سطح تناسب اندام بالا خطر مرگ قلبی عروقی ناشی از فشار خون بالا را کاهش می دهد


سطح تناسب اندام بالا خطر مرگ قلبی عروقی ناشی از فشار خون بالا را کاهش می دهد

بر اساس نامه تحقیقاتی که در 23 مارس به صورت آنلاین منتشر شد، سطوح بالای تناسب اندام خطر افزایش مرگ و میر قلبی عروقی در مردان مبتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد، اما از بین نمی برد. مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیری.

Jari A. Laukkanen، MD، Ph.D. از دانشگاه فنلاند شرقی در Kuopio، و همکارانش از داده های مطالعه بیماری قلبی ایسکمیک Kuopio (2682 مرد؛ سنین 42 تا 61 سال) برای ارزیابی آینده نگر رابطه بین سیستولیک استفاده کردند. فشار خون، آمادگی قلبی تنفسی (CRF) و مرگ و میر مرتبط با بیماری های قلبی عروقی.

محققان دریافتند که در طی 28.5 سال پیگیری متوسط، فقط برای فشار خون، فشار خون بالا با افزایش خطر مرگ و میر قلبی عروقی (نسبت خطر) مرتبط است. [HR]، 1.39). برای تناسب اندام به تنهایی، سطح تناسب اندام پایین در مقابل بالا با احتمال افزایش مرگ قلبی عروقی همراه بود (HR، 1.74). با این حال، مردان با فشار خون بالا و تناسب اندام پایین در مقایسه با شرکت کنندگان با فشار خون طبیعی و تناسب اندام، بیش از دو برابر خطر مرگ قلبی عروقی داشتند (HR، 2.35). در مقایسه با مردان با فشار خون نرمال و تناسب اندام بالا، خطر قلبی عروقی بالا باقی ماند اما در مردان با فشار خون بالا و سطح تناسب اندام بالا کاهش یافت (HR، 1.55).

این یافته‌ها به شواهد نوظهور اضافه می‌کنند مبنی بر اینکه دستیابی و حفظ بالاترین سطح CRF در دوران بزرگسالی برای کاهش خطر پیامدهای بیماری مزمن و همچنین مرگ مهم است و موثرترین راه برای انجام این کار از طریق فعالیت بدنی منظم و افزایش یافته است. نویسندگان می نویسند که تمرین ورزشی.

اطلاعات بیشتر:
Jari A Laukkanen و همکاران، سطوح بالای آمادگی جسمانی خطر افزایش مرگ و میر قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشار خون سیستولیک بالا کاهش می دهد. مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیری (2023). DOI: 10.1093/eurjpc/zwad034

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: سطح تناسب اندام بالا خطر مرگ قلبی عروقی ناشی از فشار خون بالا را کاهش می دهد (2023، 13 آوریل) بازیابی شده در 14 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-high-lowers-cardiovascular-death-blood.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.