روشن سازی پوست


روشن سازی پوست یکی از کار هایی می باشد که بسیاری از افراد دوست دارند آن را انجام دهند و در ادامه اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با تکنیک های انجام این کار آشنا شده و آگاهی تان را در این زمینه ها افزایش دهید.

 مزیت های روشن سازی پوست

تکنیک هایی برای روشن سازی پوست

افراد دارای تناژ های پوستی متفاوتی می باشند و عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند بر رنگ پوست تاثیراتی داشته باشد از این رو نیاز است تا اگر پوست شما بعد از مدتی تیره شده است آن را با استفاده از روش های خاص درمانی روشن تر سازید و آن را به حالت طبیعی خود باز گردانید. این موضوع را باید بدانید که پوست شما تا درجه ای که می خواهید روشن نخواهد شد و این کار تنها تا چند درجه می باشد.

همانطور که می دانید ملانین رنگدانه های پوستی می باشند و به همراه سایر رنگدانه ها مانند کاروتن و هموگلوبین رنگ طبیعی پوست را برای شما ایجاد می نماید. ژنتیک شما از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر روی رنگ پوستی تان می بباشد و باید بدانید که روش های متفاوتی برای هر فرد بسته به نوع پوست و رنگی که دارد تجویز می کنند.

استفاده از روش های توصیه شده پزشکان یکی از بهترین کار هایی می باشد که شما می توانید برای جوان سازی پوست خود و تغییر دادن رنگ آن استفاده کنید. سفید کردن و روشن تر ساختن پوست بدین معنا نمی باشد که پوست شما تغییراتی بسیار چشمگیر خواهد داشت بلکه با استفاده از روش هایی سعی می کنند تا پوست شما یک الی دو درجه روشن تر شود و همین امر می تواند منجر به جوان تر به نظر رسیدن فرد گردد.

استفاده از تکنیک های ساده برای روشن شدن پوست

درمان های موضعی

در این درمان ها از کرم های روشن کننده پوست استفاده می شود و متداول ترین روش می باشد. از این روش افراد بسیار زیادی استفاده کرده اند و اگر می خواهید از این روش استفاده کنید باید کرم ها را زیر نظر متخصص تهیه کنید ولی باید بدانید که در این کرم ها از اسید کوچیک، اسید آزالائیک و هیدروکینون استفاده می شود و این مواد می توانند بر روی لایه های بیرونی پوست شما تاثیر گذاشته و سلول های مرده را از بین می رود و پوستتان یک الی دو درجه روشن تر خواهد شد.

استفاده از این روش بسیار آسان می باشد ولی به مداومت نیاز دارد تا بتوانید رنگ پوست خود را تغییر دهید و با یک الی دو بار استفاده این مورد رخ نمی دهد و نمی توانید پوستتان را دچار تغییرات دائمی نمایید.

درم ابریژن

در این روش پوست آسیب دیده فرد با استفاده از یک برس سیمی مخصوص به صورت کلی حذف می شود و شما با استفاده از درم ابریژن در یک جلسه می توانید نتایج بسیار خوبی از این روش بدست آورید. این روش یکی از روش های تهاجمی در زیبایی می باشد و می تواند برای افرادی که عجله دارند بسیار مفید باشد.

در این روش از برس سیمی مخصوصی استفاده می شود و سطح پوست مسطح خواهد شد و خود را ترمیم می کند و حالت خود را بهبود می بخشد. در این روش شما می توانید علاوه بر روشت سازی پوست خود چین و چروک های این ناحیه را نیز از بین برده و این روش از بهترین روش های درمانی برای پوست می باشد.

 روشن سازی پوست

میکرودرم ابریژن

این روش نیز از متداول ترین روش هایی می باشد مه برای روشن سازی گوست مورد استفاده قرار می گیرد و برخلاف  روش قبلی به چند جلسه درمانی نیاز است و تعداد جلسات بر اساس پوست فرد و وضعیتی که دارد تعیین می گردد.

در این روش از یک وسیله دستی استفاده می شود و بالا ترین لایه پوست از بین می رود و پوستی که به حالت پوسته پوسته در آمده است با استفاده از یک پمپ مکش برداشته می شود و در یک مخزن جمع آوری خواهد شد و پوست شاداب تر نمایان خواهد شد.

