روش سالم نگه داشتن واژن بهترین راهکارها برای پیشگیری از عفونت واژن


بهترین روش سالم نگه داشتن واژن

واژن یک اندام خود تمیز شونده است که محل نگهداری باکتری های ضروری است که از چندین عفونت جلوگیری می کند. اما این بدان معنا نیست که شما به بهداشت شخصی اهمیت نمی دهید. رعایت چند نکته ساده برای بهداشت واژن می تواند آن را شاد و خوشبو نگه دارد. اگر واژن شما بوی خوبی ندارد و باعث درد شما می شود، ممکن است نشانه های عفونت باشد و نیاز به مداخله فوری پزشکی داشته باشد. در این مقاله از فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی، بهترین روش سالم نگه داشتن واژن را که بتوانید از بیماری‌های مرتبط جلوگیری کنید، به شما معرفی می‌کنیم. برای شناختن آنها در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • چه چیزی باعث عفونت واژن می شود؟
  • PH زنانه چیست؟
  • بهترین روش سالم نگه داشتن واژن
  • سوالات متداول

چه چیزی باعث عفونت واژن می شود؟

بهترین روش سالم نگه داشتن واژن

توجه: اصطلاح “واژینیت” برای توصیف شرایطی استفاده می شود که ممکن است باعث التهاب یا عفونت واژن شما شود. اصطلاح “ولووواژینیت” برای توصیف التهاب هر دو واژن و فرج (بخش خارجی اندام تناسلی شما) استفاده می شود.

علل شایع عفونت واژن عبارتند از:

  • عفونت‌های باکتریایی – رشد بیش از حد باکتری‌های خاصی که قبلاً در واژن شما یافت می‌شوند می‌توانند باعث ایجاد واژینوز باکتریایی شوند . 
  • عفونت های مخمری – عفونت های ناشی از قارچی به نام کاندیدا آلبیکنس.
  • انگل تک یاخته ای – ممکن است باعث عفونت واژن به نام تریکومونیازیس شود.
  • یائسگی – می تواند باعث آتروفی واژن شود که ممکن است منجر به نازک شدن و خشکی واژن شود. 
  • محرک ها – برخی از صابون ها، شوینده های بدن، عطرها و داروهای ضد بارداری واژینال می توانند باعث تحریک واژن شوند. لباس های تنگ نیز می توانند باعث ایجاد جوش و التهاب واژن شوند. 

اینها برخی از محرک های اصلی عفونت و تحریک واژن هستند. قبل از اینکه در مورد راه های طبیعی برای سالم نگه داشتن واژن صحبت کنیم، بیایید بفهمیم که pH زنانه چیست.

برای درمان کوچکی سینه، شلی و افتادگی سینه و درمان عدم تقارن سینه از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا استفاده نمایید.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه میبلین


ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

PH زنانه چیست؟

PH طبیعی واژن یا زنانه قرار است بین ۳٫۸ تا ۴٫۵ باشد. pH اندازه گیری اسیدی یا بازی بودن یک ماده است. مقیاس pH از ۰ تا ۱۴ است. pH کمتر از ۷ اسیدی است، در حالی که PH بالاتر از ۷ بازی است.

PH واژن شما در حالت ایده آل باید اسیدی باشد. با این حال، این مقدار ممکن است تغییراتی را قبل از قاعدگی و بعد از یائسگی نشان دهد.

سطح بالای PH واژن، مثلاً ۴٫۵، بستر مناسبی را برای عفونت‌های واژن فراهم می‌کند. علل شایع pH نامتعادل زنانه عبارتند از:

  • رابطه جنسی محافظت نشده
  • آنتی بیوتیک ها
  • جریان قاعدگی

از آنجایی که PH نامتعادل واژن می تواند باعث عفونت و تحریک واژن شود، مهم است که واژن خود را سالم نگه دارید.

لیست زیر برخی از بهترین راه هایی است که می تواند به شما کمک کند.

بهترین روش سالم نگه داشتن واژن

بهترین روش سالم نگه داشتن واژن
بهترین روش سالم نگه داشتن واژن
  1. از کاندوم استفاده کنید
  2. پروبیوتیک های خوراکی مصرف کنید
  3. از دوش کردن خودداری کنید
  4. سالم غذا بخورید
  5. در حین مقاربت از روان کننده استفاده کنید
  6. لباس خود را با دقت انتخاب کنید
  7. بهداشت را رعایت کنید
  8. درمان عفونت ها
  9. از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها خودداری کنید
  10. آزمایشات زنان را به طور منظم انجام دهید

چگونه واژن خود را سالم نگه داریم

۱٫ از کاندوم استفاده کنید

استفاده از کاندوم در زمان رابطه جنسی بسیار مهم است. برای جلوگیری از عفونت‌های مقاربتی نامرئی مانند HIV، تبخال تناسلی  ، سوزاک  ، زگیل تناسلی و کلامیدیا  از محافظت استفاده کنید.

