ناامنی غذایی ممکن است زوال شناختی را در افراد مسن افزایش دهد


بزرگسالان مسن تر

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

افراد مسن‌تری که با ناامنی غذایی زندگی می‌کنند، بیشتر دچار سوء تغذیه، افسردگی و محدودیت‌های فیزیکی می‌شوند که بر نحوه زندگی آنها تأثیر می‌گذارد. برنامه کمک تغذیه تکمیلی (SNAP) بزرگترین برنامه کمک های تغذیه ای با بودجه فدرال در ایالات متحده است و تحقیقات نشان داده است که SNAP گرسنگی و ناامنی غذایی را در جمعیت عمومی کاهش داده است.

با این حال، شواهد کمی در مورد اینکه چگونه SNAP ممکن است بر پیری مغز در افراد مسن تأثیر بگذارد، در دسترس است. برای پر کردن این شکاف دانش، موزی نا، استادیار علوم تغذیه در ایالت پن، تیمی از محققان را رهبری کرد که رابطه بین ناامنی غذایی، SNAP و زوال شناختی را بررسی کردند. آنها دریافتند که کافی بودن غذا و مشارکت در SNAP ممکن است به محافظت در برابر کاهش شتاب شناختی در افراد مسن کمک کند.

در مقاله جدید منتشر شده در مجله تغذیهمحققان نمونه ای معرف از 4578 سالمند در ایالات متحده را با استفاده از داده های مطالعه ملی سلامت و روند پیری، 2012-2020 تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان تجربیات خود را در مورد ناامنی غذایی گزارش کردند و به عنوان غذای کافی یا غذای ناکافی طبقه بندی شدند. وضعیت SNAP به عنوان شرکت کنندگان SNAP، غیرشرکت کنندگان واجد شرایط SNAP و غیرشرکت کنندگان فاقد شرایط SNAP تعریف شد. محققان دریافتند که بزرگسالان ناامن غذایی نسبت به همسالان امن غذایی خود با سرعت بیشتری زوال شناختی را تجربه کردند.

محققان مسیرهای مختلف زوال شناختی را با استفاده از وضعیت نارسایی غذایی یا وضعیت SNAP شناسایی کردند. نرخ زوال شناختی در شرکت‌کنندگان SNAP و غیرشرکت‌کننده‌های فاقد شرایط SNAP مشابه بود، که هر دوی آن‌ها کندتر از نرخ غیرشرکت‌کننده‌های واجد شرایط SNAP بودند. نرخ کاهش شناختی بیشتر مشاهده شده در گروه ناامن غذایی معادل 3.8 سال مسن تر بود، در حالی که نرخ کاهش شناختی بیشتر مشاهده شده در گروه غیرشرکت کننده واجد شرایط SNAP معادل 4.5 سال مسن تر بود.

Na توضیح داد: «برای جمعیت سالخورده، تقریباً چهار سال پیری مغز می تواند بسیار مهم باشد. “این نتایج واقعاً به اهمیت امنیت غذایی برای افراد با افزایش سن و ارزشی که اسنپ می‌تواند در بهبود سلامت شناختی افراد با افزایش سن داشته باشد، اشاره می‌کند. ما باید مطمئن شویم که مردم به آن دسترسی دارند و آنها را تشویق به استفاده از آنها می‌کنیم. برنامه اسنپ با افزایش سن.”

Na گفت که مطالعات آینده برای بررسی تأثیر پرداختن به ناامنی غذایی و ترویج مشارکت SNAP بر سلامت شناختی در افراد مسن ضروری است.

نان دو از ایالت پن، مونیک براون از دانشگاه کارولینای جنوبی، لنیس چن-ادینبورو از دانشگاه کارولینای شمالی ویلمینگتون، لورتا اندرسون از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، و الکساندرا ونبرگ از موسسه کارولینسکا در استکهلم همگی در این تحقیق مشارکت داشتند.

اطلاعات بیشتر:
موزی نا و همکاران، وضعیت نارسایی غذایی، وضعیت برنامه کمک تغذیه تکمیلی (SNAP) و مسیر 9 ساله عملکرد شناختی در بزرگسالان مسن: مطالعه ملی طولی سلامت و روند پیری، 2012-2020، مجله تغذیه (2022). DOI: 10.1016/j.tjnut.2022.12.012

ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

نقل قول: ناامنی غذایی ممکن است زوال شناختی را در افراد مسن افزایش دهد (2023، 17 فوریه) بازیابی شده در 19 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-food-insecurity-cognitive-decline-older.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.