علائم ریزش موی ژنتیکی علائم ریزش موی ژنتیکی در مردان و زنان و درمان آن


علائم ریزش موی ژنتیکی در مردان و زنان و درمان ریزش موی ژنتیکی

آلوپسی آندروژنیک نوعی ریزش موی ارثی یا ژنتیکی است که باعث درجاتی از طاسی در مردان و زنان می شود. تخمین زده می شود که ۸۰ میلیون نفر تنها در ایالات متحده به آلوپسی آندروژنیک مبتلا هستند. در این شرایط ژنتیکی از پیش تعیین شده، ژن ها می توانند شروع طاسی را تعیین کنند. فاز رشد مو کند می شود و باعث کوچک شدن فولیکول مو می شود. این در نهایت می تواند منجر به ریزش مو و تولید موهای کوتاه تر و ظریف تر شود که منجر به ریزش مو می شود. برای درک ارتباط بین ژنتیک و ریزش مو، علائم آن و زمانی که باید به پزشک مراجعه کنید در ادامه این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع علائم ریزش موی ژنتیکی در مردان و زنان و درمان ریزش موی ژنتیکی همراه ما باشید.

ریزش موی ژنتیکی: آنچه علم می گوید

علائم ریزش موی ژنتیکی در مردان و زنان و درمان ریزش موی ژنتیکی
علائم ریزش موی ژنتیکی در مردان و زنان و درمان ریزش موی ژنتیکی

مقابله با ریزش مو ناراحت کننده است. ممکن است شنیده باشید که اگر یکی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما طاس باشد، این احتمال وجود دارد که شما نیز کچل شوید. اما، آیا این حقیقت دارد؟ اگر درست است پس چه ارتباطی بین وراثت و ریزش مو وجود دارد؟ بیایید اثبات علمی را بررسی کنیم.

شما می توانید ریزش موی ارثی را هم در مردان و هم در زنان مشاهده کنید که به عنوان طاسی الگوی مردانه و طاسی الگوی زنانه شناخته می شود. تمایل به ریزش مو در هر دو طرف خانواده مسئول ریزش موی ژنتیکی است و تقریباً ۸۰٪ از این بیماری را تشکیل می دهد.

یک مطالعه کوهورت بین ژانویه ۲۰۱۶ و دسامبر ۲۰۱۹، شامل ۱۸۳۶۸ شرکت‌کننده، با هدف تعیین شیوع و بروز سالانه آلوپسی آره‌آتا (AA) و آلوپسی توتالیس/یونیورسالیس (AT/AU) در ایالات متحده انجام شد. این مطالعه نشان داد که شیوع از ۰٫۱۹۹٪ به ۰٫۲۲۲٪ در طول دوره افزایش یافته است. 

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت در زنان و مردان می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

زنان بیشتر از مردان شیوع و بروز آلوپسی آره آتا را تجربه می کنند.

  • طاسی الگوی مردانه

طاسی با الگوی مردانه (MPB) اغلب در سن ۲۰ یا ۳۰ سالگی به عنوان یک فرورفتگی M شکل در موهای جلوی پوست سر شروع می شود. طاسی با الگوی مردانه ۸۰ درصد مردان را تا سن ۸۰ سالگی تحت تأثیر قرار می دهد. سرعت یا کندی ایجاد طاسی توسط ژن هایی که از والدین خود به ارث می برید تعیین می شود. مطالعه ای که در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی رایت (ایالات متحده آمریکا) انجام شد نشان داد که احتمال ریزش مو در مردان به سابقه خانوادگی و سن بستگی دارد.

 اگرچه مؤلفه ژنتیکی مسئول طاسی الگوی مردانه به خوبی شناخته نشده است، اعتقاد بر این است که بیش از یک ژن را شامل می شود.

انسان دارای ۲۳ جفت کروموزوم است که تمام اطلاعات ژنتیکی در آنها ذخیره می شود. یکی از این مجموعه کروموزوم ها از کروموزوم های X و Y تشکیل شده است که جنسیت شما را تعیین می کند. نوزادان از طریق این کروموزوم ها ویژگی هایی را از والدین خود به ارث می برند. طاسی ارتباط نزدیکی با ژن گیرنده آندروژن (AR) موجود در کروموزوم X دارد. مردان این کروموزوم X را از مادر خود به ارث می برند. مشخص شده است که مردان دارای ژن AR بیشتر از افراد بدون آن تمایل به ایجاد طاسی با الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنتیک دارند.

