طرز تهیه چلو گوشت زعفرانی


یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب ایرانی چلو گوشت زعفرانی است که شما می توانید به راحتی و خوشمزگی چلو گوشت زعفرانی را در خانه و تهیه کنید. برای تهیه چلو گوشت نیاز به ادویه هایی مانند دارچین دارید که آن را دارای طعم و عطری بهتر کند و البته به جز گوشت، پیاز و سیر هم در تهیه این غذا نقش مهمی دارند. طرز تهیه چلو گوشت زعفرانی در این مطلب قرار دارد.

شما می توانید چلو گوشت زعفرانی را با هر نوع گوشت تهیه کنید اما بهتر است برای تهیه چلو گوشت از گوشت گوسفندی که اکثر زمان ها هم از این گوشت استفاده می شود استفاده کنید. بعد از تهیه تهیه برای تزئین چلو می توان از خلال پسته یا زرشک استفاده کرد. دقت فرمایید مواد اولیه قرار گرفته شده مناسب ۴ نفر می باشد.

چلو گوشت زعفرانی مجلسی

مواد لازم

  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ عدد
  • برگ بو ۴ عدد
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران ۲ قاشق غذاخوری
  • گوشت گوسفندی (گردن) ۱ عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • زرد چوبه به مقدار لازم
  • آب ولرم یا خنک به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم

چلو گوشت زعفرانی با طعمی فوق العاده

طرز تهیه چلو گوشت زعفرانی با طعمی بی نظیر

ابتدا برای تهیه چلو گوشت زعفرانی، هر دو پیاز را پوست بگیرید و سپس بعد از پوست گیری آن را شسته و نگینی خرد کنید. یک تابه مناسب بردارید و درون آن مقداری روغن بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از داغ شدن روغن پیاز را در ماهی تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شوند.

در ادامه زرد چوبه را به ماهی تابه اضافه کنید و در حدی که مخلوط شود تفت دهید. پس از مخلوط کردن زرد چوبه و پیاز ، آن را درون یک قابلمه بریزید و به سراغ گوشت بروید. برای این منظور گوشت را روی تخته قرار دهید و با برس مناسب زعفرانی را که از قبل دم کرده اید را بر روی آن بکشید تا کالا آغشته شود.

در ادامه وقتی که گوشت کاملا به زعفران آغشته شد، مقداری نمک و فلفل بر روی گوشت بریزید تا دارای طعمی فوق العاده شود. حالا گوشت طعم د ار شده را به درون قابلمه ای که پیاز قرار دارد بی افزایید و صبر کنید تا کمی سرخ شود. در حین سرخ شدن گوشت هر ۲ الی ۳ دقیقه آن را برگردانید.

در مرحله چهارم رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و بازهم در حدی که گوشت، پیاز و رب باهم مخلوط و آغشته شوند هم بزنید. پس ازکامل مخلوط شدن ۷ الی ۸ لیوان آب ولرم یا خنک را به قالمه بی افزایید و زحرارت گاز را تا زمانی که آب جوش بیاید زیاد کنید و بعد از آن کم کنید.

طرز تهیه چلو گوشت زعفرانی لذیذ

وقتی که آب به جوش آمد سیر ها را پوست کرده و به همراه برگ بو و دارچین به قابلمه بی افزایید تا دارای طعم و بوی فوق العاده ای شود. همنطور که گفته ایم پس از جوش آمدن آب درون قابلمه حرارت را کم کنید تا آرام آرام گوشت حدود۳ و نیم تا ۴ ساعت به خوبی پخته شود و بعد در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link