دیدنی های رودبنه و جاذبه های تماشایی آن


با فرا رسیدن فصل بهار شما با سفر به نواحی مختلفی از ایران می‌ توانید با شکوه این سرزمین آشنا شوید. لاهیجان دیدنی‌های رودبنه تنها بخشی از این زیبایی‌ها هستند. این نواحی محل مناسبی برای سفر می باشد.

ارتفاعات رودبنه

دیدنی های رودبنه:

رودبنه را می‌ توان یکی از شهرستان‌های گیلان به شمار آورد که در سال ۱۳۸۱ به یک شهر تفریحی تبدیل شد. این نواحی در واقع قبلاً از توابع روستاهای لاهیجان بوده با وجود شهرت خود در میان توریستان کم کم به یک شهر گردشگری کوچک تبدیل شد.

دیدنی های رودبنه

این نواحی شرایط آب و هوای معتدل و مرطوبی داشته و امروزه یکی از مراکز گردشگری لاهیجان به شمار می‌ آید. این نواحی دارای دو محله بازار و پایین محله می‌ باشد. این منطقه تفریحی آب و هوایی پاک دارد.

شغل مردم شهر:

مردم این نواحی به شغل نوغانداری برنج کاشت درختان و گاوداری مشغول هستند. دهستان شیرجو و رودبانه از بخش‌های مختلف آن می‌ باشد. این نواحی طبیعت فوق العاده‌ای داشته همچنین جاذبه‌های فرهنگی این نواحی نیز متنوع بوده و ارزش زیادی دارند. این منطقه دارای خانه‌های قدیمی با سبک معماری زیبای خود می‌ باشد.

زیبایی های رودبنه

مردمان این منطقه هنوز اصالت و فرهنگ خود را حفظ کرده و گاهی با خانه‌های قدیمی و روستایی روبرو می‌ شوید که از نظر معماری فوق العاده زیبا هستند. شما در فصل‌های مختلفی از سال می‌ توانید به این نواحی سفر کنید.

این منطقه شرایط آب و هوایی معتدلی داشته و در فصل بهار نیز با رویش گل و گیاهان و شکوفه‌های بهاری دنیایی از آرامش را مشاهده می‌ کنید. برای اینکه تجربه بهتری از سفر به این نواحی داشته باشید، می‌ توانید فصل پاییز را نیز انتخاب کنید. در این فصل طبیعت دیدنی‌تر می‌ شود.

اقامت در این منطقه:

اقامت در این نواحی نیز راحت بوده شما می‌ توانید از خانه‌های محلی برای اقامت خود استفاده کنید. از طریق سایت نیز می‌ توانید اقدام به رزرو اقامتگاه داشته باشید. در میان جنگل‌های نواحی می‌ توان خانه‌های کلبه‌ای و جنگلی را مشاهده کنید که زیبا بوده و به سبک معماری جنگلی ساخته شدند.

مکان های رودبنه

تالاب‌ها، چشمه‌ها و آبشارهای متعددی در نزدیکی این منطقه قرار دارد. شما می‌توانید از هر یک از این زیبایی‌ها دیدن کنید. دیدنی‌های رودبنه تنوع زیادی داشته و در فصل‌های مختلفی از سال زیبا است.

تالاب امیر کلایه:

این تالاب یکی از مکان‌ های دیدنی نزدیک بوده و از تالاب‌ های بین‌ المللی است. این تالاب در دهستان شیرجو پشت و از توابع رودبنه می‌ باشد. این تالاب دارای آب شیرین بوده و فاصله آن تا دریای خزر یک کیلومتر است. انواعی از ماهی‌ها در این تالاب یافت می‌ شود.

تالاب رودبنه

رودخانه حشمت رود:

یکی دیگر از زیبایی‌های اطراف این منطقه که در سال ۱۳۸۹ نیز طرح گردشگری فوق العاده‌ای در آن انجام شد. می‌ توانید در نزدیکی این رود و در خطوط آن با زیبایی‌های زیادی روبرو شوید. این نواحی دیدنی های زیادی داشته و مورد توجه گردشگران است.

دیدنی های لاهیجان با زیبایی های خود در این بخش قرار داده شده که از آن دیدن می کنید.  در لینک امکان آشنایی با دیدنی های لاهیجان را دارید. این مناطق فوق العاده دیدنی می باشند.

منبع :

برچسب :



Source link