روغن آووکادو برای رشد مو روش استفاده از فواید روغن آووکادو برای تقویت رشد مو


فواید روغن آووکادو برای رشد مو

آیا به دنبال روغن مویی هستید که بدون اینکه چرب و سنگین باشد باعث رشد موها شود؟ روغن آووکادو را بررسی کنید. این روغن مو از میوه همه کاره آووکادو گرفته شده است. دارای بافت سبک، خاصیت نفوذ بالا و سرشار از مواد مغذی ضروری است. آووکادو حاوی مواد معدنی حیاتی، ویتامین ها و چربی های مورد نیاز موهای شما است. روغن آن به مرطوب کردن موها، کاهش شوره سر، تقویت رشد مو، محافظت از مو در برابر آسیب و درخشندگی کمک می کند. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی، فواید روغن آووکادو برای رشد مو، روش‌های استفاده از آن و خطرات احتمالی روغن را مورد بحث قرار داده‌ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • روغن آووکادو چیست؟
  • ۶ مزیت بالقوه روغن آووکادو برای مو
  • چگونه از روغن آووکادو برای مو استفاده کنیم؟
  • خطرات و هشدارها
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

روغن آووکادو چیست؟

فواید روغن آووکادو برای رشد مو

روغن آووکادو ( Persea gratissima ) یک روغن طبیعی غنی از مواد مغذی فشرده سرد است که عمدتاً برای کاربردهای آشپزی و آرایشی استفاده می شود. این میوه از آووکادو، تنها میوه چرب غنی از اسیدهای چرب تک غیراشباع  اسید اولئیک ، مشتق شده است . خواص نفوذ سریع روغن می تواند به تقویت سلامت مو کمک کند. همچنین سرشار از ویتامین های E و D است و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است . این ویژگی های روغن آن را برای تقویت سلامت مو ایده آل می کند.

روغن های فشرده سرد روغن هایی هستند که در دمای اتاق (حدود ۲۷ درجه سانتیگراد) به دست آمده اند و در هیچ نقطه ای از فرآیند استخراج در معرض دمای بالاتر از ۵۰ درجه سانتیگراد قرار نگرفته اند.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، با ترکیباتی کاملا ارگانیک یک انتخاب ایده آل برای خانمها و آقایان، جهت درمان ریزش مو، و تقویت رشد موها میباشد.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو

 شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

یک امتیاز بسیار مهمی که شامپو رشد مو و ضد ریزش فوری ویتامینه، گیاهی و ارگانیک بایوفول داراست خاصیت رشد مجدد مو آن است.

شامپو ضدریزش گیاهی و ارگانیک، ضدشوره و ضد پیری بایوفول دارای ترکیبات مؤثر ارگانیک بوده و به عنوان شامپو ضد شوره مو سر هم می توان از آن استفاده کرد

همچنین به خاطر دارا بودن ترکیبات پروتئین کراتین ارگانیک نیز به عنوان شامپو کراتینه ارگانیک مو کاربرد دارد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو  فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان

افزایش ضخامت تارهای مو

فاقد ترکیبات شیمیایی

۶ مورد از فواید روغن آووکادو برای رشد مو

روغن آووکادو با طیف گسترده ای از خواص تغذیه ای خود به سلامت کلی مو کمک می کند. می تواند سطح رطوبت، رشد مو و درخشندگی مو را بهبود بخشد.

۱٫ موها را مرطوب می کند

موهای خشک در نهایت می تواند باعث شکستگی شود. می توانید این مشکل را با استفاده از روغن آووکادو که سرشار از چربی است که رطوبت ضروری مو را تامین می کند، به حداقل برسانید. بیشتر روغن ها قوام غلیظی دارند و سنگین هستند. آنها نمی توانند به راحتی به ساقه مو نفوذ کنند. اما روغن آووکادو حاوی چربی های تک غیراشباع و اسید اولئیک است که به آن کمک می کند تا به راحتی به ساقه مو نفوذ کند و موهای شما را مرطوب کند.

به طور کلی، شامپوها و سایر محصولات مو، پوست سر را از روغن های طبیعی آن (که به عنوان سبوم نیز شناخته می شود) از بین می برند. این ممکن است تارهای موی شما را شکننده کند. اما روغن آووکادو با خواص آبرسانی عالی خود می تواند این مشکل را برطرف کند. ویتامین های B و E موجود در روغن آووکادو می تواند به تقویت مو کمک کند. روغن همچنین حاوی چربی های تک غیراشباع است. این چربی ها به تقویت هر ساقه مو از داخل به بیرون کمک می کنند. آنها همچنین ممکن است از شکستن مو جلوگیری کنند .

