روش تهیه آب معدنی در خانه ساده ترین روش درست کردن آب معدنی خانگی


روش تهیه آب معدنی در خانه

فواید نوشیدن آب معدنی و مصرف آن به دلیل آگاهی بهتر از سلامتی در حال افزایش است. آب مملو از مواد معدنی است و مجموعه ای از فواید را ارائه می دهد. خبر خوب این است که می توانید آب معدنی را در خانه تهیه کنید. این فرآیند ساده است، اما مزایایی که دریافت می کنید بسیار زیاد است. این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی راهنمای مفیدی برای شما خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با آب معدنی و روش تهیه آن در خانه به خواندن این مطلب ادامه دهید.

تجاری سازی آب معدنی طبیعی اولین بار در قرن شانزدهم در اروپا آغاز شد.

یکی از فواید نوشیدن آب معدنی، کمک به کاهش وزن است، شاید بپرسید واقعا ؟؟؟! بله دقیقا همین طور است به دلیل دارا بودن مواد معدنی بسیار اصلی مورد نیاز بدن و دارا نبودن حتی میزانی چربی کمک می کند به سیستم بدن برای شکستن راحت تری چربی های ذخیره شده در بدن به عنوان سوخت مصرفی جایگذین قند و گلوکوز. به زبان ساده مصرف روزانه و مداوم آب معدنی به شما کمک می کند که سوخت و ساز سالم تری داشته باشید در نتیجه سالم تر و بدن خوش فرم تری داشته باشید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی میشود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

کرم لاغری هات چیلی، محصول کشور تایوان بوده و و با داشتن ترکیباتی کاملا گیاهی و قوی از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین شروع به چربیسوزی موضعی میکند.

ژل لاغری هات چیلی، بدون ایجاد حساسیت از طریق منافذ باز پوست به عمق چربیها نفوذ کرده و در نتیجه منجر به چربیسوزی موضعی میشود.

جلوگیری از افتادگی بافت پس از کاهش وزن با ژل لاغر کننده هات چیلی

کرم لاغری موضعی هات چیلی، با داشتن ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین از افتادگی پوست پس از کاهش وزن موضعی، پیشگیری کرده و در نتیجه به اندام شما پس از کاهش وزن فرم زیبایی میدهد.

رفع سلولیت با ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری موضعی بدن هات چیلی با داشتن ترکیباتی که به آن اشاره شد چون کافئین، کاتچین و الکارنتین، چربیهای موضعی را از بین برده و از این نظر کرم ضد سلولیت بوده و برای درمان سلولیت های بدن قابل استفاده میباشد.

راهنمای ۵ مرحله ای برای تهیه آب معدنی در خانه:

برای شما مهم است که بدانید آب معدنی با آب تصفیه شده متفاوت است. در حالی که آب تصفیه شده فقط عاری از آلودگی و باکتری است، آب معدنی خالص و غنی از مواد معدنی حیاتی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم تشکیل شده است. ممکن است مردم مخالف خرید آب معدنی باشند زیرا عملاً امکان خرید روزانه قوطی های گران قیمت آب معدنی وجود ندارد.  با این حال، آب معدنی را می توان در خود خانه تهیه کرد. 

و این ۵ مرحله ساده به شما نشان می دهد که چگونه میتوانید در خانه آب معدنی تهیه کنید.

۱٫ آب لوله کشی را فیلتر کنید

فواید نوشیدن آب، روش تهیه آب معدنی در خانه
فواید نوشیدن آب معدنی

فیلتر کردن آب لوله کشی اولین قدم برای تهیه آب معدنی در خانه است. برای این منظور می توانید از دستگاه تصفیه آب معمولی خود استفاده کنید.

 حدود ۱ یا ۲ لیتر آب لوله کشی را در یک شیشه بریزید و آن را به فیلتر آب منتقل کنید. بگذارید آب کاملا فیلتر شود. هنگامی که آب تصفیه شد، باید آن را به یک ظرف باز منتقل کنید. مطمئن شوید که ظرف تمیز و عاری از هر گونه بو است.

۲٫ روش تهیه آب معدنی در خانه، جوش شیرین را اضافه کنید

مرحله بعدی برای تهیه آب معدنی در خانه، افزودن جوش شیرین به آب تصفیه شده است. 

حدود ۱/۸ قاشق چایخوری جوش شیرین را به ۱ لیتر آب تصفیه شده اضافه کنید. مقدار را به ۱/۴ قاشق چایخوری برای ۲ لیتر آب تصفیه شده افزایش دهید . جوش شیرین/بی کربنات سدیم اساساً سدیم را به آب اضافه می کند. این ماده معدنی برخی از بیماری ها مانند سوء هاضمه، یبوست، نفخ، سوزش سر دل و حتی آرتریت را درمان می کند.