لیزر فرکشنال

این روش آخرین روشی می باشد که پزشک می تواند به شما پیشنهاد کند تا آن را برای روشن سازی پوست خود به کار بگیرید. در این روش با استفاده از لیزر کربن دی اکسید لایه برداری پوستی انجام می شود و رنگ پوست شما روشن تر خواهد شد.

در این روش از لیزر کربن دی اکسید استفاده می شود و لایه های بیرونی پوست با لایه های زیرین جایگزین می شوند و تولید کلاژن به شدت افزایش می یابد و میزان جوان پوست شما دوچندان خواهد شد.

روش های روشن کردن پوست

کرایو تراپی

در این روش از نتیروژن مایع استفاده مکی شود و معمولا برای منجمد کردن ضایعات پوستی و از بین بردن آن ها مانند خال می باشد. در این روش سلول های پوستی را از بین برده و در نهایت بدن ترغیب می شود تا دوباره آن ها را تولید نماید.

بعد از ۳ الی ۴ ماه ملانین های پوستی که منجر به تیرگی پوست می شوند به سطح پوست شما می آیند و به راحتی و به صورت طبیعی دفع خواهند شد.

روشن سازی پوست با تزریق های خاص

از دیگر روش های سفید کردن پوست می توان به این مورد اشاره کرد که از تزریق های خاص استفاده کنید. در این تزریق ها از ویتامین ث و دارو های گلوتاتیون استفاده می شود. این ترکیبات به صورت وریدی به پوست شما تزریق می شوند و با توجه به آنتی اکسیدان بودن آن ها برای تشکیل کلاژن و ماندگاری آن بسیار مفید می باشند.

ویتامینی که در این روش به کار می رود برای پوست بسیار مفید می باشد و خواص روشن سازی پوست را دارد. در این روش شما بعد از چند روز شاهد روشن تر شدن پوست خواهید بود و همچنین دارو های به کار رفته در این تزریق نیز تاثیر بسیاری بر شفاف شدن پوست شما دارند.

در این روش می توانید اسکار ها و ضایعات پوستی را نیز از بین ببرید. استفاده از این روش به شما کمک می کند تا بتوانید پوستی نرم تر داشته باشید و همچنین چین و چروک های پوستی شما را که به دلیل بالا رفتن سن ایجاد شده است را تا حدودی از بین خواهد برد.

پماد های موضعی و درمان تیرگی پوست

مزیت های روشن ساختن پوست

روشن سازی پوست یکی از روش هایی می باشد که با استفاده از آن می توانید تا حدودی زیبایی و جوانی خود را باز گردانید. در ادامه مزیت های این روش را برای شما بررسی می کنیم.

  • استفاده از این روش ها نه تنها منجر به روشن تر شدن پوست می شود بلکه درمان جوش، آکنه، ملاسما، هایپرپیگمنتاسیون را نیز شامل خواهد شد.
  • روشن شدن پوست شما می تواند منجر به بالا تر رفتن اعتماد به نفس شما شود. در وقع می توان گفت استفاده از این روش بر روی روان افراد نیز تاثیراتی دارد.
  • این روش ها ضد پیری می باشد و شما می توانید با استفاده از روش های گفته شده دوباره جوانی را به پوست خود بازگردانید.

عوارض استفاده از این روش ها

درمان های گفته شده علاوه بر تاثیرات مثبتی که دارند می توانند منجر به ایجاد یک سری از عارضه ها در پوست نیز بشوند از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و با عوارض استفاده از این روش ها آشنا شوید. عارضه های روشن سازی پوست عبارت است از :

  • تحریک شدید پوستی
  • واکنش های آلرژیکی
  • ضعف سیستم ایمنی
  • مشکل در سیستم ایمنی در طولانی مدت
  • نازک تر شدن لایه شاخی پوست
  • افزایش میزان عفونت
  • تاخیر در بهبود زخم ها و آکنه ها
  • افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست
  • پیری زودرس
  • مسمومیت با جیوه

 روشن سازی پوست

استفاده از این روش ها علاوه بر مزیت هایی که دارد می تواند عارضه هایی را نیز با خود به همراه داشته باشد از این رو قبل از انجام هر کدام از این روش ها بهتر است در مورد عارضه هایی که می تواند ایجاد نماید با پزشک خود مشورت نمایید. در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در زمینه اکسیژن رسانی به پوست و آنزیم تراپی پوست نیز بدست اورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link