روغن آووکادو همچنین می تواند از مو در برابر عوامل استرس زای محیطی و آلودگی محافظت کند. می توانید این روغن را به نرم کننده مورد علاقه خود اضافه کنید و از مزایای مرطوب کنندگی آن لذت ببرید.

۲٫ فواید روغن آووکادو برای رشد مو، به طور موثر موها را باز می کند

فواید روغن آووکادو برای رشد مو

موهای خشک و نازک می توانند به راحتی گره ایجاد کنند. شرایط آب و هوایی نیز می تواند موهای شما را گره بزند. روغن آووکادو خاصیت روان کنندگی دارد و می تواند به عنوان جایگزینی برای نرم کننده استفاده شود. ویتامین های B و E و چربی های موجود در روغن آووکادو به حالت دادن و صاف کردن تارهای مو کمک می کند. این روغن به عنوان یک عامل گره گشایی عمل می کند.

برای حفظ رطوبت و جلوگیری از شکستگی، می توانید مقدار کمی از روغن را به موهای خود بمالید. سپس می توانید موهای خود را با یک شانه دندانه پهن (یا انگشتان خود) شانه کنید تا گره ها را از بین ببرید.

۳٫ شوره سر را کاهش می دهد

استفاده از رنگ مو، شامپوهای شوینده و برخی شرایط پزشکی می توانند پوست سر شما را خشک و پوسته پوسته کنند . این وضعیت پوست سر ممکن است به شوره سر منجر شود. چربی های تک غیراشباع مانند اسید اولئیک دارای فرمول نفوذ سریع هستند. ماساژ دادن مقداری روغن آووکادو روی پوست سرتان قبل از شستن می تواند به کاهش شوره سر کمک کند.

پوست سر خیلی خشک یا خیلی چرب می تواند باعث شوره سر شود. چرب کردن مکرر پوست سر نقطه شروع خوبی برای جلوگیری از خشکی پوست سر است. استفاده موضعی از روغن طبیعی، مانند روغن آووکادو، می تواند به بهبود سلامت پوست سر کمک کند.

۴٫ باعث رشد مو می شود

شواهد حکایتی نشان می دهد که روغن آووکادو غنی از مواد مغذی می تواند به تقویت سلامت و رشد مو کمک کند. روغن آووکادو، زمانی که همراه با اسانس نعناع فلفلی یا رزماری استفاده شود، می تواند ریزش مو را کاهش دهد و رشد طبیعی مو را تقویت کند. مشخص شده است که هر دو روغن ضروری سلامت مو را تقویت می کنند. ماساژ دادن روغن آووکادو روی پوست سر ممکن است به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کند. این می تواند فولیکول های مو را  تحریک کند و فولیکول های مسدود شده مو را که منجر به رشد مو می شود، باز کند.

روغن آووکادو همچنین حاوی ویتامین D است . این ماده مغذی می تواند به تولید فولیکول های موی جدید کمک کند. با این حال، تحقیقات در این زمینه محدود است. 

به سادگی مقدار کمی روغن آووکادو را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این کار را هر دو هفته یکبار انجام دهید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا، درمان فوری و قطعی برای ریزش مو و رشد مجدد موها با ترکیباتی خاص و منحصر به فرد در مدت زمان کوتاه می باشد.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش مو و رشد مو، انرژی، درخشش و استحکام مو را بازیابی می کند. این محلول ضد ریزش مو غنی شده با پروکپیل کمپلکس برای محافظت و تقویت مو می باشد.

 سرم ضد ریزش و رشد مجدد سریع مو بایوفول دارای ترکیباتی صد در صد ارگانیک است.

سرم ضد ریزش مو و رشد مو مناسب برای استفاده افراد با بیماری های زمینه ای نیز می باشد.

این تونیک ضد ریزش مو  فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

۵٫ از مو در برابر آسیب محافظت می کند

روغن آووکادو می تواند مو را با رطوبت غنی از اسیدهای چرب بپوشاند و از آسیب محافظت کند. علل شایع آسیب مو عبارتند از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تکنیک های حالت دادن خشن و ابزارهای داغ مو مانند سشوار یا اتوی مو. استفاده از روغن آووکادو روی موها درست قبل از استفاده از ابزارهای حالت دهنده مو می تواند آسیب حرارتی را به حداقل برساند.

روغن آووکادو حاوی ویتامین E است که می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را معکوس کند. همچنین از شکستن مو جلوگیری می کند. تارهای مو اگر همیشه خشک و شکننده باشند به راحتی می‌شکنند. برای کاهش این مشکل، می توانید موهای خود را با یک لایه نازک روغن آووکادو بپوشانید.

