پارک جنگلی تندوره و جاذبه های تماشایی آن


یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری و تفریحی خراسان رضوی، پارک جنگلی تندوره بوده که یک ناحیه محافظت شده و با اهمیت از نظر زیست محیطی و تنوع جانوری است. در این پارک یکی از مهم ترین و نادرترین گونه های جانوری که پلنگ ایرانی می باشد، نگهداری می شود.

طبیعت پارک تندوره

معرفی پارک جنگلی تندوره:

این پارک نه تنها زیستگاه جانوری منحصر به فردی بوده بلکه از نظر پوشش های گیاهی ارزشمند است. در واقع در این مجموعه گونه های ارزشمندی از گیاهان زینتی و دارویی نگهداری می شوند که برای حیات وحش و محیط زیست با اهمیت هستند.

طبیعت بکر پارک تندوره

موقعیت جغرافیایی:

این پارک موقعیت جغرافیایی نسبتا مناسبی دارد. پارک تندوره در ناحیه شمال خراسان و در نزدیکی ترکمنستان قرار دارد. طبق تقسیم بندی ها این پارک در محدوده درگز قرار می گیرد و یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی درگز است. این مکان یک تفرجگاه برای مردمان درگز و قوچان بوده که البته با اهمیت می باشد. این دره ژرف و عمیق محل نگهداری از حیوانات مختلفی است.

حیات وحش پارک تندوره

ویژگی های تندوره:

همانطور که متوجه شدید، بخش مهمی از اهمیت و معروفیت این پارک به دلیل وجود انواعی از گونه های جانوری می باشد. بنابراین اگر به بازدید از حیات وحش حیوانات علاقه مند هستید، حتما از زیبایی های این پارک هم دیدن کنید. این پارک به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات کپه داغ چشم اندازهای زیبایی دارد.

پارک جنگلی تندوره

آب و هوای پارک جنگلی تندوره نسبتا معتدل و مرطوب می باشد. تابستان ها این ناحیه گرم بوده و دارای مقدار کمی رطوبت است. این ناحیه هیچ گونه جمعیتی ندارد و یک پاسگاه دیده بانی در آن قرار گرفته که می تواند نقش مهمی در نگهداری از حیات وحش داشته باشد. این پارک امروزه از مکان های دیدنی خراسان رضوی است.

پارک تندوره را بشناسید

جاذبه های تندوره:

با ورود به این ناحیه می توانید، جاذبه های مختلفی را مشاهده کنید. این مجموعه دارای ۳۱ چشمه بوده و ۸ حلقه چاه دارد. چشمه های چهلمیر، ادانه، باش تپه و … از مهم ترین چشمه های موجود در این نواحی هستند. میزان بارش در این نواحی بالا بوده به همین دلیل حجم سرسبزی و زیبایی این ناحیه بالا است.

پارک زیبای تندوره

حیات وحش تندوره:

این مکان در سال ۱۳۴۷ به عنوان پارک ملی قرق شد. ۷ نوع گربه سان که در این مجموعه نگهداری می شوند، شامل گربه وحشی، پلنگ، سیاه گوش و گربه جنگلی و دشتی هستند. تعدادی از پلنگ های این پارک دارای ردیاب می باشند. گوسفند وحشی، کل، بز، میش، قوچ و … از مهم ترین گونه های جانورانی هستند که در این ناحیه یافت می شوند.

گرازها و گرگ ها نیز در این محدوده نگهداری می شوند. شغال، روباه قرمز، خرگوش بی دم، سمور سنگی، رودکف کفتار و … نیز در این مجموه نگهداری خواهند شد. امروزه این محدوده از مکان های دیدنی قوچان نیز می باشد.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link