آیا از میان هزاران ژن موجود در بدن انسان فقط ژن های AR مسئول ریزش موی ژنتیکی هستند؟ نه، تحقیقات همچنین نشان داده است که همراه با ژن AR، ۶۳ ژن بیشتر ممکن است نقش کلیدی در طاسی الگوی مردانه داشته باشند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک الگوی طاسی مردانه و ژن‌های مسئول آن مورد نیاز است.

واقعیت: تخمین زده می شود که انسان ها بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ژن در بدن خود دارند.

  • طاسی الگوی زنانه

در خانم ها ریزش مو تدریجی است و ممکن است بعد از مرحله یائسگی رخ دهد، اما بعضی از خانم ها ممکن است زودتر آن را تجربه کنند. تقریباً ۴۰ درصد از زنان تا سن ۵۰ سالگی و ۵۵ درصد از زنان در سن ۸۰ سالگی ریزش مو را تجربه می کنند. در مقایسه با طاسی با الگوی مردانه، ریزش موی زنانه ممکن است کمتر آشکار باشد زیرا به روشی متفاوت با مردان ظاهر می شود. ژن مسئول این امر هنوز ناشناخته باقی مانده است. اعتقاد بر این است که مانند MPB، چندین ژن را نیز شامل می شود. به طور کلی، حداقل یک چهارم زنان تا سن ۵۰ سالگی درجاتی از نازک شدن مو را تجربه می کنند. همچنین در این مرحله می توانید موهای نازک تری را با رنگ کمتر مشاهده کنید.

همراه با ریزش مو، می توانید حساسیت به یکی از هورمون های جنسی مردانه، DHT (دی هیدروتستوسترون) را نیز به ارث ببرید. DHT باعث کوچک شدن فولیکول های مو می شود که منجر به طاسی می شود. در دوران بلوغ، اگر از نظر ژنتیکی مستعد حساسیت به تستوسترون باشید، تستوسترون در بدن شروع به گردش می کند. متاسفانه این الگو تنظیم شده است. تستوسترون با آنزیمی به نام ۵-آلفا ردوکتاز (۵AR) به گیرنده AR در فولیکول متصل می شود. این باعث تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون قوی تر می شود. این منجر به کوچک شدن فولیکول‌ها می‌شود و با هر فاز آناژن کوتاه‌تر، موهای کوتاه‌تر و ظریف‌تری ایجاد می‌کند.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا، باعث قطع ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است در ریزش موی ارثی متوجه نازک شدن یا طاسی پیشرونده مو شوید. اما آیا در زنان و مردان یکسان است؟ 

علائم ریزش موی ژنتیکی

علائم ریزش موی ژنتیکی در مردان و زنان و درمان ریزش موی ژنتیکی
علائم ریزش موی ژنتیکی در مردان و زنان و درمان ریزش موی ژنتیکی

در مردان، می توانید نازک شدن تدریجی مو را مشاهده کنید که با عقب نشینی خط مو شروع می شود . این وضعیت سپس منجر به ایجاد یک نقطه طاسی در ناحیه تاج سر شما می شود. در مراحل پیشرفته نازک شدن مو، ممکن است متوجه یک لبه مو در پشت سر شوید.

در زنان، شما به ندرت لکه های طاس را مشاهده می کنید. اما، ممکن است متوجه نازک شدن موها در بالای سر شوید. برای زنان، شقیقه ها و نواحی پیشانی معمولاً تحت تأثیر قرار نمی گیرند. بیشتر خانم ها از دست دادن تراکم مو را گزارش می دهند که پوست سر بیشتری را نشان می دهد.

ممکن است با افزایش سن شاهد نازک شدن موها باشید. اما، اگر در اوایل زندگی خود به دلیل عوامل ارثی متوجه آن شدید، آیا می توانید آن را درمان کنید؟ 

آیا می توانید ریزش موی ژنتیکی را درمان کنید؟

شما نمی توانید ریزش موی ژنتیکی را درمان کنید. اما، چند گزینه برای کاهش ریزش مو وجود دارد. داروهای خاصی توسط پزشکان برای کند کردن نازک شدن مو تجویز می شود و شما باید هنگام مصرف آنها بسیار منظم باشید.

یک رژیم غذایی متعادل و یک سبک زندگی فعال ممکن است ریزش مو را کاهش دهد و ممکن است تا حد زیادی به مدیریت ریزش موی ژنتیکی کمک کند.
اگرچه ریزش موی ژنتیکی طبیعی است، اما در صورت ریزش موی ناگهانی باید با پزشک خود مشورت کنید.