۶٫ درخشندگی مو را افزایش می دهد

روغن آووکادو می تواند به درخشندگی موهای شما کمک کند و تمام مدل موهای شما را تقویت کند.

 می توانید مقدار کمی از روغن را در دستان خود بریزید، دستان خود را به هم بمالید و به موهای خود بمالید.

می توانید از روغن آووکادو به عنوان جایگزین سرم مو استفاده کنید. به سادگی چند قطره روغن آووکادو را روی موهای مرطوب از قد وسط تا نوک بمالید و آن را به دلخواه حالت دهید.

روغن آووکادو منبعی از تمام مواد مغذی و ویتامین های ضروری است که موهای شما به آن نیاز دارند. در بخش بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه می توانید از این روغن برای بهره مندی از مزایای مو استفاده کنید.

چگونه از فواید روغن آووکادو برای مو استفاده کنیم؟

روغن آووکادو به راحتی جذب می شود. لایه‌ای چرب روی پوست سر شما باقی نمی‌گذارد. اگر بیش از حد از روغن روی موهای خود استفاده می کنید، می توانید آن را با شامپو رشد مو گیاهی کاملاً بشویید.

 نحوه استفاده از روغن آووکادو به عنوان یک درمان با روغن داغ

آنچه شما نیاز دارید :

  • ۳-۵ قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • ۳-۵ قاشق غذاخوری روغن نارگیل فوق بکر
  • ظرف شیشه ای
  • ماهی تابه
  • حوله گرم

مراحل :

  1. آب را در یک قابلمه بجوشانید.
  2. بسته به طول موهایتان، از روغن آووکادو و روغن نارگیل فوق بکر در قسمت های مساوی (هر کدام ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری) استفاده کنید. آنها را در یک ظرف شیشه ای ترکیب کنید.
  3. ظرف شیشه ای را با روغن به مدت یک یا دو دقیقه در آب داغ قرار دهید.
  4. آن را خنک کنید و قبل از استفاده از آن روی موهای خود، دمای آن را بررسی کنید.
  5. روغن را به آرامی روی موهای تمیز ماساژ دهید و آن را با یک حوله گرم بپیچید.
  6. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  7. موهای خود را با آب خنک و یک شامپوضد ریزش مو بشویید.
  8. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما مخاطبین محترم

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، با ترکیباتی خاص و متفاوت ریزش موها را درمان کرده و موها را به طور مؤثری آبرسانی میکند و باعث رشد طولی موها می شود.

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس

محلول رشد مو سی کمپلکس

سرم آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم  و ضخامت مو را افزایش می دهد و در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا ، علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای ماساژ پوست سر

فواید روغن آووکادو برای رشد مو

ماساژ پوست سر با روغن آووکادو موها را مرطوب می کند و پوست سر خشک و پوسته پوسته شده را درمان می کند. همچنین به جلوگیری از شوره سر کمک می کند.

روش استفاده از روغن آووکادو برای ماساژ پوست سر:

  1. روغن آووکادوی خالص را روی پوست سر خود ماساژ دهید. گردش خون را تقویت می کند، ریشه مو را تقویت می کند، پوست سر را مرطوب می کند و رشد مو را تشویق می کند.
  2. از روغن آووکادو به عنوان حامل روغن های ضروری استفاده کنید (یک دو قطره از روغن های ضروری مورد علاقه خود مانند روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای را اضافه کنید).
  3. روغن آووکادو خاصیت روان کنندگی بسیار خوبی دارد. روغن را می توان به عنوان یک حالت دهنده نیز استفاده کرد. آن را روی موها بمالید تا موهایتان باز شود.
  4. موهای خود را با روغن آووکادو بپیچانید تا رطوبت آن حفظ شود و از شکستگی جلوگیری شود.

نحوه استفاده از روغن آووکادو به عنوان یک درمان حالت دهنده عمیق با ماسک مو

آنچه شما نیاز دارید

فواید روغن آووکادو برای رشد مو
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه ماسک موی آووکادو:

  1. زرده تخم مرغ و روغن آووکادو را با همزن بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.
  2. یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
  3. مواد را با هم ترکیب کنید.
  4. مخلوط را روی موهای تمیز و مرطوب از ریشه تا نوک بمالید.
  5. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید.
  6. بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند.
  7. موها را با آب خنک و شامپو رشد مو کاملاً بشویید.
  8. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود. شما می توانید این روش را به عنوان درمان مو هر دو هفته یک بار دنبال کنید.

شما می توانید این روش را به عنوان یک درمان مو هر بار یک بار دنبال کنید، در صورت نیاز می توانید از این روش درمانی هر دو هفته یک بار استفاده کنید.