 این اولین مرحله از تبدیل آب تصفیه شده به آب معدنی است.

۳٫ نمک اپسوم را اضافه کنید

هنگامی که جوش شیرین را به آب تصفیه شده اضافه کردید، حدود ۱/۸ قاشق  چای خوری نمک اپسوم را به ۱ لیتر آب تصفیه شده با جوش شیرین اضافه کنید. نمک اپسوم مانند یک ضد عفونی کننده عمل می کند و انسان را از حملات باکتریایی در امان نگه می دارد. بنابراین، خلوص آب از قبل فیلتر شده را تا حد زیادی افزایش می دهد.

۴٫ بی کربنات پتاسیم را اضافه کنید

مرحله بعدی اضافه کردن بی کربنات پتاسیم به آب تصفیه شده با بی کربنات سدیم و نمک اپسوم است. بی کربنات پتاسیم باعث حفظ فشار خون در انسان می شود. این یک ماده معدنی ضروری است که سلامت قلب را حفظ می کند و خطر حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد

حدود ۱/۸ قاشق چایخوری  بی کربنات پتاسیم را به آب تصفیه شده اضافه کنید تا آب معدنی بسازید.

فواید نوشیدن آب، روش تهیه آب معدنی در خانه
فواید نوشیدن آب معدنی

۵٫روش تهیه آب معدنی در خانه، خوب مخلوط کنید

مهم است که مواد اضافه شده به آب تصفیه شده به خوبی مخلوط شوند. می توانید از سیفون سودا برای ترکیب کردن همه مواد معدنی در آب تصفیه شده استفاده کنید. سیفون سودا ابزاری است که به طور گسترده برای پخش نوشیدنی های گازدار استفاده می شود. همراه با کارتریج و دسته می باشد.

 کارتریج را با سیفون وصل کنید. آبی که درست کردید را از دسته عبور دهید. هنگامی که آب را از آن عبور می دهید، دسته را فشار دهید. آب معدنی کاملاً تصفیه شده همان چیزی است که از انتهای دیگر سیفون بدست می آورید.

جوزف هاوکینز اولین پتنت تولید آب معدنی بدلی را در سال ۱۸۰۹ صادر کرد. آب معدنی بدلی به صورت مصنوعی با افزودن نمک های معدنی به آب مقطر تولید شد.

۵ مرحله ذکر شده در بالا ساده ترین روش است که به شما در ساخت و تهیه آب معدنی خانگی کمک می کند که  سرشار از سدیم و پتاسیم است.

فواید آب معدنی

فواید نوشیدن آب، روش تهیه آب معدنی در خانه

۱-فواید آب معدنی، خواص سم زدایی:

از فواید آب معدنی این است که کمک می‌کند تا بدن هرگونه ماده‌ای که احتمالاً مضر است را سم‌زدایی کند.

بهترین زمان برای بهره گیری از این فرآیند این است که اولین چیزی که در صبح با معده خالی می‌نوشید، آب معدنی باشد. با یک لیوان شروع کنید و به تدریج به دو لیوان برسانید.

۲-فاقد کالری:

در آب معدنی هیچ کالری وجود ندارد، بنابراین نیازی نیست در مورد مسائل اضافه وزن نگران باشید.

۳-الکترولیت‌ها را جایگزین می‌کند:

عرق ما آب است که مقدار متفاوتی مواد معدنی حل شده مانند کلرید، سدیم، کلسیم، آهن، پتاسیم و غیره را به همراه دارد. هنگامی که عرق می‌کنیم، از حرارت بدن، آب بدن و این الکترولیت‌ها خلاص می‌شویم.

نوشیدن آب معدنی کمک می‌کند تا آنچه را که از دست داده‌اید دوباره جایگزین کنید و الکترولیت‌ها را در بدن متعادل کنید.

۴-منبع کلسیم:

یکی از فواید آب معدنی این است که منبع کلسیم میباشد. برای افرادی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند، نوشیدن آب معدنی بخشی از مصرف کلسیم آنها را به همراه خواهد داشت.

چرا نوشیدن آب اهمیت دارد؟

فواید نوشیدن آب، روش تهیه آب معدنی در خانه

حدود ۷۰ درصد از بدن ما از آب پر شده است، اما این رقم در افراد مختلف متفاوت است.

اندام‌های مختلف بدن ما نیز حاوی آب هستند.