۲٫ پروبیوتیک های خوراکی مصرف کنید

مصرف پروبیوتیک ها به بازیابی باکتری های خوب از دست رفته در واژن کمک می کند. شما می توانید غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست و کفیر مصرف کنید یا از مکمل ها استفاده کنید.

۳٫ از دوش کردن خودداری کنید

واژن شما مانند اجاقی است که خود تمیز شونده است. دوش کردن آن می تواند pH آن را مختل کند – و این ممکن است منجر به عفونت های واژن، بارداری لوله ای  ، زایمان زودرس و سایر عوارض شود. از این رو از دوش گرفتن خودداری کنید. در عوض، قسمت بیرونی واژن را با آب و صابون ملایم بشویید. همچنین می‌توانید از هر پاک‌کننده‌ای با pH متعادل که مخصوص اندام خصوصی شما است، استفاده کنید. اما مطمئن شوید که مواد نگهدارنده تحریک کننده نداشته باشد.

۴٫ سالم غذا بخورید

یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیز نقش حیاتی در حفظ سلامت واژن شما دارد. برخی از غذاها مانند ماست و عسل می توانند به پیشگیری از عفونت های قارچی کمک کنند . آب زغال اخته به پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری کمک می کند.

عسل دارای خواص ضد قارچی است و باکتری لاکتوباسیلوس موجود در ماست از رشد کاندیدا و عفونت های واژن جلوگیری می کند.

برای داشتن تناسب اندام و کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی از کرم لاغر کننده بدن هات چیلی استفاده نمایید.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

کرم لاغری هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

۵٫ در هنگام مقاربت از روان کننده استفاده کنید

روغن کاری در حین رابطه جنسی برای جلوگیری از ترک خوردن و تحریک پوست واژن مهم است. روانکاری واژن قرار است در هنگام برانگیختگی اتفاق بیفتد، اما برخی از زنان به اندازه کافی آن را تولید نمی کنند یا زمان کافی برای پیش بازی صرف نمی شود. در چنین مواردی باید از روان کننده های طبیعی و خارجی مانند ژل آلوئه ورا استفاده شود. با این حال، از وازلین یا روغن بچه استفاده نکنید زیرا می توانند باعث التهاب واژن شوند.

۶٫ روش سالم نگه داشتن واژن، لباس خود را با دقت انتخاب کنید

پوشیدن لباس های تنگ می تواند باعث تحریک و التهاب واژن شود. اگر لباس‌های خیس مانند لباس شنا را برای مدت طولانی بپوشید، ممکن است شرایطی گرم/مرطوب برای رشد عفونت‌های قارچی ایجاد کند. بنابراین، لباس های زیر را بپوشید که به خوبی اندازه شما هستند. همچنین، مطمئن شوید که در اسرع وقت لباس های خیس/عرق کرده را عوض کنید.

۷٫ بهداشت خود را رعایت کنید

رعایت نکردن شیوه های بهداشتی مناسب ممکن است محیط مساعدی برای رشد عفونت های واژن ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که هر بار که از سرویس بهداشتی استفاده می کنید، اندام خصوصی خود را تمیز کنید. از پوشیدن نوار بهداشتی/تامپون برای ساعات طولانی خودداری کنید و برای جلوگیری از تحریک واژن، مرتباً آنها را تعویض کنید . اگر “فراموش کنید” که یک تامپون در واژن خود دارید و یک تامپون دیگر را قرار دهید، ترشحات واژن غیرمعمول ممکن است رخ دهد!

۸٫ عفونت ها را درمان کنید

بهترین روش سالم نگه داشتن واژن
بهترین روش سالم نگه داشتن واژن

عفونت واژن را بدون درمان رها نکنید و منتظر بمانید تا خود به خود برطرف شود. اگر مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستید، می توانید از داروهای بدون نسخه برای درمان آن استفاده کنید . اما اگر علائم بهبود نیافت، در مشورت با پزشک تردید نکنید.

آیا میدانستید؟ درمان جایگزینی هورمون  با تغییر مشخصات باکتریایی دستگاه واژن، خطر عفونت های دستگاه ادراری را کاهش می دهد.

۹٫ از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها خودداری کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، آنتی بیوتیک ها یکی از دلایل اصلی عدم تعادل در pH واژن هستند . آنها می توانند باکتری های خوب را همراه با باکتری های بد بدن شما از بین ببرند. از این رو، روی داروهایی که مصرف می کنید دقت کنید. مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها را متوقف کنید. در صورت نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک های تجویزی با پزشک خود صحبت کنید. قبل از پذیرش آنتی بیوتیک مطمئن شوید که عفونت واژن شما واقعاً ناشی از باکتری است و سعی کنید از دوش ضد باکتریایی یا قبل از مصرف داروی خوراکی استفاده کنید.