روغن آووکادو می تواند افزودنی فوق العاده ای برای مراقبت از مو شما باشد. اما همچنین ممکن است واکنش های نامطلوب خاصی ایجاد کند، و مهم است که قبل از خرید آنها را بشناسید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

ماسک کراتینه اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان خشکی مو، درمان وزی مو و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین

ماسک کراتینه اولتراشاین

ماسک ترمیم کننده مو، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد.

این ماسک ابریشمی محافظ قوی تارهای مو بوده و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

ماسک کراتینه مو و براق کننده مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به صورت عمقی درمان می کند.

ماسک مو آلتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

شما تنها با یک دوره استفاده از این ماسک مو کراتینه موهایی شاداب،لخت و نرم و طبیعی خواهید داشت و موخوره های مو نیز درمان خواهد شد.

عوارض روغن آووکادو

آووکادو (یا روغن) به طور کلی برای استفاده برای اکثر افراد بی خطر است. اما کسانی که به لاتکس حساسیت دارند ممکن است دچار آلرژی به آووکادو شوند. استفاده از روغن آووکادو نیز ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، حتی اگر آن را مصرف نکنید. اگر قرمزی یا ناراحتی روی پوست داشتید، استفاده از روغن را متوقف کنید.

قبل از استفاده از روغن آووکادو، یک پچ تست روی پوست خود انجام دهید.

نتیجه

روغن آووکادو یک روغن همه کاره برای مو با فواید بسیاری است. قدرت نفوذ بالایی دارد و تقریبا برای انواع مو مناسب است. از مرطوب کردن مو تا کاهش آسیب مو، این روغن مو فواید متعددی را برای بهبود سلامت کلی مو ارائه می دهد. انتخاب روغن آووکادو (فشار سرد و طبیعی) مناسب برای نوع موهایتان به شما کمک می کند از مزایای آن بهره مند شوید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا روغن آووکادو می تواند مو را خشک کند؟

خیر، برعکس، روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب و مواد معدنی است که برای رطوبت رسانی ضروری هستند. می تواند به ترمیم موهای خشک و آسیب دیده کمک کند.

کدام یک برای مو بهتر است: روغن نارگیل یا روغن آووکادو؟

هر دو روغن فواید شگفت انگیزی برای مراقبت از مو دارند. با این حال، روغن آووکادو سبک است، بنابراین برای موهای با هر بافتی مناسب است. روغن نارگیل سنگین است و ممکن است برای موهای نازک و چرب مناسب نباشد.

آیا می توانید روغن آووکادو را مستقیماً روی پوست سر بمالید؟

بله. می توانید روغن آووکادو را مستقیماً روی پوست سر بمالید تا آن را ماساژ دهید. این کار فولیکول های مو را باز می کند و به گردش خون برای تحریک رشد مو کمک می کند.

کدام یک برای مو بهتر است: روغن بادام یا روغن آووکادو؟

هر دو روغن فواید زیادی برای مو دارند. بنابراین، به ترجیحات و نیازهای شما خلاصه می شود. روغن آووکادو چربی‌های تک غیراشباع بیشتری دارد ، بنابراین عمیقاً به پوست سر نفوذ می‌کند تا فولیکول‌ها را باز کند و رشد مو را تقویت کند. اما همچنین می تواند باعث تحریک پوست های حساس شود. روغن بادام نسبت به آووکادو فواید تغذیه ای بیشتری دارد و برای پوست های حساس ملایم است، اما کسانی که به آجیل حساسیت دارند باید از آن اجتناب کنند. 

روغن آووکادو یا روغن هسته انگور برای مو بهتر است؟

هم روغن آووکادو و هم روغن هسته انگور فواید بی نظیری دارند. روغن آووکادو یک روغن طبیعی است که برای تغذیه و مرطوب کردن موهای خشک، شکننده و وز عالی است. روغن هسته انگور یک روغن حامل سبک وزن است که مکمل سایر روغن های ضروری است و از از بین رفتن رطوبت جلوگیری می کند.

سخن پایانی
  • روغن آووکادو خاصیت نفوذ سریع مو دارد. بنابراین، به تغذیه سریع موها ها با ویتامین های B، D، E و غیره کمک می کند.
  • همچنین موها را مرطوب نگه می دارد و خطر شکستگی و گره خوردن و آسیب ناشی از نور خورشید و ابزارهای گرم کننده را کاهش می دهد.
  • استفاده از روغن آووکادو و اسانس های نعناع فلفلی یا رزماری به تقویت رشد مو کمک می کند.

منبع: stylecraze.com



Source link