برای درمان ریزش موی ژنتیکی چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

ریزش موی ارثی یا ژنتیکی طبیعی است. اما، ممکن است یک بیماری زمینه ای نیز وجود داشته باشد که باعث ریزش موی شما شود. اگر قبل از ۳۰ سالگی متوجه ریزش موی ناگهانی و تکه‌ای، زخم، پوسته پوسته شدن، قرمزی یا ریزش مو بیش از حد طبیعی شدید، باید با پزشک مشورت کنید.

چند افسانه رایج در مورد طاسی و ریزش موی ارثی وجود دارد. در بخش بعدی در مورد آنها بیشتر بدانید.

افسانه های مرتبط با ریزش موی ژنتیکی

علائم ریزش موی ژنتیکی در مردان و زنان و درمان ریزش موی ژنتیکی
علائم ریزش موی ژنتیکی در مردان و زنان و درمان ریزش موی ژنتیکی

افسانه ۱: ریزش موی ژنتیکی فقط برای مردان اتفاق می افتد

تخمین زده می شود که نزدیک به ۳۰ میلیون زن تنها در ایالات متحده طاسی الگوی زنانه را تجربه می کنند. ریزش مو در زنان با مردان متفاوت است.

افسانه ۲: فعالیت های بدنی مانند تمرین با وزنه باعث طاسی می شود

اگرچه بسیاری از مطالعات ثابت می‌کنند که فعالیت‌های بدنی باعث افزایش سطح تستوسترون می‌شوند، اما هیچ مدرک مستقیمی وجود ندارد که ارتباط بین ورزش و ریزش مو را تأیید کند. اعتقاد بر این است که مردان با سطح تستوسترون بالا شانس بیشتری برای طاسی با الگوی مردانه دارند. با این حال، مهم است که این ریزش مو فقط در مردان و زنانی رخ دهد که مستعد حساسیت به تستوسترون هستند.

افسانه ۳: طاسی ناشی از کم خوابی، استرس، یا گزینه های استایل مو است

استرس، مدل موی بسیار محکم و کم خوابی می تواند باعث ریزش مو شود، اما کاملاً با ریزش موی ژنتیکی متفاوت است. با این حال، ارتباط بین این عوامل و ریزش مو به خوبی ثابت نشده است.

شواهد حکایتی نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین D ممکن است به کاهش ریزش مو کمک کند. با این حال، قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

نتیجه

ریزش موی ژنتیکی هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. آلوپسی آندروژنیک، یک ریزش موی ارثی، عمدتاً در ایالات متحده دیده می شود. علائم رایج ریزش موی ژنتیکی شامل نازک شدن پیشرونده مو، عقب رفتن خط مو و نازک شدن موهای بالای سر است. با این حال، ریزش موی ارثی دائمی است و نمی توان آن را به طور کامل معکوس کرد. با این حال، می توانید روند نازک شدن مو را کاهش دهید.

سرم رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، باعث آبرسانی به موها شده و رشد طولی موها را تقویت می کند.

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول کانادا

سرم آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی

و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم  و ضخامت مو را افزایش می دهد و

در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا

علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

پاسخ به سوالات متداول

آیا ریزش مو کاملاً ژنتیکی است؟

خیر. استرس، تغذیه، شیوه زندگی، شرایط پزشکی زمینه ای و عوامل محیطی نیز می توانند باعث ریزش مو شوند.

ریزش موی ژنتیکی از چه سنی شروع می شود؟

ریزش موی ژنتیکی معمولاً در اواخر دهه ۲۰ یا اوایل دهه ۳۰ شروع می شود.

آیا ریزش مو از مادر یا پدر ناشی می شود؟

بله. ریزش مو می تواند ژنتیکی باشد و از هر یک از والدین منتقل شود .

سخن پایانی
  • آلوپسی آندروژنیک نوعی ریزش موی ارثی یا ژنتیکی است که باعث کند شدن چرخه رشد مو، کوچک شدن فولیکول های مو و در نهایت منجر به طاسی الگوی مردانه یا زنانه می شود.
  • طاسی با الگوی مردانه عموماً در سن ۲۰ یا ۳۰ سالگی به‌عنوان یک فرورفتگی M شکل در موهای جلوی پوست سر شروع می‌شود، در حالی که ریزش موی الگوی زنان ممکن است کمتر آشکار باشد و معمولاً پس از یائسگی شروع می‌شود، اما نه منحصراً.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان موخوره، درمان وزی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

منبع



Source link