۱۰٫ آزمایشات زنان را به طور منظم انجام دهید

به طور منظم به متخصص زنان یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید تا از سلامت واژن خود مراقبت کنید. برای تشخیص هر گونه ناهنجاری یا عفونت در اولین فرصت، معاینات زنان و زایمان یا تست پاپ را به طور منظم انجام دهید.

این نکات ممکن است کاملاً ابتدایی به نظر برسند، اما نقش مهمی در حفظ سلامت واژن شما دارند. آنها همچنین به شما در تسریع بهبودی هر گونه عفونت واژن موجود کمک می کنند.

برای برنزه کردن بدن و برنزه شدن یکدست با تناژ شکلاتی طلایی فوق العاده جذاب، از کرم برنزه کننده فلورسان روسیه استفاده نمایید.

کرم برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب

برنزه کننده فلورسان

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این کرم برنزه ، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان به صورت مؤثری پوست را مرطوب نموده و آن را نرم می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک جلوگیری می نماید.

تمیز کردن واژن

تمیز و سالم نگه داشتن واژن نیاز به نگهداری دقیق دارد. در حالی که واژن خود تمیز می شود و نیازی به شستشو ندارد، شستن فرج (قسمت بیرونی اندام تناسلی) و ناحیه اطراف مقعد برای جلوگیری از عفونت بسیار مهم است.

حفظ pH مناسب واژن برای سالم نگه داشتن و عاری از عفونت مهم است. تغییر در رنگ و بافت ترشحات یا خارش و بوی بد ممکن است به عفونت احتمالی منجر شود. اطمینان از جریان مناسب هوا، خشک نگه داشتن آن، محافظت در حین مقاربت و مصرف آنتی بیوتیک در صورت لزوم به جلوگیری از بدتر شدن اوضاع کمک می کند. اگر به نظر می رسد اوضاع در چند روز بهتر نشد، با پزشک مشورت کنید.

پاسخ به سوالات متداول

بوی واژن سالم چیست؟

بیشتر واژن های سالم بوی ملایم و طبیعی دارند. اگر بوی واژن شما بسیار بد است، ممکن است نشان دهنده عفونت واژن باشد.

چرا بهداشت زنان مهم است؟

عواملی مانند تعریق، قاعدگی و ترشحات واژن، رعایت بهداشت زنانه را برای جلوگیری از بوی بد و حفظ سلامت واژن ضروری می کند.

چگونه از شر بوی زنانه خلاص شوم؟

اگر می خواهید از شر بوی واژن خلاص شوید، با رعایت اصول بهداشتی شروع کنید. از استفاده از صابون ها/فم های بدن برای اندام خصوصی خودداری کنید. در عوض، یک پاک کننده با pH متعادل را انتخاب کنید تا واژن خود را سالم و تمیز نگه دارد. در صورت تداوم بو به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نشان دهنده عفونت باشد.

آیا می توانم از آب نمک برای شستن اندام تنم استفاده کنم؟

بله، می توانید از آب نمک برای تمیز کردن قسمت خصوصی خود استفاده کنید. با این حال، آن را در داخل واژن استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک بیشتر شود.

چگونه می توانم خطر عفونت واژن را در دوران بارداری کاهش دهم؟

می توانید از انواع کرم های ضد قارچ واژینال بدون نسخه استفاده کنید، شورت های گشاد و نخی بپوشید و برای کاهش خطر عفونت واژن در دوران بارداری از حمام آب گرم خودداری کنید.

چگونه می توانم قسمت خصوصی خود را در دوران بارداری تمیز کنم؟

برای تمیز کردن و خشک نگه داشتن ناحیه از آب ساده استفاده کنید. ممکن است به دلیل ترشح زیاد، نیاز به شستشوی مکرر ناحیه واژن داشته باشید. با این حال، منطقه را بیش از حد نشویید.

جوش شیرین چگونه به تحریک واژن کمک می کند؟

خواص ضد قارچی جوش شیرین ممکن است به کاهش تحریک واژن کمک کند. یک مطالعه نشان داد که ژل تهیه شده با جوش شیرین می تواند از رشد کاندیدا آلبیکنس، مخمری که باعث عفونت واژن می شود، جلوگیری کند.

آیا زردچوبه برای عفونت مخمر در واژن مفید است؟

زردچوبه حاوی کورکومین است که ممکن است به کاهش علائم بالینی عفونت قارچی واژن کمک کند. ممکن است به کاهش عود ترشحات، خارش و سوزش ناشی از عفونت قارچی کمک کند.

منبع: stylecraz.com



Source link