فرانسه بیمارانی را که قرار ملاقات پزشکی را از دست داده اند جریمه می کند


دکتر

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

نخست وزیر فرانسه روز شنبه گفت برای افرادی که سالانه میلیون ها ویزیت پزشک را از دست می دهند، پنج یورو (5.50 دلار) جریمه در نظر گرفته است.

این جریمه یکی از چندین اقدام اعلام شده توسط نخست وزیر گابریل آتال برای تقویت خدمات بهداشتی است که در تلاش است تا با افزایش تقاضای جمعیت رو به رشد و پیری مقابله کند.

عطل در مورد 27 میلیون مشاوره که به گفته اتحادیه اصلی پزشکان هر سال به دلیل مراجعه نکردن بیماران به هدر می رود، گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم.

عطال گفت که این اقدام می تواند بین 15 تا 20 میلیون نوبت برای بیماران دیگر آزاد کند.

او گفت قانونی که به «مکانیسم مسئولیت» اجازه می‌دهد به مجلس ارائه شود و دولت می‌خواهد این مجازات از اول ژانویه آغاز شود.

هر فردی که برای قرار ملاقات حاضر نشود یا کمتر از 24 ساعت اطلاع دهد، پول را پرداخت می کند.

پزشکان منفرد تصمیم خواهند گرفت که آیا دلیل از دست دادن یک قرار ملاقات به اندازه کافی خوب بوده است تا از جریمه مالی جلوگیری شود.

نخست‌وزیر همچنین به دنبال افزایش تعداد دانشجویانی است که دوره‌های پزشکی پرفشار را به پایان می‌رسانند تا به کمبود بحرانی پزشک پاسخ دهد.

وی گفت: تعداد دانشجویانی که وارد سال دوم رشته های پزشکی می شوند از 10000 نفر در سال در سال 2023 به 12000 نفر در سال 2025 و 16000 نفر در سال 2027 خواهد رسید.

پزشکی یکی از سخت ترین مدارک دانشگاهی در فرانسه محسوب می شود که یک سوم دانشجویان در پایان سال اول ترک تحصیل می کنند.

مقامات اذعان کردند که این تغییر ممکن است تنها از سال 2035 بر خدمات بهداشتی فرانسه تأثیر بگذارد، زیرا زمان لازم برای آموزش پزشکان نیاز است.

عطال در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که آزمایشی نیز از سال آینده انجام خواهد شد تا بیماران بتوانند بدون ارجاع توسط پزشک عمومی با برخی از متخصصان قرار ملاقات بگذارند – که این قانون فعلی است.

این پیشنهاد توسط اتحادیه اصلی پزشکان عمومی، MG فرانسه مورد انتقاد قرار گرفت، که اصرار داشت “هیچ چیزی را حل نمی کند” زیرا همان کمبود متخصصان وجود دارد که برای پزشکان عمومی وجود دارد.

مشاوران آتال گفتند که این اقدام بسیار مهم است زیرا دسترسی مطمئن به پزشک یکی از مشکلات اصلی رای دهندگان فرانسوی است.

© 2024 AFP

نقل قول: فرانسه بیمارانی را که قرار ملاقات پزشکی را از دست می دهند جریمه می کند (2024، 7 آوریل) بازیابی شده در 8 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-france-fine-patients-medical.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.