شبکه تحقیقاتی یافته های قابل توجهی در رابطه با چاقی به دست می دهد


وزن

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

شبکه تحقیقاتی متمرکز استراتژیک (SFRN) در مورد چاقی یافته های خود را در a مجله انجمن قلب آمریکا گزارش ویژه، که کار این گروه را به عنوان “آغاز علم نوآورانه، و مهمتر از همه، تولد همکاری های جدید و مشارکت های تحقیقاتی برای پیشبرد این زمینه به جلو” ستایش می کند.

مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت (VUMC) و دانشگاه وندربیلت (VU) با دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز، دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک و دانشگاه آلاباما در بیرمنگام به مدت چهار سال از سال 2017 برای مطالعه جنبه‌های چاقی که به چاقی کمک می‌کند، همکاری کردند. اختلالاتی مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی که کیفیت زندگی و طول عمر را کاهش می دهد،

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) گزارش می دهد که شیوع چاقی در ایالات متحده در سال 2018 42.4 درصد بود، با برآوردهای فعلی نشان می دهد که شیوع اضافه وزن و چاقی در جهان ممکن است تا سال 2030 از 57 درصد فراتر رود.

کوین نیسوندر، MD، Ph.D.، دانشیار پزشکی در می گوید: “اهمیت همکاری های علمی متمرکز مانند SFRN در مورد چاقی را نمی توان اغراق کرد، به ویژه با توجه به اینکه شیوع اضافه وزن و چاقی در سراسر جهان در حال افزایش است.” VUMC و مدیر مرکز Vanderbilt، اضافه کردند که “ما در مجموع چندین گام مهم رو به جلو برداشته ایم زیرا به دنبال درک کامل تر علل چاقی، کشف مداخلات درمانی جدید و شناسایی نشانگرهای زیستی برای ردیابی دقیق تر چاقی و موفقیت کاهش وزن هستیم. ”

هدف از تحقیقات مرکز VUMC، پیشرفت بیشتر رویکردهای پزشکی دقیق برای درمان چاقی و در عین حال کاهش خطر بیماری قلبی عروقی بود.

محققان بر روی یک هدف دارویی خاص برای دیابت و چاقی تمرکز کردند، گیرنده پپتید-1 شبه گلوکاگون (GLP-1R)، که نشان داده شده است به جای افزایش خطر بیماری قلبی عروقی، از قلب و شریان های آن محافظت می کند.

در نتیجه تحقیقات تیم VUMC مشخص شد که:

  • تغییرات در نحوه سیگنال دهی یا ارتباط GLP-1R با سلول ها، ناشی از تغییرات ژنتیکی یا مولکول های دارو مانند، نحوه واکنش سلول ها به استرس متابولیک را بهبود می بخشد.
  • فعال سازی GLP-1R به طور مستقیم نحوه عملکرد رگ های خونی را تغییر نمی دهد، اما سایر نشانگرهای خطر بیماری قلبی عروقی را بهبود می بخشد.
  • استفاده از داده‌های پرونده الکترونیک سلامت، که برای پیامدهای متابولیک قلبی تنظیم شده است، همراه با ژنوتیپ‌سازی مرتبط، رویکردهای جدیدی را برای درک چاقی و ناهمگونی خطر متابولیک قلبی ارائه می‌دهد.

SFRN همچنین وظیفه ایجاد یک برنامه آموزشی برای محققان برای پیگیری تحقیقات مرتبط با چاقی را بر عهده داشت. همکاران AHA در هر مرکز جذب شدند و تحقیقات خود را در کنفرانس های ملی و بین المللی ارائه کردند.

جاشوا بکمن، MD، استاد پزشکی، که به عنوان یک مدیر آموزشی برای این مرکز خدمت می کرد، گفت: “این مرکز بسیاری از اهداف مهم VUMC و AHA را به انجام رساند.”

“دانش جدیدی ایجاد شد که درک ما را از رابط بین چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی ارتقا می‌دهد. تیم‌های جدیدی از محققین گرد هم آمدند تا به این مسائل از دیدگاه‌های اساسی، ترجمه‌ای و بالینی حمله کنند. به محققان جدید آموزش در رشته‌های مختلف ارائه شد تا آنها را به خوبی قرار دهند. در مجموع، این یک تلاش بسیار شبیه به VUMC بود – گرد هم آمدن برای انجام کارهای بزرگ.

اطلاعات بیشتر:
جین ام. کلارک و همکاران، چاقی و اضافه وزن: بررسی علل، پیامدها و رویکردهای درمانی جدید از طریق شبکه تحقیقاتی متمرکز بر استراتژی انجمن قلب آمریکا، مجله انجمن قلب آمریکا (2023). DOI: 10.1161/JAHA.122.027693

ارائه شده توسط مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت

نقل قول: شبکه تحقیقاتی یافته های قابل توجهی در رابطه با چاقی به دست می دهد (2023، 16 فوریه) بازیابی شده در 16 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-network-yields-significant-obesity.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.