  • ۷۰٪ از مغز ما آب است.
  • ریه‌های ما ۹۰٪ آب هستند.
  • خون ۸۳٪ آب است.
  • بافت ماهیچه‌ای ما ۷۵٪ آب است.

هر روز ما آب بدن را از طریق عرق و دیگر راه‌های دفعی بدن از دست می‌دهیم. به طور متوسط، ما باید روزانه حدود ۵ پاینت آب را جایگزین کنیم. از این رو مهم است که دوباره آب را جایگزین کنیم زیرا آب کارهای زیر را برعهده دارد:

فواید نوشیدن آب:

  • حمل اکسیژن و تغذیه به سلول‌های بدن
  • کمک به حمایت مفاصل
  • کمک به حرکات روده
  • کمک به تنظیم دمای بدن
  • کاهش احتمال ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری
  • کمک به حفظ عملکرد خوب کلیه
  • تنظیم فشار خون و جلوگیری از کاهش فشار خون به سطوح تهدید کننده زندگی
  • جلوگیری از تشکیل لخته خون و دفاع در برابر لخته شدن خون
  • کمک به مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشک شدن پوست
  • کاهش احتمال ابتلا به سردردهای مکرر

بدین ترتیب، نوشیدن مقدار مناسب آب با کیفیت خوب، بدن ما را در شرایط عملکردی خوبی نگه می‌دارد.

در حال حاضر شما می دانید چرا باید هیدراته بمانید و چرا نوشیدن مقدار زیاد آب شما را سالم نگه می‌دارد.

با فواید سلامتی بسیار زیاد آب، نوشیدن آب معدنی طبیعی برای جایگزین کردن آب از دست رفته ایده خوبی به شمار می‌رود.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی سینه، شلی و افتادگی سینه، درمان عددم تقارن سینه و به طور کلی اصلاح فرم سینه میباشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه و باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

ویژگیهای حجم دهنده سینه و باسن میبلین:

یکی از ویژگیهای خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده سینه ، استفاده از آن در دوره بارداری، شیردهی و یائسگی میباشد و با توجه به ترکیبات کاملا گیاهی کرم حجم دهنده سینه و باسن، محدودیت سنی نداشته و از سن ۱۴ سال به بالا قابل استفاده میباشد.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این کرم حجم دهنده سینه ، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

راهنمای گام به گام آب معدنی DIY

روش تهیه آب معدنی در خانه

اگر بدانید چه کاری باید انجام دهید، ساختن آب معدنی در خانه پیچیده نیست. جمع آوری مواد مناسب تنها کاری است که باید انجام دهید – زیرا فرآیند زیر بسیار ساده است. 

آب غنی شده با مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم آب معدنی نامیده می شود. خوشبختانه، شما می توانید آب معدنی را در خانه فقط در چند مرحله آماده کنید – آب لوله کشی را فیلتر کنید و جوش شیرین، نمک اپسوم و بی کربنات پتاسیم را در مقادیر تجویز شده اضافه کنید. همچنین می توانید از سیفون سودا برای مخلوط کردن آنها با آب صاف شده استفاده کنید. این مواد معدنی فواید سلامتی دارند از بهبود سلامت قلب و عروق گرفته تا کاهش سوء هاضمه، نفخ، اسهال، سوزش سر دل و آرتریت. این روش را در خانه خود امتحان کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا خوردن هر روز آب معدنی اشکالی ندارد؟

بله، نوشیدن روزانه آب معدنی به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود.

آیا آب جوشیده همان آب معدنی است؟

خیر، تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد. جوشاندن آب معمولی در دمای بالاتر، میکروب ها را از آب خارج می کند اما مواد شیمیایی مضر را دارد. آب معدنی فرآیند تصفیه را طی می کند که در آن مواد شیمیایی مضر حذف می شوند اما مواد معدنی ضروری حفظ می شوند.

مضرات آب معدنی چیست؟

آب معدنی کمی اسیدی تر از آب معمولی است. این ممکن است باعث سکسکه و نفخ شود. همچنین گرانتر محسوب می شود و ممکن است آسیب بیشتری به محیط زیست وارد کند.

آیا آب معدنی می تواند باعث سنگ کلیه شود؟

خیر، آب معدنی باعث ایجاد سنگ کلیه نمی شود. محتوای کلسیم و منیزیم موجود در آب معدنی ممکن است در مدیریت سنگ کلیه مفید باشد .

آیا آب معدنی بهتر از آب معمولی است؟

هم آب معدنی و هم آب لوله کشی برای مصرف بی خطر در نظر گرفته می شوند. با این حال، آب معمولی راحت و کمتر برای محیط زیست مضر تلقی می شود.

منبع: stylecraze.com



Source link