 کشور و یک منطقه در منطقه قاره آمریکا با مالاریا بومی 0.2٪ موارد مالاریا در جهان را تشکیل می دادند.”

در آن سال حدود 600000 مورد و 334 مورد مرگ ناشی از مالاریا در منطقه وجود داشت.

بر اساس این گزارش، ونزوئلا، کلمبیا و برزیل روی هم تقریبا 79 درصد از کل قاره آمریکا را تشکیل می دهند.

© 2023 AFP

نقل قول: شیوع مالاریا در سواحل شرقی کاستاریکا (2023، 9 آوریل) بازیابی شده در 9 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-malaria-outbreak-costa-rica-east.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.